השוק

רשות התחרות: אפליקציית ביט השתלטה על השוק - לאפשר העברה בין האפליקציות

בדיקה שערכה רשות התחרות גילתה כי אפליקציית התשלומים של בנק הפועלים - ביט - היא הפופולרית בישראל עד כדי שהשתלטה על השוק
ניצן כהן | 
ביט (צילום freepik)
בדיקה שערכה רשות התחרות גילתה שאפליקציית התשלומים של בנק הפועלים השתלטה על שוק העברות הרגילות בין אנשים ולמעשה היא האפליקציה הגדולה והדומיננטית בישראל. תוצאות הבדיקה של הרשות הביאה אותה להמלצה כי צריך יהיה לכפות על האפליקציות השונות לאפשר מעבר ביניהן, כלומר שניתן יהיה להעביר מביט ללאומי פיי ולפייבוקס ולהיפך. בכך למעשה יהפוך הצרכן לאדיש לאפליקציות ויתרכז בנוחות שלהן ובקלות השימוש בהן.
הבדיקה של רשות התחרות התמקדה בשירות ביצוע העברות תשלום בין יחידים - העברות P2P (Person to Person) כשהמחקר אינו עוסק בתחום הארנקים הדיגיטליים. תוצאות המחקר הצביעו על כך שביט כמעט והשתלטה על כל ההעברות הרגילות בין יחידים ביישומונים (העברות שאינן כוללות העברות קבוצתיות והעברות עסקיות).
"אפקט רשת בהספקת השירותים הוא במקרים רבים הסיבה המרכזית ליצירתו של מבנה שוק של מנצח יחיד. במצב כזה אפקט הרשת יוצר חסמי כניסה למתחרים ומחליש את התמריצים התחרותיים של ה"מנצח" בטווח הארוך. מנגד, אם הצרכנים מוכנים לצרוך מוצר או שירות מיוֹתֵר מספק אחד (multi-homing או "מולטי-הומינג"), הדבר מרסן את כוחו של "המנצח". תוצאות המחקר מצביעות על קיומו של אפקט רשת משמעותי בהספקת שירותי העברות בין יחידים.
"לאור ממצאים אלו, הרשות ממליצה להחליש את אפקט הרשת בהעברות תשלום בין יחידים, בדרך של יצירת קישוריות בין יישומוני העברות P2P. כך כל צרכן יוכל להשתמש ביישומון המתאים ביותר לצרכיו מבלי שבחירתו תושפע מהיקף המשתמשים הרשומים בו.
בצד זאת, הרשות ממליצה שלא למנוע שימוש של יישומונים במידע שיצברו על הלקוחות אגב העברות בין יחידים לשם הצעת מוצרים פיננסיים נוספים. זאת, כדי להשיא ערך ללקוח על-ידי הצעת המוצרים המותאמים ביותר לצרכיו" אומרים ברשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה