השוק

הישראלים חזרו לקניונים ומליסרון עברה לרווחים של 143 מיליון שקל

ברבעון הראשון של השנה חתמה מליסרון על 110 חוזים חדשים בקניונים; מליסרון העלתה את המחירים לשוכרים ב-5% בממוצע
ניצן כהן | 
ליאורה עופר (צילום פלאש 90 מארק ניימן לעמ)
בחודש פברואר הוסרו מגבלות התנועה בישראל והישראלים חזרו לעוט על הקניונים. מליסרון, מהחברות הגדולות בענף, חזרה להרוויח לאחר שנה קשה. מנתוני החברה עולה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון הראשון של 2021 ל-143 מיליון שקל לעומת הפסד של 55 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020 והפסד של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נתוני הרבעון הראשון משקפים את השיפור המשמעותי בפעילות מליסרון עם פתיחת הקניונים במהלך חודש פברואר 2021, לעומת הרבעון הרביעי של 2020. פדיונות שיא נרשמו בחודש מרץ  כשעלייה חדה של כ-26% נרשמה בפדיונות קניוני מליסרון שרשמה ביקורים של למעלה מ-6 מיליון בני אדם בקניוני החברה; המגמה החיובית נמשכה גם בחודש אפריל.
ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון הראשון של 2021 עלה בכ-51% ל-189 מיליון שקל, בהשוואה ל-125 מיליון שקל ברבעון הקודם. ברבעון הראשון של השנה נשמר שיעור התפוסה הגבוה בקניונים, כ-98.6%, לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של השנה מעידות על ההתמודדות המוצלחת של החברה עם האתגרים של תקופת הקורונה. במקביל, ממשיכה החברה לפעול לבניית אסטרטגיה עסקית לשנים הבאות הנשענת על שימור ופיתוח עסקי הליבה שלה לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים ונוספים בעולמות הנדל"ן המניב. מטרת מהלכים אלה להביא ליצירת ערך ללקוחותינו ולשוכרים בנכסי החברה, וכן להשבחתה וצמיחתה של החברה בטווח הארוך".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "עם הסרת הסגר ב-21 בפברואר ופתיחת הקניונים, ראינו חזרה מאסיבית של ציבור הלקוחות המצביע ברגליים ומגיע בהמוניו לקניוני החברה. בחודש מרץ 2021, נרשמה בקניוני החברה עלייה דרמטית בשיעור של 26% בפדיונות השוכרים, בדגש על גידול בענפי האופנה ועיצוב הבית, המשקפים פדיונות שיא ביחס לשנים האחרונות, כאשר בחודש זה פקדו את קניוני החברה למעלה מ-6 מיליון מבקרים.
"אנו מעריכים כי החברה תחזור להציג תוצאות מצויינות עם המשך פתיחתו המלאה של המשק ותמשיך להעניק לציבור לקוחותיה חווית קנייה מלאה ומהנה אשר תמשיך להיות מותאמת ומעודכנת בהתאם לצרכים ולטעמים המשתנים. במקביל, אנו פועלים לגיוון מקורות ההכנסה של מליסרון, ולהבטחת צמיחתה העתידית של החברה, באמצעות יישום תכנית אסטרטגית עליה שוקדת החברה במהלך החודשים האחרונים. בעניין זה החלה החברה בתכנון מתקן אשר ישמש כחוות שרתים (Data Center) על קרקע שבבעלותנו".
ממועד סיום הסגר השלישי, ב-21 בפברואר 2021 ועד לסוף רבעון ראשון 2021, נרשמה עלייה חדה של כ-26% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות ברבעון הראשון של שנת 2019 (בהתאמה למספר ימי העבודה בין התקופות וללא פדיונות בתי הקולנוע שנותרו סגורים), עם למעלה מ-6 מיליון מבקרים בקניונים. המגמה החיובית בפדיונות נמשכת גם עד למועד פרסום הדוחות. במסגרת העלייה המשמעותית בפדיונות, בלטו תחומי האופנה וההנעלה עם גידול של 36% לצד גידול של 62% בתחום עיצוב הבית. המגמות החיוביות הללו נמשכו גם בחודש אפריל.
למרות תקופת המשבר המורכבת והסגרים מהם סבל המשק, נשמרה מצבת השוכרים בנכסי החברה ושיעורי התפוסה אף עלו, תוך עלייה בדמי השכירות הריאליים הן במסחר והן במשרדים דבר המעיד על עוצמתם של נכסיה.
בתחום המסחר הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה לכ-98.6%, לעומת כ-98% בסוף שנת 2020, וזאת ללא עזיבת שוכרים כתוצאה ממשבר הקורונה. במהלך הרבעון חתמה החברה על כ-110 חוזים חדשים וחידושי אופציות בתחום המסחר עם עלייה ממוצעת של דמי שכירות ריאליים של כ-5%.
בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה קלה בשיעור התפוסה לכ-94.7%, לעומת כ-94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-1.5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה