השוק

שיא ישראלי חדש: טאבולה רוכשת חברת אי קומרס ב-800 מיליון דולר

חודש לאחר ההנפקה בניו יורק החברה הישראלית רכשה את קונקסיטי האמריקאית (connexity) שמפעילה פלטפורמת המלצות לקניות אונליין.
מערכת ice | 
אדם סינגולדה. טאבולה (צילום טאבולה)
חברת טאבולה הישראלית שברה היום שיא ישראלי ברכישה חברה אחרת לאחר שהשלימה את רכישת חברת האי קומרס האמריקאית קונקסיטי  (connexity) תמורת סכום שיא של 800 מיליון דולר. הרכישה מגיעה חודש וחצי בלבד לאחר שהונפקה בניו יורק ולאחר שגייסה 500 מיליון דולר כשרוב העסקה תשולם במזומן.
קונסינטי פועלת מלוס אנג'לס ומעסיקה כ-200 עובדים. היא מפעילה פלטפורמת המלצות לקניות אונליין כשבין לקוחותיה נמנות הרשתות הגדולות וולמארט, מייסיס וסקצ׳רס.וולמארט. המיזוג בין קונקסיטי לטאבולה יצור חברה עם הכנסות של 500 מיליון דולר ורווח EBIDTA של 185 מיליון דולר בסיכום של 12 חודשים שהסתיימו בסוף מרץ 2021. הרכישה מכניסה את טאבולה לתחום אסטרטגי חדש של קניות ברשת מעבר לתחום של המלצות תוכן בו פעלה עד עכשיו.
בעקבות המיזוג לקוחות של קונקסיטי יופיעו בפיד של ההמלצות של טאבולה מתוך כוונה להגדיל את הכנסות האתרים. טאבולה מצידה תפתח המלצות תוכן גם בתחום המסחר אונליין עבור מוצרים של לקוחותיה. קונסינטי יצרה הכנסות נטו של 78 מיליון דולר ב-2020, ורשמה צמיחה של 24% לעומת 2019. בחברה הממוזגת יהיו 1,600 עובדים, וביל גלאס, מנכ"ל קונקסיטי, יכהן כראש החטיבה החדשה בטאבולה.
העסקה הנוכחית של טאבולה מתחרה בהיקפה רק במהלך של חברת קומברס הישראלית משנת 1997 רכשה את בוסטון טכנולוג'י ב-850 מיליון דולר אך אז היה מדובר בעסקת מניות. טאבולה מעריכה כי הכנסותיה יצמחו ביותר מ-20% השנה לעומת 2020 וגם תסייע לה להגיע לרווחיות בשנה הראשונה המלאה לאחר השלמת העסקה היקרה. את רוב העסקה כאמור במזומן כש-240 מיליון דולר  מתוכה יושלמו במניות ו-300 מיליון דולר באמצעות נטילת חוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה