השוק

נתי סיידוף מעלה הילוך מול הדירקטוריון של פז: פיצוי אם שווי החברה יירד

שיכון ובינוי תפצה את פז ככל ששווי השוק של החברה הממוזגת ירד מתחת ל-7.5 מיליארד שקל; בשל החשש של דירקטוריון פז מהחלפת דירקטורים, שיכון ובינוי הודיעה שתשאיר את הדירקטורים המכהנים
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום עופר מאיר, פייסבוק/נתי סיידוף)
שיכון ובינוי משפרת עמדות לקראת מיזוג אפשרי עם פז. החברה מעוניינת למזג את זרוע האנרגיה המתחדשת שלה, שיכון ובינוי אנרגיה לתוך פז והיא מתחייבת לפצות את פז ב-100 מיליון שקל באם שווי החברה הממוזגת יהיה נמוך מ-7.5 מיליארד שקל. ההתניה הזו תעמוד בתוקף למשך שנתיים.
ההצעה המשופרת של שיכון ובינוי אומרת כי פז תקצה לה 48% ממניותיה לפני המיזוג ואז תמזג שיכון ובינוי את שיכון ובינוי אנרגיה לתוכה תמורת הקצאת מניות נוספת כך שלמעשה שיכון ובינוי תחזיק בדילול מלא 48% ממניות החברה הממוזגת לעומת 58% ממניות החברה הממוזגת בהצעה המקורית.
יחס ההמרה לוקח בחשבון למעשה מצב בו שווי השוק של פז לפני המיזוג עומד על 3.7 מיליארד שקל בעוד השווי של שיכון ובינוי אנרגיה, לפחות לפי מה שדורשת החברה מהמשקיעים בהנפקה יעמוד על 3.5 מיליארד שקל. אולם במקרה של מיזוג שיכון ובינוי מעריכה את השווי של שיכון ובינוי אנרגיה על 3.8 מיליארד שקל, 300 מיליון שקל יותר מהשווי של החברה בהנפקה.
נתון מעניין נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה כי פז היא חברה ללא גרעין שליטה ולכן היא נשלטת על ידי הדירקטוריון שלה שאיך נאמר זאת בעדינות, לא בטוח שיש לו אינטרס לאשר מיזוג כזה בשל העובדה כי לשיכון ובינוי תהיה יכולת להחליף את הדירקטורים אבל בשיכון ובינוי מבינים את הנושא והציעו לדירקטוריון שאף אחד מהדירקטורים לא יוחלף אלא יתווספו לדירקטוריון 3 דירקטורים נוספים לאלה הקיימים כך שהארוחה הטובה תימשך עבור כולם.
בשוקה תחתונה מציעה שיכון ובינוי מעבר לעובדה שהדירקטורים המכהנים לא יוחלפו, החברה תפצה את פז ב-100 מיליון שקל אם השווי של החברה הממוזגת יהיה נמוך מ-7.5 מיליארד שקל בסוף של יום למשך שנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה