השוק
ישראלית נוספת בדרך להנפקה בניו יורק: Monday.com הגישה תשקיף לרשות האמריקאית
החברה הישראלית אמנם מפסידה כסף אך כחלק מהטרנד של הנפקות חברות טכנולוגיה תנסה להנפיק בארה"ב
חברת Monday.com הישראלית הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) לקראת הנפקה ראשונית בניו יורק. Monday.com היא למעשה פלטפורמה אינטרנטית שהופכת לשולחן עבודה לעסקים בכל גודל. לשירותי החברה ניתן לחבר כמעט כל פלטפורמה לניהול עסק לרבות יישומים של ענקיות כמו גוגל ומיקרוסופט ולהתאים אותן לארגון ולשלוט במקום אחד בכל היישומים האלה.
החברה היא למעשה חברה מפסידה אבל זה אינו שונה מחברות טכנולוגיה רבות שמנפיקות בזמן האחרון ומנצלות את עודפי הכסף שיש בשווקים הפיננסיים. מהתשקיף שהגישה החברה לרשות לני"ע האמריקאית עולה כי הכנסותיה בשנת 2020 הסתכמו ב-161 מיליון דולר יותר מכפול מההכנסות בשנת 2019 שהסתכמו ב-78 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-59 מיליון דולר לעומת 32 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.
לקראת ההנפקה הגדילה החברה באופן משמעותי את הוצאות המחקר והפיתוח כמו גם הוצאות המכירה והשיווק. הוצאות המו"פ הסתכמו בשנת 2020 כולה ב-43.5 מיליון דולר לעומת 24.6 מיליון דולר בשנת 2019 כולה. ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו הוצאות המו"פ של Monday.com ב-15.6 מיליון דולר לעומת 6.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.
הוצאות המכירה והשיווק של החברה זינקו ב-2020 ל-191.3 מיליון דולר לעומת 118.5 מיליון דולר ב-2019 כשברבעון הראשון של 2021 הסתכמו הוצאות השיווק והמכירה ב-63 מיליון דולר לעומת 37 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. בסך הכל גדלו ההוצאות התפעוליות של החברה בשנה החולפת בשיעור חד והסתכמו ב-289 מיליון דולר לעומת 158 מיליון דולר ב-2019 אולם הוצאות אלה גדלו משמעותית בשל תשלום מבוסס מניות ששילמה החברה למנהליה ועובדיה לקראת ההנפקה. לחברה יש כיום למעלה מ-127 אלף לקוחות כש-65% הם בעלי 10 מנויים ויותר בעלי אופי חוזר כלומר לקוחות שמשלמים מידי חודש והתחזית היא שימשיכו לעשות שימוש בשירותי החברה גם בשנה הקרובה.
בסך הכל Monday.com פועלת בשוק שפורח מאז פרץ לחיינו משבר הקורונה ויותר עסקים עושים שימוש ביישומים מיחשוביים לניהול עסקים. הפיתוח של החברה הוא למעשה פיתוח שמאפשר גמישות ללקוח כשהוא יכול לקבל שירות אחד מגוגל, שירות אחר ממיקרוסופט ושירת אחר מכל מפתח מערכת ERP ולכל אלה עושה הפיתוח של Monday.com אגרגציה כך שהשליטה והניהול של המערכת הופכת להיות במקום אחד, כך שלמעשה היא הופכת לשולחן עבודה אחיד לכל הארגון.
ההנפקות של חברות הטכנולוגיה הן למעשה תולדה של עודפי כסף שיש היום בשווקים. יש הרבה חברות שלא בטוח שהיו מוצאות את דרכן בשוק ההון בשלב הפרלימינארי בו הן נמצאות לו לא הייתה הצפה של כסף בשוק. אחד הסממנים של עודפי הכסף בשוק הוא הולדת התופעה הבעייתית של ה-SPAC. שהן למעשה חברות שמקבלות צ'ק פתוח מהמשקיעים כדי לרכוש חברות אחרות ולמזג אותן לתוכן. לא בטוח שזה המצב בהנפקה של Monday.com שיש לה מוצר ויש לה מכירות וחלום גדול שעושה את דרכו לשוק ההון האמריקאי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


