השוק

קוקה קולה משנה את זירו, איך הגיבה המניה?

הגרסה הדיאטטית של קוקה-קולה מחליפה מתכון, בלי שינוי במרכיבים אך עם שינוי באיזונים. החברה מבטיחה שזו "הקולה הכי טובה אי פעם". הבורסה הגיבה להודעת קוקה קולה: האם המניה ירדה או עלתה?
מערכת ice | 
קולה זירו החדש (צילום יח"צ)
השליטה הבלתי מעורערת של שוק המשקאות המוגזים הודיעה אתמול בצהריים שעון ישראל על שינוי במתכון המשקה הדיאטטי שלה, המוכר בישראל כ"קולה זירו", אך במדינות אחרות שונה שמו בשנים האחרונות ל-Coke Zero Sugar. לדברי החברה, המתכון החדש אינו כולל שינוי ברשימת המרכיבים, אלא רק באיזון ביניהם, באופן שלטענתה הופך את הטעם של המשקה לדומה באופן כמעט בלתי ניתן להבחנה לגרסה הרגילה שלו. לכן, היא מכתירה אותו כ"קולה הטובה ביותר אי פעם".
זה אינו השינוי הראשון במתכון קולה זירו, שהושק ב-2005. כבר ב-2017 שינתה החברה מעט את הרכב המשקה, וטענה כי עתה טעמו דומה יותר לקולה הרגילה. את המתכון הנוכחי כבר מוכרת החברה באירופה ובאמריקה הלטינית, אך עתה הוא מתחיל להגיע לחנויות בארה"ב וקנדה, במטרה שעד ספטמבר לא יישארו עוד במדינות אלו פחיות ובקבוקים מהמתכון הקודם.
יחד עם המתכון החדש מגיע עיצוב חדש לבקבוקים ולפחיות, בצבעים אדום ושחור, ללא לבן, ועם הרבה פחות כיתוב.
 
החברה מתכוננת לצאת לקמפיין פרסום לשינוי, במסגרתו תקים תחנות טעימה שיזמינו את הציבור לנסות את הטעם החדש כדי לבדוק אם הוא עדיין נבדל מקולה רגילה. החברה טוענת שבשנים האחרונות עלה נתח השוק של המשקה הדיאטטי בהתמדה, וכרגע הוא מהווה נתח של 7.9% משוק המשקאות המוגזים בארה"ב.
מאז ההודעה מזנקת מניית החברה בבורסת ניו-יורק, בה היא נסחרת. אתמול היא עלתה בקרוב ל-1.1% בסיום יום המסחר, ואת יום המסחר הנוכחי היא פתחה בזינוק נוסף של 1.3% תוך שלוש שעות.
בישראל, אגב, לא מתוכנן כרגע שינוי של המתכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה