השוק

"השר החברתי"? משכורת ענק של 8.3 מיליון בשנה למשה כחלון

שר האוצר לשעבר ירוויח סכום מטורף בשנה, וזאת על שהיה בעבר מהוגי הגבלת שכר הבכירים במשק. משה כחלון ישמש כיו"ר חברת האשראי החוץ בנקאית יונט קרדיט עם מאות אלפי שקלים בונוס וחבילת מניות בשווי של מיליונים
מערכת ice |  3
שר האוצר משה כחלון (צילום נעם ריבקין פנטון)
בעלי המניות של יונט קרדיט אישרו היום (רביעי) סופית את משכורת הענק של שר האוצר לשעבר, משה כחלון בתפקידו החדש כיו"ר חברת האשראי החוץ בנקאית. למרות המחאות בתקשורת, כמו גם רמז של המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, על הריבית הגבוהה שתוציא יונט קרדיט שאמר  כי הוא לא נותן לציונים לשרי אוצר לשעבר וכי כל אחד יעשה מה שהוא מבין לנכון, כחלון ירוויח 8.3 מיליון שקל בשנה עבור משרה של 80%.
בעלי המניות התאספו להצביע על מועמדותו של כחלון ושכרו, ו-90% מהם הצביעו למינויו כיו"ר דירקטוריון החברה, וכ-70% מהם תמכו במשכורת העתק של השר שהיה נחשב לחברתי ויצא נגד שכר הבכירים במשק. החבילה של כחלון כוללת שכר בסיס של 1.35 מיליון שקל בשנה, 864 אלף בונוס, וחבילת מניות בשווי של מעל 6 מיליון שקל.
חברת האשראי החוץ בנקאית, יונט קרדיט, לא מהגדולות בשוק ונסחרת בשווי של מעל 150 מיליון שקל בלבד. בשנת 2020 הסתכמו הכנסות החברה בסכום של 12.7 מיליון שקל, ואת הרבעון הראשון היא סגרה עם הכנסות של 6.7 מיליון שקל.
ביקורת נוספת שנשמעה אל חברת האשראי החוץ בנקאית נעוצה בריבית הגבוהה שהיא גובה מלקחותיה, ריבית דו ספרתית של 26% - ריבית גבוהה מהמקובל עם קידומת 1. המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, התייחס לכך בעבר ואמר כי ריבית דו-ספרתית עם קידומת 2 היא לשים מכשול בפני עיוור וכי אלו ריביות שמאוד מורכב להחזיר אותן - דבר שמגדיל את הסיכוי לכישלון ההחזרה על ידי הלקוח. על כחלון עצמו אמר כי ערכים זה עניין סובייקטיבי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השר המפגר שהרס את שוק הנדלן שחושב שדין סלולאר זה דין כל
    אריאל 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפגר הרס את שוק הנדלן ,מחייך כמו מפגר
    סגור
  • 1.
    שאריות מימי הליכוד המושחת והמשחית
    ריק ליס איכס 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבר טוב של ההיא מטבריה
    סגור
  • שיא הצביעות
    Tom 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נטו צביעות
    סגור