השוק

רווחי ICL הסתכמו ב-140 מיליון דולר; החברה תחלק דיווידנד של 68 מיליון דולר

הכנסות הרבעון השני של השנה עלו ל-1.6 מיליארד דולר; המניה משלימה ראלי של יותר מ-44% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
עידן עופר מפעלי ים המלח (צילום יוסי זמיר משה שי פלאש 90)
ICL שמוכרת יותר לציבור הישראלי בשם הקודם שלה כי"ל סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 1.6 מיליארד דולר לעומת 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-140 מיליון דולר לעומת הפסדים של 168 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
רווחי ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ברבעון השני של השנה ב-351 מיליון דולר לעומת 246 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה שתחלק דיווידנד של 68 מיליון דולר בגין רווחי הרבעון השני של השנה.
יש לציין כי אחד הדברים המעניינים בהתפתחות של ICL הוא העבודה כי הזיכיון של החברה לכריית מחצבים בים המלח אמור להסתיים בסוף העשור הקרוב, כלומר בעוד פחות מ-9 שנים אז תוציא המדינה למכרז חדש את הזיכיון לכריית מחצבים בים המלח.
ככל הידוע ICL מתכוונת לגשת למכרז אולם או אז צפויה המדינה להסדיר מספר נושאים שנויים במחלוקת בין החברה לבינה וזה כולל את תמלוגי המדינה מכריית המחצבים, הסדרת נושא מחירי העברה (מחירים של עסקאות בתוך קבוצת ICL) ותשלום דמי הזיכיון. יש לציין כי ל-ICL יש פעילות בספרד שאמורה לצמצם את התלות שלה בפעילות בים המלח אבל קשה לראות כיצד החברה תוכל להמשיך לפעול ללא הזיכיון על ים המלח.
פילוח הפעילות של ICL מעלה כי פעילות בברום האלמנטרי רשמה עלייה במכירות במחירים גבוהים יותר, כאשר מחירי השוק בסין המשיכו לעלות עקב גידול בביקוש למעכבי בעירה והיצע מקומי מוגבל.
פעילות מעכבי הבעירה מבוססי-ברום רשמה עלייה במכירות תוך המשך הביקושים הגבוהים למוצרי צריכה אלקטרוניים, התחזקות בשוקי-הקצה בענף הרכב, ותוך המשך המעבר האסטרטגי לחוזים ארוכי טווח.
פעילות התמיסות הצלולות רשמה עלייה במכירות הודות לשיפור בביקושים באזורים מסוימים עקב העלייה במחירי הנפט. מגמות הביקוש הכולל לא חזרו לרמתן טרם פרוץ מגפת הקורונה, שכן פעילויות קידוחי הנפט והגז במפרץ מקסיקו ובים התיכון טרם התאוששו.
בתחום מעכבי הבעירה מבוססי-הזרחן נרשמה עלייה במכירות, עם ביקושים חזקים בענף הבנייה, בעיקר באירופה ובצפון אמריקה. בתחום המינרלים המיוחדים הונעו התוצאות על-ידי שיא מכירות למוצרים מבוססי-מגנזיה, מחירים גבוהים יותר, וביקוש גבוה בשוקי-הקצה לתוספים ופרמצבטיקה.
פעילות האשלג של ICL שהיא אחת הפעילויות המרכזיות שלה רשמה מכירות של 412 מיליון דולר, עלייה של 72 מיליון דולר שהם 21% בהשוואה למכירות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של פעילות זו הסתכם ב-43 מיליון דולר, עלייה של 5 מיליון דולר או 13%.
EBITDA של 85 מיליון דולר, עלייה של 5 מיליון דולר או 6%.
לטובת פעילות האשלג משחקת העובדה שברבעון החולף נרשמה עלייה במדד מחירי הדגנים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר מחירי התירס עלו ב-100.9%, פולי הסויה ב-53.8% והחיטה ב-42.5%, עקב ביקוש עולמי חזק, אשר תמך בעלייה במחירי האשלג.
המחיר הנגזר הממוצע לטון אשלג עמד על 281 דולר לטון, עלייה של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר עליות המחירים בתקופה האחרונה צפויות להיות בעלות השפעה משמעותית במחצית השנייה של השנה.פעילות בכושר ייצור מלא, על רקע המשך סביבה עסקית חיובית עם היצע מצומצם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה