השוק

פועלים: האינפלציה בישראל לא תגיע לרמות הגבוהות כמו בארה"ב

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים כי בישראל יש מספר גורמים ממתני אינפלציה כמו שער הדולר הנמוך ולכן האינפלציה השנה תהיה 2.2% ובטווח של 12 חודשים קדימה תהיה נמוכה מ-2%
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריכים היום (רביעי) כי האינפלציה בישראל אמנם עלתה מדרגה אך לא תגיע למימדים הגבוהים שנצפו בארה"ב. בבנק הפועלים מעריכים שמה שיגרום לאינפלציה בישראל להיוותר מרוסנת יהיה הדולר החלש וצעדי התייעלות בכלכלה המקומית שימנעו עליות מחירים חדות.
"מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2021 עלה בשיעור של 0.4% לרמה של  101.3 נקודות. בשנים-עשר החודשים האחרונים המדד עלה בשיעור של 1.5% והמדד ללא אנרגיה עלה ב-1%.
"עליית המדד הושפעה מגורמים עונתיים כמו מחירי הפירות הטריים שעלו ב-13.7%, ומחירי ההבראה והנופש שעלו ב-8.5% כתוצאה מהסרת המגבלות והקושי בנסיעות לחו“ל. מחירי ההלבשה וההנעלה עלו ב-2%, שיעור נמוך ביחס לעונתיות של חודש מאי. סעיף שירותי דיור בבעלות ירד בשיעור של 0.1% ובשנה האחרונה הוא עלה ב-1.3%. מחירי המזון ירדו ב-0.1%, ובשנה האחרונה מחירם עלה ב-0.7%. העלייה המתונה במחירי המזון בשנה האחרונה מפתיעה לאור התייקרות מחירי הסחורות החקלאיות בעולם.
מחירי הדירות, שאינם משתקללים במדד המחירים לצרכן, עלו בסקר האחרון בשיעור של 1.0% (נתונים ארעיים), ובשנה האחרונה הם עלו ב- 5.6%" אומרים בבנק הפועלים.
סביבת האינפלציה עלתה ובחלק מהמדדים היא אף גבוהה מזו המשתקפת במדד המחירים לצרכן. ניתן לראות זאת לדוגמה במדדים אחרים כמו מדד המחירים ליצרן שעלה בשנה האחרונה ב-4.8% (ללא דלקים), או במחירי הדירות שעלו ב-5.6%. "אנו סבורים שטרם ראינו את רוב ההשפעה של עליית מחירי הסחורות בעולם, ושבחודשים הקרובים צפויים להתייקר מחירי המזון והריהוט וציוד לבית. העלייה החדה במחירי הדירות צפויה לייקר גם את מחירי השכירות. המדיניות המוניטרית בעולם ובישראל היא מאוד מרחיבה וזה מעלה את סיכוני האינפלציה.
"האינפלציה עשויה לעלות מדרגה נוספת אם נראה את השכר מטפס כתגובה לעליות המחירים. מנגד, החזרה מהירה של העובדים בחל“ת יכולה למתן את הלחצים לעליות מחירים.
"בישראל פועלים גורמים שממתנים את עליות המחירים, כמו שער החליפין, התגברות התחרות וצעדי התייעלות, והאינפלציה לכן לא צפויה להגיע לרמות גבוהות כמו אלו שבארה“ב לדוגמה. אנו צופים כעת אינפלציה בשיעור של 1.6% ב-12 החודשים הקרובים" כותבים בחטיבה הפיננסית של הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה