השוק

אל על קיבלה מאות מיליונים מהמדינה, אבל מתחמקת מלעמוד בהסכם

בתמורה להתחייבות של אל על לצאת לגיוס הון עד לסוף חודש יולי, היא קיבלה מהמדינה מקדמה של 210 מיליון דולר; בעלי השליטה באל על התחייבו בפני המדינה להזרים לחברה הון של 43 מיליון דולר
ניצן כהן |  4
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
אל על אינה עומדת בהסכם עם המדינה לצאת לגיוס הון של 105 מיליון דולר עד לסוף חודש יולי. החברה נכנסה למו"מ עם משרד האוצר לצורך קבלת דחיה בלוחות הזמנים אליהם התחייבה במסגרת ההסכם עם המדינה.
נזכיר כי אל על שנקלעה לקשיים בשל משבר הקורונה ביקשה (וקיבלה) מהמדינה מקדמה משמעותית של 210 מיליון דולר על חשבון הטסת מאבטחים ואנשי ביטחון וזאת בתמורה לגיוס הון של 105 מיליון דולר מהם אמורים להזרים בעלי השליטה בחברה, משפחת רוזנברג, 43 מיליון דולר.
נציין כי אל על טוענת כי אינה יכולה לצאת לגיוס הון בשל העובדה כי פרץ משבר וריאנט הדלתא שטרף עבורה את הקלפים אולם טענה זו מוזרה מעט בשל העובדה כי עולם ההנפקות נמצא כעת בפריחה משמעותית כשכל "מטאטא יורה" ולכן בשל העובדה כי תנאי שוק ההון מצויינים אז בשילוב של מחוייבות של בעלי השליטה, מטרייה של המדינה שעמדה בחלקה בהסכם עם החברה, נראה שכל מה שצריך היה להתפשר על מחיר המניה בהנפקה כדי לעמוד בהסכם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המדינה מפספסת בענק
    מומחה תעופתי 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל זורקת כסף על אל על בלי לקבל זכויות ובלי לדרוש מה שהובטח לה. זהו הסבסוד הכי לא הגיוני ובזבוז כספי ציבור
    סגור
  • 2.
    צריך לעקל לה כל המטוסים (ל"ת)
    יגאל 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • על הפנים
    פנינה 07/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המטוסים שלה מעוקלים כבר
    סגור
  • 1.
    די עם השעטנז המוזר הזה
    טייס מסיקים במיל. 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בקיצור, שוב המושחתים בשילטון מחלקים כסף למקורבים, הפעם אפילו לא תושבי ישראל. לקחת בחזרה הכל, להקים צי קטן (3 מטוסים) בניהול ואחזקת חיל האויר, לבצע את כל הטיסות הממשלתיות באמצעות צי זה. וכן, שרים וחכי"ם, יאלצו לרכז טיסות ויעדים ולא כל אחד יוכל "לקפוץ" על מטוס מתי ולאן שהוא רוצה. לטיסות ממלכתיות ודחופות, ניתן יהיה להשתמש במטוב רוה"מ, החדש, שלא יכלל בצי זה. תשלום על האבטחה בטיסות מסחריות של אלעל: מי שרוצה בזה, שישלם יותר עבור כרטיס באלעל. כחברה פרטית לחלוטין, היא תצטרך לשרוד בתנאי שוק זה, או להסגר. לא סוף העולם.
    סגור