השוק

מיטב דש: בוצעו שינויים משמעותיים בתיק, מאיזה סקטור צריך להיזהר?

גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי במיטב אומר היום בראיון ל-ice שההיערכות שלו להתפשטות וריאנט הדלתא כוללת מימוש השקעות במניות ערך וחזרה למניות הטכנולוגיה; מני ערך שינויים משמעותיים גם בתיק האג"ח של הבית 
ניצן כהן |  1
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי במיטב דש (צילום יח"צ)
גיא מני הוא ממנהלי ההשקעות הבכירים והמוערכים בשוק ההון. הוא אחראי על תיק השקעות מהגדולים בישראל (70 מיליארד שקל) ולכן להערכות שלו יש משמעות גדולה. "רמות המחירים בשוק המניות לא נמוכות" אומר מני "בסוף השנה המכפילים יהיו 22 במדד ה-S&P וזה גבוה. הציפיות הן שבעונת הדוחות החברות יראו רווחיות גבוהה ועלייה גם בהכנסות ואני מאמין שאם החברות האלה יפספסו את התחזיות של האנליסטים יבוא תיקון".
איך אתה מבין את הירידות במניות הבנקים הגדולים בארה"ב אחרי דוחות טובים?
"הדוחות של הבנקים היו מעורבים, לא טובים באופן סוחף והירידות שבאו אחריהן היו כי עיקר ההפתעה הייתה בירידה בביקוש להלוואות וזה יכול לקרות בגלל התמיכה של הממשל וחברות שיכולות להתממן בדרכים זולות יותר.
"אם אני מסתכל במבט קדימה צריך לבחון את התמחור של סקטור הערך כי הרמות שם מגלמות את עיקר השיפור לאחר היציאה מהמגיפה. כל סקטור התיירות, מלונות ותעופה חטפו חזק ואז ראינו את המגמה משתנה בגלל יעילות החיסונים.
"בראייה קדימה מכפיל 22 על השוק הוא גבוה. עשינו הסתה חזרה מתיק מאוזן לתיק מוטה צמיחה כי אם זן הדלתא ימשיך להתפשט יגבר החשש מסגרים או ביטול של עונת התיירות ואם התחלואה תעלה דרמטית, אז צריך להישמר מפני סקטור הקניונים והתעופה וזה יכול להביא למימוש חד בתעופה, בריטייל, במלונות, מה שראינו בשבועות האחרונים יחכול להיות ההתחלה של זה.
"המשקיעים תמחרו חזרה מלאה לשגרה ועכשיו הם תחילים לתמחר חזרה איטית יותר ועכשיו המניות של הקניונים, התעופה והתיירות עוברות מימוש. אנחנו הסטנו כבר חלק משמעותי מהתיק שלנו ממניות הערך למניות הצמיחה (טכנולוגיה), אנחנו חושבים שבסקטור הצמיחה נראה צמיחה דו ספרתית וזה יכול לתמוך במניות האלה ולכן הסתנו לצמיחה במקביל לזה שהורדנו חשיפה בכלל למניות"
מה לגבי מניות הספאק?
"להגיד שהספאקים לא מרתיעים אותי? הם מרתיעים ושם אנחנו פחות רוצים להיות שם אנחנו נמנעים וראינו הנפקות בחודשים האחרונים שלא היינו בהם אלא אם יש כאן חברות שנכנסנו אליהם קודם. אנחנו אוהבים טכנולוגיה ואנחנו מוטים לשם בגלל החשש מנגיף הדלתא" אומר מני.
מה לגבי שוק האג"ח?
"שוק האג"ח יקר ואפילו יקר מאוד. גם הממשלתי הארוך וגם הקונצרני הארוך. המרווחים נמוכים ואנחנו מדירים את רגלינו מהשוק הזה בעיקר בעולמות של סיכון-סיכוי כשהפוטנציאל לסיכון נמוך מידי. מבחינתי אין לי הרבה מקום להרוויח שם. ב-2020 נוצרו הזדמנויות אבל הן כבר לא שם, וזה לא המקום להיות בו. אנחנו במחמים קצרים. אם קודם היינו 70% צמוד 30% שקלי ועכשיו 50:50 במונחים שלנו מכרנו צמודים והסתנו אותם לשקלי כי אני מעריך שבהמשך נראה את האינפלציה מתמתנת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותב לעניין (ל"ת)
    משקיע 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור