השוק

S&P מעלה את דירוג החוב של חברת האשראי החוץ בנקאי, מלרן ל-A

הדירוג הקודם של החברה עמד על BBB פלוס; S&P: מלרן צפויה להגדיל משמעותית את תיק האשראי שלה והרווחיות בשנה וחצי הקרובות כשהיא נשענת על מבנה חוב מגוון ויציב יותר מבעבר
ניצן כהן | 
מואנד ריאן (צילום יונתן בלום)
חברת דירוג האשראי S&P העלתה את דירוג האשראי של חברת האשראי החוץ בנקאי מלרן שמתמחה באשראי חוץ בנקאי במגזר הערבי ל-A עם אופק יציב וזאת לעומת הדורוג הקודם של החברה שעמד על BBB פלוס. 
ב-S&P כותבים בנימוקי הדירוג כי "אנו מעריכים שצמיחת החברה תימשך בשנתיים-שלוש הקרובות, בתמיכת ביקושים גבוהים לאשראי מעסקים קטנים ובינוניים, ובפרט במגזר הערבי המוטה יותר לנדל"ן ותשתיות – צמיחה שתיתמך בבסיס ההון החזק, בפרופיל מימון מגוון ובחיזוק התשתיות והתהליכים בחברה.
""תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תגדיל משמעותית את תיק האשראי והרווחיות שלה ב-12-18 החודשים הקרובים. זאת תוך שמירה על איכות נכסיה ובסיס ההון החזק. הצמיחה בהיקפי הפעילות צפויה להיתמך בפרופיל מימון מגוון ויציב, הנשען על איגרות חוב בשוק ההון ועל קווי אשראי ממספר בנקים.
"בשנה החולפת חתמה החברה על קווי אשראי ממספר בנקים והגדילה את היקף איגרות החוב המונפקות בשוק ההון, שהחליפו הלוואות יקרות יותר מגופים פרטיים. כתוצאה מכך הפך פרופיל המימון שלה למגוון ויציב יותר מבעבר, וסיכון ריכוזיות המלווים פחת משמעותית". 
מואנד ריאן, מנכ"ל מלרן: "העלאת הדירוג של מלרן לקבוצת A היא ציון דרך משמעותי עבור החברה והוכחה לאיתנותה הפיננסית, במיוחד אחרי שנה מאתגרת ומורכבת בקשר עם משבר הקורונה. הבעת האמון והעלאת הדירוג משקפים את היישום המוצלח של אסטרטגיית החברה, והמיקוד שלה בתחומי פעילות יציבים, בעלי אופק חיובי ובדרגת סיכון נמוכה.
"אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות עסקיות להרחבת היקפי הפעילות של החברה, ובאופן התואם את רמות הסיכון המאפיינות את החברה, כפי שבא לידי ביטוי בהעלאת הדירוג היום".
מ.ל.ר.ן פועלת בתחום מתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים (B2B), עם התמחות במגזר הערבי-ישראלי. פעילותה העיקרית של החברה הינה מתן אשראי כנגד קבלת ממסרים דחויים (שיקים דחויים), ברובם כאלה שנכתבו על ידי צדדים שלישיים, המוסבים לטובת החברה (ניכיון שיקים), וכן במתן אשראי כנגד תשלום בממסרים דחויים עצמיים. מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה (60.4%) הינו מואנד ריאן. יו"ר החברה הינו דוד גרנות שבעברו כיהן, בין היתר, כמנכ"ל הבנקים דיסקונט, איגוד והבינלאומי, וכן כיו"ר ועדת האשראי בהראל ביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה