השוק

רשות ני"ע האמריקאית דוחה אפשרות להשיק תעודת סל על הביטקוין

חברת הניהול VanEck ביקשה להשיק תעודת סל שתצטט את מחירי הביטקוין אולם ה-SEC החליט לדחות את ההחלטה עד בחינה מדוקדקת של המשמעויות

ניצן כהן | 
ביטקוין ודולר (צילום pexels)
רשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) החליטה לדחות את מתן ההחלטה בבקשת חברת הניהול VanEck להשיק תעודת סל שתצטט את מחירי הביטקוין. ההחלטה הייתה אמורה להתקבל בסוף חודש מאי אולם ב-SEC החליטו לדחות את ההחלטה לפחות בחודש או עד לבחינה מדוקדקת של המשמעויות הרחבות של השקה כזו.
בדרך כלל ה-SEC מודיע על החלטה בהשקה של תעודות סל תוך 45 יום אולם במקרה הזה בשל המשמעויות הרחבות והמסוכנות החליטו להמתין למינוי של יו"ר חדש לרשות כדי שזה יקבל החלטה על מדיניות כוללת כלפי מטבעות דיגיטליים.
כאן המקום לציין כי תעודת סל לגיטימית שתצטט מטבע וירטואלי עלולה להיות כר נרחב לפעילות ספקולטיבית שאין לה מקום בשווקים הלגיטימיים. אם הנחת העבודה היא שמטבע וירטואלי הוא נכס פיננסי לגיטימי הרי שמתן אפשרות להשקיע בו באמצעות תעודת סל שנסחרת בבורסות מתבקשת, אבל אם ההחלטה היא שמטבע וירטואלי הוא לא נכס פיננסי אלא נכס בפרופיל גבוה שיעבור מהעולם כפי שהגיח אליו הרי שאין מקום לאפשר לסחור בתעודות סל לגיטימיות שמצטטות את הנכס הזה.
כך או אחרת, ברשות לניירות ערך האמריקאית אמרו היום לכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב כי ההחלטה היא בחלקה החלטה פוליטית ולמעשה היא החלטה של מדיניות וככל שזו תיקבע על ידי הדרגים הגבוהים ביותר, הרשות תנסה להתמודד עם אסדרה של כלי השקעה כזה.
בינתיים מתייחסים ברגולציה בחשדנות גדולה כלפי המטבעות הדיגיטליים שאינם מפוקחים והם עלולים להיות מצע להונאות ולמימון פעילות לא לגיטימית ולכן ברשות לניירות ערך לא ממהרים להכשיר את הכלי הזה עד לקבלת החלטה חוצת רגולציה שתכלול את רשויות למניעת הלבנת הון, בנקים מרכזיים ובעיקר החלטות של הדרג הפוליטי אם הוא מעוניין להכשיר את המטבעות האלה.
יש לזכור שהמטבעות הקריפטוגרפיים מציתים את דמיונם של המשקיעים ברחבי העולם אך הם עושים כאב ראש גדול מאוד לממסד שלא יודע איך לבלוע את ההתפתחות הזו ואם להתייחס אליה ברצינות או להתייחס אליה כאופנה חולפת שתפיל הרבה משקיעים בסופו של יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה