השוק

משה חוגג מסתער עם הביטקוין על הבורסה: "אנשים יופתעו השנה מהדוחות של קמן"

רגע לפני אישור רכישת השליטה בקמן על ידי משה חוגג ומיזוג הפעילות הקריפטוגרפית לחברה ציבורית, חושף משה חוגג בראיון ל-ice את התוכניות שלו לקמן; ספויילר: זה מצית את הדמיון, אבל מחייב את הרגולציה להדק פיקוח
ניצן כהן |  8
משה חוגג (צילום פלאש 90 pixbay)
הבוקר (רביעי) יצא זימון לאסיפת בעלי המניות של קמן קפיטל כדי לאשר את רכישת השליטה בחברה על ידי איש העסקים משה חוגג. בראיון מיוחד ל-ice מפזר חוגג את הערפל בנוגע לפעילות שהוא עומד לצקת לחברה, את התוכניות שלו ואף היעדים. בשורה התחתונה, זה מצית את הדמיון אבל מחייב פיקוח הדוק של הרגולציה.
בתחילת אוגוסט אתה מבקש מהאסיפה הכללית לאשר את המיזוג, מה אתה מבקש למעשה?
"קמן הולכת להיות חברה שמקימה, מנהלת ומשקיעה בתחום הבלוקצ'יין. אנחנו הולכים להקים שתי חברות בנות בקמן ובמקביל להשקיע בחברות אחרות ולהשקיע במטבעות דיגיטליים. זה חדשני בשוק ההון אבל אנחנו מאמינים שזה העתיד".
מה הולכות לעשות החברות הבת?
"חברה אחת תעסוק בתחום הביטוח באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין והיא רק בתחילת הדרך אבל בגדול היא תוכל לחתוך את עמלות הסוכנים והעלויות של חברות הביטוח כשהן משווקות פוליסות וצריך להבין, שמדובר בצמצום עלויות בשיעור של 40% שזה מה שלוקחים היום הסוכנים, חוזה חכם יכול לחסוך את זה.
"החברה השניה היא חברה שתעסוק במיסחור של נכסים דיגיטליים ואנחנו נהיה ה-market place של זה. כאן אנחנו בשלב הרבה יותר מתקדם ואני מאמין שעד לסוף השנה נראה תוצאות משמעותיות כבר השנה".
אם ננסה לפרש לשפת בני אדם הרי שפרויקט הביטוח למעשה הופך את המייזם של חברת הבת של קמן למעיין ברוקר ביטוח. להערכת חוגג הוא לא יצטרך רישיונות סוכן או משווק אלא יהיה מעיין מתווך של פוליסות אחידות שידלגו על הסוכנים והמתווכים השונים בשוק ויוכלו להציע פוליסות ביטוח ישירות לצרכנים.
המייזם השני הוא מסחור של רגעים דיגיטליים וננסה להסביר את זה באמצעות דוגמה: נניח שבעל הזכויות על חלק ממירוץ בו שבר יוסיין בולט שיא יסכים להוציא את הרגע הזה למכירה, חברת הבת של קמן תוכל לחתוך את הקטע הזה ולהוציא אותו למכירה כך שמי שירצה לשדר את הרגע הזה יאלץ לשלם לבעל הזכויות החדש תמלוגים וכך ניתן יהיה למסחר רגעים ספיציפיים או שיר אחד של זמר אחד מכל הקטלוג שלו באמצעות מערך אינטרנטי חוצה גבולות של מעיין מכרז מרובה משתתפים, העברת הזכויות ומיסחור שלהן.
"אנחנו יכולים למכור רגעים או קטעי אומנות נדירים. אנחנו למעשה יכולים לקנות משלמה ארצי את הזכויות לשיר אחד כמו שקונים יצירת אומנות אחרת, להפוך לבעלים של הנכס הדיגיטלי הזה, למסחר אותו או למכור אותו הלאה. אנחנו מתכוונים לרכוש את הנכסים האלה ולא להיות רק המתווכים שלו". אומר חוגג.
איפה אתם נמצאים על ציר הזמן מהרעיון עד למוצר מסחרי?
"בשונה מפרוייקט הביטוח ששם אנחנו נמצאים ממש בהתחלה, כאן אנחנו נמצאים בשלבים מאוד מתקדמים וכבר השנה נראה מהפרויקט הזה תוצאות משמעותיות ואנשים יופתעו עוד השנה מהערך של הפרויקט הזה".
איפה אתם נמצאים בתהליך רכישת השליטה בקמן?
"ביום חמישי אישר הדירקטוריון את העסקה והבוקר יצא זימון לאסיפה הכללית. הייתה בעיה בין דירקטורית חיצונית לבעלי השליטה בקודמים, בעיה שאין לה קשר אלי, אבל אני שמח שהיא נפתרה.
"קמן היא שלד בורסאי שנמצא ברשימת השימור ואני מאמין שזה יום שמח למשקיעים כי יצא הזימון לאסיפה המיוחדת והולכים לדרך חדשה. בקופה של החברה יהיה סדר גודל של 30 מיליון שקל כשניתן כבר לעבוד עם סכום כזה.
"אני רוצה שתשים לב גם לצוות שנכנס לחברה שכולל את ציון קינן ואייל לפידות. אלה אנשים רציניים וזה מהווה הצבעת אמון בדרך החדשה, הם נכס אסטרטגי לעתיד שלה ונראה איך זה יתפתח בהמשך. אני צופה שאסיפת בעלי המניות תתכנן ותיתן לנו מספיק זמן אבל אני מעריך שעד סוף השנה התוצאות ידברו בעד עצמן. אני משוכנע שדוחות סוף השנה יפתיעו".
קמן תשקיע במטבעות דיגיטליים?
"בהחלט כן, בהתאם להיתר שנתנה לנו רשות ניירות ערך".
אתה מתכוון לשלם עבור השליטה בביטקוין?
"אני לא שש להמיר ביטקוין לשקלים, אני מאמין במטבע הזה אבל בהחלט יכול להיות שחלק מהתשלום יהיה בביטקוין והחברה תמיר אותם לשקלים, זו פעולת המרה אבל אני חייב לסייג. אין לי בעיה לשלם את הכסף בשקלים ואם הבורסה או רשות ניירות ערך או כל גורם רשמי אחר יגיע שיש בעיה עם תשלום בביטקוין, אמיר את הביטקוין לשקלים".
קמן מתכוונת לרכוש את חברת אלגו, מה קורה שם?
"
אלגו זו חברה שעוסקת בטכנולוגיה של עשיית שוק במסחר אוטומטי במטבעות דיגיטליים. החברה מחוברת ל-15 בורסות שונות והעסקה הזו חשובה כי היא תהיה התשתית לכל הפעילות של קמן. הרכישה תהיה באמצעות תשלום במזומן של 1.75 מיליון דולר ואני מדגיש שהיא תהיה התשתית לכל הפעילות".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שיתמקד בבית'ר הכושלת (ל"ת)
    אוחנה אוכל חינם 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    אדם ממולח מאוד משה חוגג
    אךיהו הנביא 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יודע לזהות טוב מאוד טכנולוגיות לא בשלות וופרצות כאלה ואחרות!! ברכות למהמרים
    סגור
  • ״לזהות?״ nft חבר ובאיחור רב (ל"ת)
    חחח 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חבל על ההשקעה! (ל"ת)
    אקי 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עם הלידה הטורקית-All In
    מזכיר את פישמן 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה למהמרים-ברכות לזוכים.
    סגור
  • 2.
    אין באמת ביטקויין .... זה?בלוף מוחלט
    ג'ף 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רבותי , לא להתבלבל ! ערכו האמיתי של הביטקויין היה והינו כל הזמן (כל הזמן) אפס ! וזה שוויו האמיתי גם ברגע זה ! אין שום בסיס כלכלי לביטקויין מעבר לזה שמתאבדים , ספקולנטים , אינפנטילים וגם נוכלים ממולחים מריצים אותו ביחד ! זיכרו כי תמיד מאחורי כל מטבע או מניה או איגרת חוב יש בסיס כלכלי ! מטבעות וירטואלים מורצים עי בעלי אינטרסים וכמובן גם תמימים פריירים שנכנסו למוד של שיכרון אינפנטילי שיבכו כשיבינו ששלמו עבור כלום מוחלט
    סגור
  • 1.
    אל תגידו לא אמרנו לכם
    אזהרת נוכל 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שימו לב טוב טוב לאן הכסף שלכם הולך...
    סגור
  • תתעוררו אינפנטילים
    ג'ף 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רבותי , לא להתבלבל ! ערכו האמיתי של הביטקויין היה והינו כל הזמן (כל הזמן) אפס ! וזה שוויו האמיתי גם ברגע זה ! אין שום בסיס כלכלי לביטקויין מעבר לזה שמתאבדים , ספקולנטים , אינפנטילים וגם נוכלים ממולחים מריצים אותו ביחד ! זיכרו כי תמיד מאחורי כל מטבע או מניה או איגרת חוב יש בסיס כלכלי ! מטבעות וירטואלים מורצים עי בעלי אינטרסים וכמובן גם תמימים פריירים שנכנסו למוד של שיכרון אינפנטילי שיבכו כשיבינו ששלמו עבור כלום מוחלט
    סגור