השוק
הפתרון לפקקים? מיזם ראשון מסוגו בעולם להפחתת העומס בכבישים
חברת נתיבי ישראל ו-Moovit ,Nexar, וחברות נוספות באיגוד תחבורה חכמה בשת"פ ראשון מסוגו בעולם שבקרוב ייושם פיילוט בכביש החוף, מטרת הפרויקט היא להוריד משמעותית את עומסי התנועה בכבישים ולפעול למניעת תאונות דרכים
פרויקט חדשני וראשון מסוגו בהובלת חברת נתיבי ישראל ואיגוד התחבורה החכמה Israel Smart Mobility Living Lab הושק היום (ראשון) במסגרת אירועי שבוע האקומושן. הפרויקט כולל שיתוף פעולה טכנולוגי לקידום מרכז ניהול תנועה מבוסס AI בכבישי ישראל. שיתוף הפעולה נעשה על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית שקודמה ע"י האיגוד בהשקעה משותפת של מיליון דולר עם הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה.
מקטע הכביש הראשון שנבחר לניסוי: כביש החוף, בין מחלף נתניה למחלף גלילות
מטרת הפרויקט היא להוריד משמעותית את עומסי התנועה בכבישים ולפעול למניעת תאונות דרכים באמצעות שיתוף מידע בין חברות טכנולוגיות, ביצוע אינטגרציה של המידע והסקת מסקנות בזמן אמת. קטע הניסוי הראשון שנבחר הוא כביש החוף, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, שכן מדובר באחד הכבישים המרכזיים ועתירי התשתיות במדינה, אליו מקבילה תשתית הרכבת הראשית בישראל.
מטרת הפרויקט היא להוריד משמעותית את עומסי התנועה בכבישים ולפעול למניעת תאונות דרכים באמצעות שיתוף מידע בין חברות טכנולוגיות, ביצוע אינטגרציה של המידע והסקת מסקנות בזמן אמת. קטע הניסוי הראשון שנבחר הוא כביש החוף, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, שכן מדובר באחד הכבישים המרכזיים ועתירי התשתיות במדינה, אליו מקבילה תשתית הרכבת הראשית בישראל.
במקטע כביש זה תתבצע אינטגרציה מבוססת בינה מלאכותי אשר תמליץ על ניהול התנועה על בסיס שיתוף מידע ממקורות רבים, בהם קהילת משתמשי Waze, אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit, מצלמות דרך של מרכבים ואף רחפנים. בנוסף, בכביש יותקנו תשתיות ניטור מגוונות וראשונות מסוגן בישראל, בהן מצלמות תרמיות אשר יאפשרו ראיית לילה וראות במזג אוויר קיצוני, גלאי Bluetooth ו- Wi-Fi אשר יאפשרו בחינה של עומס המשתמשים בתחבורה הציבורית. תשתיות חכמות אלה יאפשרו גם לזהות פגיעה בתשתית פיזית דוגמת בורות או חפצים על הכביש, דבר אשר יאפשר מניעת תאונות ועומסי תנועה מיותרים.
המערכת של "Israel Smart Mobility Living Lab" מבוססת על מודל ה- Data Trust, המאפשר שיתוף מידע בין חברי האיגוד בצורה בטוחה, תאפשר לחברת נתיבי ישראל יכולת אינטגרציה של כלל מאגרי המידע, ניתוח ולקבלת החלטות בזמן אמת עבור אירועי בטיחות ועומסים חריגים לצד איסוף של מידע לאורך זמן על מנת לפעול לשיפור התשתיות בכביש.
המהנדסת הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה וחדשנות בחברת נתיבי ישראל: "מדובר בבשורה פורצת דרך בה גופים ממשלתיים וחברות הייטק ישראליות עם יכולות מוכחות בעולם חוברים יחדיו לראשונה כדי ליצור כלי אופרטיבי להקלה משמעותית בעומסי התנועה." חדד מדגישה: "הפקקים אינם גזירת גורל ובאמצעות מערכת זו תתאפשר יצירת תחבורה ציבורית זמינה ומזמינה אשר תהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבים הפרטיים שיעמדו בפקקים, גם אם אלה פחותים".
לדברי ד"ר סמדר איצקוביץ', מייסדת ומנכ"לית Israel Smart Mobility Living Lab: "בפרויקט זה ישתפו פעולה חברות טכנולוגיות בניהןMoovit , Nexar Waycare, BWR, Safer Place, A.D. Knight, ADASKY עם רשויות ציבוריות: חברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין חברות פרטיות לרשויות תחבורה ציבוריות במטרה להוריד את העומס בדרכים. על מנת לתת פתרון מדויק, עלינו להבין מה מקור הבעיה".
"איסוף המידע בכביש יאפשר לחברת נתיבי ישראל להבין מה גורם לעומסים החריגים בכביש זה, ולהחליט כיצד לפעול: האם לשנות את תזמון הרמזורים, להוסיף קווי אוטובוס, לפתוח עוד נתיב תחבורה ציבורית או לפתור בעיות בשדה הראיה. השימוש במידע שנאסף מהשטח, על גבי תשתית Israel Living Lab יאפשר קפיצת מדרגה משמעותית ביכולת של רשויות ציבוריות להתמודד עם אתגרים מגוונים ומורכבים במרחב הציבורי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.פתרון גאוניספידי גונזלס 05/2021/29הגב לתגובה זו0 0על מנת לצמצם פקק תחבורתי במדינה יש לי סטארטאפ ורעיון גאוני בשם רכבת תחתית רכבת המונים מכוניות חשמליות תשתית לרכבים ירוקים אמיתיים ולא פייק אמממ ..אהה.. תשתית עניפה לאופנועים קטנועים העלאת משכורת לנהגי אוטובוס כבישי אגרה עם קנסות מוגדלים !! זהו סטארטאפ חדש שמאגד בתוכו כמה אלמנטים.סגור
-
2.למה לא שאלתם אותי?יאיר 05/2021/27הגב לתגובה זו0 0אחסוך לכם את כל הביג דטה: הסיבה לעומסים היא תחבורה ציבורית כושלת, עובדת רע בשעות היום, נחלשת בערב, מושבתת בלילה וגלאט כואושר בחגים ושבתות. לכן הכבישים מוצפים במכוניות פרטיות, לכן משרד האוצר שואב 14% מההכנסות ממסים מבעלי המכוניות, ולכן הוא מקפיד שהתחבורה הציבורית תישאר כושלת, נחשלת וחלושה...... וחוזר חלילה.סגור
-
1.אנחנו נעמוד בפקקים וחברות פרטיות יעשו מכה (ל"ת)ויקטור 05/2021/25הגב לתגובה זו0 0סגור


