השוק

נופר רוכשת את תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל ב-580 מיליון שקל

פרויקט "מגלים" הוא תחנת הכוח הסולארית המניבה הגדולה בישראל, והוא צפוי להניב תוספת הכנסות לנופר בהיקף שנתי של 270 מיליון שקל
ניצן כהן | 
נדב טנא (צילום אורן בירן)
"נופר אנרגיה" מנהלת מו"מ לרכישת 100% מהזכויות של קרן נוי ושותפיה ב"נוי מגלים" בפרויקט מגלים,  מתקן תרמו סולארי בהספק מותקן של 121 מגה ואט, הנחשב למתקן הסולארי המניב הגדול בישראל, ומהגדולים מסוגו בעולם. בנייתו של הפרויקט הושלמה ב-2019, והוא חובר לרשת והחל הפעלה מסחרית במסגרת הסכם זיכיון BOT לתקופה של 28 שנה עם מדינת ישראל. ביצוע העסקה כפוף, בין היתר, לביצוע בדיקת נאותות של נופר לפרויקט אשר צפויה להתחיל בימים הקרובים. העברת האחזקות במגלים תהיה כפופה לאישור המדינה מכוח הסכם הזיכיון של הפרויקט.
נופר תשלם בעבור הפרויקט כ–580 מיליון שקל שצפוי להניב לה הכנסות שנתיות של כ-270 מיליון שקל, EBITDA שנתי בסך של כ-190 מיליון שקל  ו-FFO שנתי בהיקף של כ-120 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה סך הנכסים של החברה המחוברים לרשת והמצויים בהליכי הקמה צפוי לעמוד כ- 1.1 גיגה אשר צפויים לייצר הכנסות שנתיות כוללות מייצור חשמל בהיקף של כ- מיליארד שקל כבר ב-2023.
מנופר נמסר כי העסקה מהווה הזדמנות משמעותית לגיוון הנכסים והפעילויות שלה שכוללת הקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת בישראל, בארצות הברית, בספרד, באיטליה וברומניה. החברה צפויה להתבסס על מערך ההנדסה והתפעול שברשותה וכן על יכולותיה וניסיונה לטובת ניהול והובלה של הפרויקט בצורה מיטבית.
מקרן נוי נמסר: "עסקת מגלים הינה ציון דרך משמעותי במיוחד עבור הקרן ומשקיעיה. הקמת הפרויקט לוותה בלא מעט אתגרים הן ברמת לוח הזמנים והן ברמת התקציב ובהובלתה של הקרן הגיע להפעלה מלאה ברמת ביצועים גבוה במיוחד הבאים לידי ביטוי בשווי הפרויקט. אנו משוכנעים שהעסקה ככל שתיחתם תהווה נדבך חשוב גם בפעילות של נופר ותתרום להתפתחותה".
נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה": "עסקת מגלים מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ל"נופר אנרגיה" וצפויה להשתלב באופן מיטבי בפעילויותיה, תוך התבססות על הסינרגיה הגבוהה עם המודל העסקי הייחודי ויכולותיה ההנדסיות, התפעוליות והניהוליות של החברה. מתקן מגלים מצטרף לשורת הפרויקטים שהחברה מקדמת בישראל, בארצות הברית, באיטליה, בספרד וברומניה תוך בניית תמהיל נכסים מגוון, אשר צפוי לייצר כבר ב-2023 הכנסות כוללות מייצור חשמל בהיקף של כמיליארד שקל".
תחנת האנרגיה התרמו-סולארית של מגלים, הממוקמת באשלים אשר במועצה אזורית רמת נגב, היא אחד הפרויקטים הגדולים מסוגם בעולם. זהו גם המתקן המסחרי הראשון בישראל לאנרגיה תרמו-סולארית, המכונה גם אנרגיה סולארית מרוכזת (CSP) על בסיס טכנולוגיית מגדל שמש.
המיזם כולל 50,500 הליוסטטים מבוקרי מחשב, בעלי שטח פנים של יותר מ-20 מטר רבוע, המתפרסים על פני שטח של למעלה מ-3 קמ"ר.
ההליוסטטים עוקבים אחר השמש בשני צירים ומרכזים את קרני השמש אל דוד קיטור, המונח על גבי מגדל בגובה כולל של כ-240 מטר, המייצר קיטור בטמפרטורה ולחץ גבוהים אשר מוזרם לאחר מכן לטורבינה המייצרת חשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה