השוק

הפיילוט של אקסיליון בצרפת בוטל; המניה יורדת ביותר מ-5%

אקסיליון אמורה הייתה לבצע פיילוט בעיר ריימס שבצרפת וזו הודיעה לה שהחליטה שלא לקדם את הפיילוט; במקביל מנסה החברה לקדם את הפיילוט בעיר אחרת בצרפת
ניצן כהן | 
בורסה (צילום Adam Shuldman פלש 90)
חברת אקסיליון קיבלה הודעה כי הוחלט שלא לקדם את הפיילוט של החברה בעיר ריימס שבצרפת. במקביל הודיעה החברה שהיא מנסה לקדם פיילוט בעיר אחרת בצרפת אולם אין כל וודאות כי ייחתם הסכם שיאפשר הקמת הפיילוט המדובר.
אקסיליון מנסה להקים פרוייקטים של ניהול תחבורה חכמה בערים באמצעות שליטה על מערכת הרמזורים וכך להקטין את עומסי התנועה ולנהל אותה.
נזכיר כי לפני כשבועיים הודיעה החברה שפרוייקט של החברה בקולורדו נעצר. עוד נזכיר כי אקסיליון התמזגה בסוף השנה שעברה לתוך השלד הבורסאי אפיו אפריקה וזמן קצר לאחר מיכן הנפיקה מניות לפי מחיר של 28 שקל למניה. החברה ניסתה להנפיק בוול סטריט אך עצרה את ההנפקה בשל "שינויים בתנאי השוק". 
כאמור, ההנפקה בוצעה במחיר של 28 שקל למניה בעוד מחיר השוק שלה נע סביב ה-45 שקל למניה. היום נסחרת המניה בכ-13 שקל, מה שמשקף הפסד של יותר מ-50% למי שרכש בהנפקה.
בשבוע שעבר פרסמה חברת המחקר פרוסט אנד סליבן את האנליזה שלה למניית אקסיליון בו כתבה כי "עיכוב בסגירת עסקאות על רקע משבר הקורונה בעולם מעיב על התקדמות החברה; עלייה בהוצאות החברה על פיתוח ומחקר. "אקסיליון"( מפתחת מערכות מבוססות בינה מלאכותית המאפשרות ניהול אופטימלי של תנועה בערים ובכך מפחיתה פליטות פחמן דו חמצני ומשפרת את בטיחות התנועה העירונית.
"אקסיליון ממוקמת בפוזיציה המאפשרת לה לתת מענה לצורך הולך וגובר במערכת חכמה לניהול תחבורה במידה ותעבור בהצלחה את שלב התחלת המכירות. אסטרטגיה ומודל עסקי – החברה עורכת פיילוטים של מוצר ה-Pulse Way X שלה עבור שירותי ניהול התנועה בעיר כאשר Azure Microsoft מהווה כשותף אסטרטגי.
"אקסיליון נמצאת כעת בשלב ההיתכנות הטכנולוגית ובניית המודל העיסקי ולפני שלב המכירות. על כן, קיים גם סיכון מסוים הכרוך בשיווק שירותי החברה. כפי שתיארנו גם בדו"ח הראשוני על החברה, האתגר המרכזי הוא בשלב התחלת המכירות. אנו מזהים קושי גובר בסגירת עסקאות שכן כלל לקוחות החברה הם מוסדיים בעיקרם (עיריות, מדינות וכו'), ומחזור המכירה מולם ארוך יחסית. לאור המציאות שנוצרה עקב התפרצות נגיף הקורונה, אותם לקוחות, בעיקר בשוק האמריקני, ממקדים את משאביהם בנושאים הקשורים בבריאות ומלחמה בנגיף הקורונה, ופחות בנושאים שהיו יותר על הפרק בעבר כמו תעבורה עירונית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה