השוק

אקזיט הענק של ג. יפית: דיסקונט ירכוש 20% מסטימצקי ב-46 מיליון שקל

המגעים מתנהלים באמצעות דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק דיסקונט ומשקפת לסטימצקי שווי חברה של 235 מיליון שקל
ניצן כהן |  3
יפית גרינברג (צילום: יפית גרינברג) (צילום איתן ריקליס)
בנק דיסקונט מנהל מגעים לרכישת חבילת מניות ברשת הספרים סטימצקי לפי שווי חברה של 235 מיליון שקל. המגעים מתנהלים באמצעות דיסקונט קפיטל שמעוניינים לרכוש 20% ממניות החברה ב-46 מיליון שקל.
אם העסקה תצא לפועל הרי שמדובר באקזיט מרשים ליפית גרינברג, פרסומאית שרכשה בעבר את סטימצקי מקרן מרקסטון שקרסה תוך שהיא נוטלת על עצמה חוב של 100 מיליון שקל לספקים ועובדים. מאז עברה סטימצקי הבראה והרשת הפכה אטרקטיבית עד כדי שהיא יכולה להכניס שותף משמעותי כמו זרוע ההשקעות הריאליות של בנק דיסקונט.
כאן המקום לציין שתמחורי היתר בבורסה גורמים למשקיעים אסטרטגיים כמו זרועות ההשקעה הריאליות של הבנקים ובתי השקעות לבצע רכישות של חברות פרטיות מתוך כוונה להאיץ את הצמיחה שלהן ולהביא אותן לבורסה תוך שהם רושמים תשואות משמעותיות.
רכישה של חברות פרטיות הן השקעה לטווחים קצת יותר ארוכים בשל העובדה כי מדובר בהשקעה לא סחירה והתאמות שהחברות הללו צריכות לבצע כדי להבשיל להנפקה. סטימצקי נהנית ממונטין חזק אך היא סבלה מניהול בעייתי של מרקסטון. העברת השליטה לפרסומאית יפית גרינברג ומשקיעים פרטיים עשתה טוב לרשת שחזרה לקדמת הבמה בתחום מכירת הספרים והצעצועים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ג הזאת חכמה ממש אבל...
    מירי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג הזאת חכמה ממש אבל... אם כבר מדברים דיסקונט חיים קצת באילוז', סבבה? קונים חתיכה מסטימצקי כי.... לא הבנתי, לא עדיף שישקיעו כסף בשיפור השירות שלהם? נגיד להעסיק עוד כמה בנקאים? כדי שיהיה עם מי לדבר בלי להתייבש על הקו שעות? רק אומרת
    סגור
  • 2.
    השארתי הודעה לבנקאי שלי בדיסקונט לפני שבועיים
    שי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיין אין תגובה, לזה קוראים שירות?
    סגור
  • 1.
    נקניקיות
    ג. יפית 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסטרמה מנתח שלם
    סגור