השוק

אחד מעשירי הודו הפסיד 13 מיליארד דולר בארבעה ימים, וזאת הסיבה

האיש השני העשיר בהודו שמחזיק בקבוצות אנרגיה ונכסי התעופה הפסיד תוך ארבעה ימים סכום עתק שהוריד אותו שני מקומות בדירוג עשירי עולם. מה גרם להפסד העצום?
מערכת ice | 
צילום unsplash

גאוטם אדאני, הוא האיש ה-16 בעושרו בעולם, ושווייו עומד על כ-62.4 מיליארד דולר נכון לכתיבת שורות אלו, לפי נתוני פורבס. אדאני הוא הבעלים של קבוצת אדאני שמחזיקה עסקים מרכזיים בכלכלה ההודית כולל משאבי טבע ומשאבי אנרגיה, וכן שדות תעופה בחצי היבשת.

ב-14 ביוני צנחו באופן מפתיע מניותיהן של שש מהחברות של קבוצת אדאני, והאיש שמאחורי הקבוצה הפסיד לא פחות מ- 13.2 מיליארד דולר בארבעה ימים בלבד. לכאורה לא הייתה סיבה לצניחה עד שהתברר כי דיווח כוזב בעיתון ההודי "אקונומיס טיימס". בדיווח נטען כי הרשות הלאומית לניירות ערך בהודו הקפיאה את המניות בגלל מידע לא מספק על משקיעי החברות כך ששלוש החברות היו רשומות באותה כתובת ונכסיהן הסתכמו ב-6 מיליארד דולר.

גאטום אדאני. צילום: ויקיפדיה

הדיווח למעשה שיקף כי לא ניתן לסחור בנתח משמעותי של מניות אדאני והמניות צנחו בכ-25%. מקבוצת אדאני יצאה הודעת בזק כי מדובר בדיווח שגוי ואכן, הרשות לני"ע אף היא הודיעה כי הקרנות לא הוקפאו. הסדר במניות שב על כנו פחות או יותר ואחרי הדיווחים על דיווח הסרק המניות שבו לעלות
קבוצת אדאני הפכה בשנים האחרונות למעצמת תעשייה, אנרגיה ותעופה כשווי השוק המשותף לחברות הקבוצה גדל פי ארבעה רק בשנה האחרונה. דאני עצמו התמקם במקום השני לעשירי יבשת אסיה. יתכן שבקרוב הקבוצה תיתן את דריסת הרגל שלה גם בישראל, זאת אחרי שבתחילת השנה הודיעה כי תחבור לחברת גדות מיכליות להתמודדות על מכרז נמל חיפה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה