השוק

רמי לוי ואיתן יוחננוף הם הגיבורים בסיפור הזה; החקלאים שבויים של העסקנים

נתונים שהוציאה מועצת הצמחים על "פערי התיווך" מגלים עד כמה עסקני החקלאות מנותקים מהמציאות וגורמים לחקלאים נזקים שימשיכו עוד דורות קדימה
ניצן כהן |  132
חקלאים ורשתות שיווק (צילום ויקיפדיה, מסך 13)
אם נרצה או לא נרצה, רמי לוי הוא גיבור מקומי, לא פחות. רמי לוי הוא שם קוד - שם קוד לסחורה באיכות טובה עם מחירים טובים. הוא נכנס לתודעה הציבורית עם מבצעי "עוף בשקל" ומכאן הפך לאימפריה.
סיפורו האישי של רמי לוי אינו ממין העניין, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו: הוא מבין מסחר בסחורות בסיסיות - אוכל. רמי לוי פועל בשוק תחרות מאוד. אם הוא פותח סניף (בדרך כלל מדובר בסניפי ענק) והסניף עובד טוב, תוך כמה חודשים הוא יראה שמולו פותח "אושר עד" סניף מתחרה, ואחר כך "יוחננוף", ואחר כך "ויקטורי", ואחר כך רשת מקומית שלא הכרנו, כך שתמיד הוא צריך להיות אטרקטיבי, כי חוקי הטבע עושים את שלהם: אם רמי לוי לא יהיה אטרקטיבי - הוא ייזרק מהשוק. פשוט ככה.
נניח שיקום מחר "רמי לוי" חדש וירצה לגדל תרנגולות כדי למכור ביצים, בכמויות ובזול. הוא לא יכול! יש מכסות, אף אחד לא ימכור לו אדמה - ואם ימכור לו אדמה, המושב או הקיבוץ לא יקבל אותו ולא ייתן לו להפעיל את הלול. זה נכון גם לשאר הפירות והירקות, ולמעשה לכל מה שקשור בחקלאות. לכן, מבלי להיכנס לקרטליזציה והתחלואים שלה, די להבין את המנגנון הזה כדי להבין מי מחזיק את מי באזור רגיש בגוף.
נמשיך: החקלאים מספרים לנו הרבה סיפורים על פערי התיווך. כן, הם מוכרים ב-2 שקלים לקילו והמוצר מגיע למדפים ב-8 שקלים, ולכן הם צריכים לקבל עוד הגנה ורמי לוי צריך לספוג קיתונות של בוז על מצב בו שומו שמיים ורעדי ארץ - הוא רוצה להרוויח. ונזכיר שוב: רמי לוי מוגבל במה שהוא יכול להרוויח, הוא פועל בתחרות משוכללת.
אתמול מועצת הצמחים עשתה עבודה וגילתה, מבלי משים, את ערוות החקלאים. הם מוכרים (בממוצע על פי נתוני מועצת הצמחים לשנת 2020) עגבנייה ב-3.1 שקל לקילו, הצרכן מקבל את העגבנייה על המדף במחיר של 6 שקלים. מכאן אנחנו צריכים להסיק שהרשת או "רמי לוי" (שם קוד) הוא גנב.
עכשיו ננתח את גילגולה של העגבנייה - שהיא מוצר בסיס, בריא ופופולרי בכל בית בישראל, רכיב מרכזי בתזונה של ישראלי - מהשדה של החקלאי למדף בסופר: המגדל מוציא את העגבניות שלו מהשדה על משטח, "רמי לוי" (שם קוד), או חברת הפצה שמתווכת בין הרמי-לויים של העולם לחקלאים, צריך לאסוף אותו, לעבור עם המשאית לשדה הגידול של השכן ולאסוף גם משם את העגבניות שלו, וככה עד שהמשאית מלאה.
מכאן נוסעת המשאית של "רמי לוי" (שם קוד) למרלו"ג, שהוא המרכז הלוגיסטי, ומשם העגבנייה עוברת מיון וחלוקה למשאיות קטנות יותר לחלוקה בסניפים. הסניפים, נזכיר, מפוזרים מראש הנקרה לאילת, עובר בשכונות בתוך הערים וכן הלאה.
כשהעגבנייה מגיעה לסניף שמקבל אותה היא עוברת על מלגזה למדף ושם מקבל אותה סדרן שמסדר אותה על המדף, יפה ומושך עין, כדי שגברת כהן מחדרה תרצה לקנות אותה.
אם כל העגבניות נמכרו - הכל טוב. אבל אם לא - העגבנייה נרקבת והולכת לפח. ומי סופג את זה? החקלאי? לא, "רמי לוי" (שם קוד).
עכשיו, כשהבנו את התהליך, נצא מנקודת הנחה כזו: המשאית עלתה ל"רמי לוי" (שם קוד) כסף, הדלק עלה לו כסף, הנהג עלה לו כסף, המרלו"ג עלה לו כסף, המשאית הקטנה לפיזור בסניפים עלתה לו כסף, וכך גם הדלק שלה, והנהג, ואסור לשכוח את המחסנאי בסניף ואת הסדרן והקופאי, שלא לדבר על הסניף עצמו, התאורה, הארנונה וכן הלאה.
עכשיו, אם "רמי לוי" (שם קוד) היה חזיר - הרי שאת העגבנייה שקנה ב-3.1 שקל לקילו (על פי מועצת הצמחים) הוא היה צריך למכור ב-10 שקל לקילו אם לא יותר. אם הוא יעשה את זה - הלקוח השבוי באמת יקנה במחיר הזה, אבל מהר מאוד יגלה "רמי לוי" (שם קוד) שאיתן יוחננוף (שם קוד) פותח לו תחרות על הראש, ולכן רמי לוי צריך לשמור על מחירים נמוכים, ואפילו להפסיד כסף, כדי שיבואו לקנות עגבניות אבל גם יקנו בשר וכן הלאה.
הפתרון שהגו באוצר למצב הבלתי אפשרי הזה הוא מצוין ומתבקש: אם "רמי לוי" (שם קוד) יקנה את העגבנייה ב-1 שקל לק"ג, הוא יוכל למכור את העגבנייה ב-5 שקלים לק"ג, וככה תחסוך המשפחה הישראלית הממוצעת יותר מ-800 שקל מידי שנה על ירקות ופירות.
והחקלאים? הם ייהנו מהרפורמה הזו - כן, בדיוק בניגוד לעמדת העסקנים שלהם, הם יתרכזו בגידולים שיש להם יתרונות בהם, בפיתוח זנים חדשים תוך שהם מנצלים את ההיכרות שלהם עם הצרכן הישראלי וטעמו, ואומנם הם לא יגדלו עגבניות בסיסיות, אבל אולי הם יגדלו זנים חדשים של עגבניות פרימיום שניתן יהיה לגבות עליהם הרבה יותר מ-3.1 שקל לק"ג (ע"פ נתוני מועצת הצמחים), וככה גם ירוויחו יותר מבלי שגברת כהן מחדרה תצטרך להתלבט בין עוד שתי עגבניות לתפוח עץ.
החקלאים צריכים לא להיכנע לעסקנים שלהם, ולדרוש מהמדינה לעמוד בכל תו ותג ברפורמה שממשלת האחדות כופה עליהם. המדינה, מעבר לתשלום של מזומן על כל דונם מעובד, מציעה להם השקעה לא מבוטלת בפיתוח זנים חדשים, בהירתמות של כל הגניוס היהודי וכושר ההמצאה הישראלי לפיתוח של פירות וירקות שאינם בסיסיים (ע"ע עגבניות שרי) וניתן יהיה להרוויח עליהם יותר. כך שאם המדינה תעמוד ברפורמה, לא רק שתהיה בישראל חקלאות, אלא תהיה כאן חקלאות ישראלית, חדשנית ומפוארת ללא הכבדה מיותרת על הצרכן הישראלי.
והעסקנים של החקלאים? יותר טוב שיתגייסו לדאוג לכך שהמדינה תעמוד בתנאי הרפורמה במקום לנסות לבלום אותה.
תגובות לכתבה(132):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 118.
    כותב הכתבה לא מבין כלום בחקלאות. וגם לא מכיר את השוק. (ל"ת)
    אילן שוורצברג 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 117.
    יאללה בוא נסגור את החקלאות 3.1 שקל לעגבניה שמגודלת ממי (ל"ת)
    אנונימי 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 116.
    חקלאים
    גיימי 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחרים את רמי לי ויוחננוף. העם מחליט לא השקרים שלכם.
    סגור
  • 115.
    לא הבנתי , בטורקיה אין מרלוג וכאלה (ל"ת)
    יעל 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 114.
    כמה שילם לך רמי לוי ( שם קוד)
    אסף כהן 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 9
    אני מקווה עבורך כי רמי לוי (שם קוד) שילם לך סכום הגון שאותו יוכל להוסיף להוצאותיו על העגבניה עבור מסע פירסום זה
    סגור
  • טען עוד
  • 113.
    משהו לא מתחבר = לא נכון (ל"ת)
    מרק 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 112.
    אתה אפילו לא מנסה להיות אובייקטיבי.
    יוקי 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עבדתי בתחומים האלה. סחורה שלא נמכרת מוחזרת ליצרן החקלאי וכל ההוצאות עליו.
    סגור
  • 111.
    תפסיק לקדם את רמי לוי וחבריו
    יוסי רחמים 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הלווווו תפסיק לצחוק על אנשים בכתבה המטעה שלך . משאית מובילה כ 40,000 קילו . נהג 500 ₪ הלווו אתה מטעה את הקוראים , לא יודע אם בכוונה או בתמימות . משאית מובילה 40,000 קילו של גבניות . עלות נהג בהגזמה 1000 ₪ משאית 2000 ₪ בהגזמה . מחסנאי ומלגזה וכל הטרטטם מסביב שדאגת לציין כהוצאות גבוהות .. בוא נגיד שעוד 7500 בהגזמה פראית , סה"כ 10א"ש ל40,000 קילו . שזה 0.25 אגורות עלות שינוע וכל הסיפורים , בוא נגיד חצי שקל , נתפרע בהגזמה מטורפת . אז עכשיו תעשה חשבון מתמטי , ותתנצל בפני הקוראים שלך , פשוט כתבה משווקת לרמי לוי ויוחננוף . בושה
    סגור
  • 110.
    קישקוש
    משה 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה קשקשת."רמי לוי לצורך העניין"רכש עגבניה בשלושה שקלים מוכר ב 6 ויש לו הוצאות ,הובלה העמסה,פיזור בסניפים.ראשית מה עם הלימון שקנה בשקל מוכר ב 9.מה עם התפוז שקנה בשקל וחצי מוכר בשש. ועכשיו לאמי לוי יש הוצאות ופחת.ולחקלאי אין הוצאות 2 שח לקוב מים. גידול שלא הצליחה ושנה שלמה ירדה לפח,כן שנה שלמה,אם היה מזג אוויר קשה וכל הפרחים נפלו מהעץ אז שנה שלמה הלכה לפח. חוץ מיזה ,רמי לוי מוציא משאית עגבניות כלומר 20 טון ב 60000 שח מוכר ב 120000 שח במקרה הכי גרוע מבחינתו. אוסם מייצרת במבה בשקל ,מוכרת לאמי לוי ב 6 והוא מוכר לנו ב 8. למה שלא ימכור ב 13 או 20 גם פה הוא יכול לבקש רווח של 150 אחוז. להערכתי כותב הכתבה מנהל סניף ברמי לוי
    סגור
  • 109.
    איזה דמגוגיה
    שרון 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי תחשבו גם כמה יעלה לחקלאי ליצר קילו עגבניות. עוד לא נולד החקלאי שמרווחי חקלאו ת קנה חברת חעפה או חברת סלולר חברת אשראי וכו' האיש המסכן שזורק עגבניות עודפות מצליח למכו את החברות שבדוגמא. רחמנות עליו....
    סגור
  • 108.
    כתבה חרטה ביחצנות רשתות השיווק
    רפי 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    א. זני פרימיום במחיר יקר לא משרתים את כלל האוכלוסיה אלא רק את העשירונים העליונים. משפחה מרובת ילדים לא מאכליה אותם בעגבניות שרי 18-23 שח לקג. ב. כמו הסיפורים בכתבה על משאיות סדרנים וכו', גם החקלאי, חורש, זורע, משקה, מדשן, מרסס, מטפל במזיקים, קוטף, ממיין, חשוף לגנבים, חשוף לפגעי מזג האויר, מממן אשראי, ונעשק על ידי המדינה במיסוי על עובדים זרים. האם כל זה עולה כמו סדרנים ומשאיות? ד. יש הרבה פירות וירקות שהפער בין המחיר לצרכן והמחיר שמקבל החקלאי הוא הרבה מעבר לפי 2. שם משתמשים במשאיות מוזהבות וסדרני הי טק? ה. העובדה שפלח הרווחים של הרשתות בתחום הירקות והפירות הוא מהגבוהים מבין הקטגוריות בחנות, מצביע בדיוק על מקור הבעיה.
    סגור
  • וזה לא הכל החקלאי ממן את ההובלה והפחת של הסופר
    לילך 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עלות השינוע של התוצרת עד לקימונאי היא על החקלאי בנוסף על כל ההוצאות שלו והשיטה ההזויה של רמי לוי זה לפסול תוצרת לאחר שנשלחה אליו ואף להוריד תקורה של 23% מהמחיר הנמוך שהחקלאי קיבל. כלומר לשלם לו בפועל הרבה פחות ממה שנרשם
    סגור
  • 107.
    רמי לוי
    מני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי כתב את הכתבה הזאת? היחצ"ן של רמי לוי? או שכניראה הכתב קיבל קניות חינם בסניפי רמי לוי וכבונוס גם כרטיסי טיסה בחברת התעופה שלו
    סגור
  • 106.
    סוף סוף אני רואה מישהו שמבין
    יוסי 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד. צריך להמשיך ולגלות את הסוד הגלוי. החקלאים=הקיבוצים עם הלובי שלהם הם הגנבים והאנשים הרעים בסיפור יוקר המחיה.
    סגור
  • ממש מבין
    אוהד 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החקלאים גם צריכים לזרוע להשקות לדשן לעזה לחרוש לרסס ולקוות ליבול טוב זה לא עולה כסף? שנאת הקיבוצים לא תוביל אותך לשום מקום מדינת ישראל חייבת חקלאות בשביל לשרוד גם אם משלם היום עוד כמה שקלים
    סגור
  • 105.
    עיתונאי מחורבן או איד תקשורת רקוב
    שובי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה חשבתה לעצמך שרמי לוי מוכר רק עגבניות זה ברור שהעגבניה שנמכר בשקל מביאה את הציבור לסעיפים שלו ואז הם דוחפים עגלה שעולה כמה מאות שקלים
    סגור
  • 104.
    עגבניות
    גבריאל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ניצן כהן-איזו כתבה אומללה.חוסר ידע מוחלט,בורות מדהימה.לו רק ידעת כמה אנרגיה פיזית וכספית מושקעת בגידול עגבניות(ושאר ירקות) כולל השינוע עד למרלו"ג על חשבון החקלאי כל הכתבה שלך היתה מושלכת לפח האשפה.אוי לעיתונאי שאלה הם כתבותיו
    סגור
  • 103.
    עגבניות (ל"ת)
    גבריאל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 102.
    גלגולה של עגבניה הסיפור היה
    North Star 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכול להיות אמיתי, אם את כל הסיבוב כולל המשאית הנהג המלגזן מסדר המדף היה עבור עגבניה אחת. אבל המשאית יצאה לדרך עם 10 טון ואולי יותר, אז אם הכותב היה מקצוען, לא היה מספר סיפורים, על " הגיבור" רמי לוי, אלא מחשב שעל כל קילו יש להוסיף עוד 1.20שח. כך שקילו עגבניה על המדף 4.30שח. ובא לציון גואל.
    סגור
  • 101.
    מי מימן את הכתבה הזו?
    חקלאי דור רביעי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רמי לוי וחובריו "שוחטים" את כל הספקים, העובדים ובעלי הזכיונות להפעיל את המכירות. גם רשת העתונות ויח"צ משוכללות דורסות הכל. תבדקו את הנתונים בשטח ותיפול לכם הלסת...
    סגור
  • 100.
    קל מאד לקחת דוגמה יוצאת דופן ולהיטפל אליה
    יפת 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קוראים לזה טיעון אנקדוטלי. לצערך, הקהל הישראלי לא מטומטם ותפס את הבלוף. אתה רוצה להביא נתונים? דבר סטטיסטיקה. אתה רוצה דוגמאות? דוגמה צריכה להקיף שוק ולא מוצר בודד. מכסים בארץ גבוהים בממוצע בחצי אחוז מהממוצע של ארצות ה-oecd. סל ירקות סטנדרטי זול(!) מהממוצע ב-oecd. המחיר המשולם לחקלאי ממוצע, התשומות גבוהות והסובסידיות נמוכות משמעותית מהממוצע. כל זה לפי מרכז המחקר של הכנסת. מכסים על חמאה ועל בשר בקר הוסרו לחלוטין, המחירים לצרכן בשני הענפים האלו עלו. זה הכל, בלי סיפורי מעשיות על גילגולה של עגבניה.
    סגור
  • קרטלים ומונופולים
    יוסי 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעו לחול ואז תבינו כמה גונבים אותנו
    סגור
  • 99.
    הכותב מעולם לא גידל עגבניה
    משה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איש מכירות שבטוח שהירקות גדלים בסופר. ונראה לא היה מעולם מחוץ למזכן כמו רמי לוי ולא הרוויח את לחמו באמת. אנחנו חיים בתקופה שאנשים שרק לוקחים גוזלים מקבלים כבוד ומי שדואג לנו למזון, אנרגיה מים ומחסה הולכים שפופים חסרי כבוד. זה מצב שמראה על אי שפיות זמנית במציאות שפויה רמי לוי וכמותו היו הולכים שפופים כי כבוד אין לי אליו וגם לא אקנה בחיים יותר ברמי לוי
    סגור
  • 98.
    מי שמטומטם-יאמין לכתבה
    יוסף המסביר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה הם רוצים?! לייבא?- הלוגיסטיקה תעלה יותר!!! המחירים שמוצגים שכאילו קיבל החקלאי זה מחיר שקיזסו ממנו לחקלאי עמלה שמנה של כאילו סיטונאי .שבמקרהשל הרשתות הוא יברת סיטונאות של הרשת .
    סגור
  • 97.
    רמי לוי ויוחננוף
    משה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה הממשלה לא מורידה את כל ההגבלות בחקלאות בהחזקת האדמה במה שרוצים לגדל ומה שאפשר לגדל שוק חופשי הוא שוק שיוביל לירידה במחיר ולתחרות .מספיק אתם העיתונאים ודוברי השקרים תאמרו פעם אמת לעם ולא מה שהממשלה אומרת לכם לומר .
    סגור
  • 96.
    החלקאים משנעים את הסחורה על חשבונם
    קובי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החלקאי משנע על חשבונו את התוצרת למרלוג. כלומר השוק הסיטונאי.המדינה הקימה את ועדת קדמי שהמליצה למשל על שוקי איכרים .לא נעשה
    סגור
  • 95.
    כמה הכותב קבל עבור הכתבה הזו
    אלי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רמי לוי לא מסכן . החקלאים מוכרים את העגבניה ב 1שקל והרשתות שיווק מוכרים ב 6.5 שקל ומרויחים על כך כך שלא צריכים לרחם על הרשתות שיווק
    סגור
  • 94.
    נשמע לי כתבת יחצ
    קוקו לא מאילת 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמה עולה?
    סגור
  • 93.
    אחת הכתבות הכי מטומטמות שקראתי
    מוש 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומה יקרה אם העגבניה נופלת על הרצפה אצל החקלאי ונמעכת? מי משלם? תפסיקו לבלבל את המוח. לוי דופק את הבוכטות של החיים על חשבון החקלאים ועל חשבוננו
    סגור
  • 92.
    עושק החקלאים
    מרגלית 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קדימה חקלאי ישראל תמכרו לנו את הסחורה ישירות ולא נצטרך את הצהרים שמעליו את יוקר המחיה שלנו והם עושים הון עתק על חשבוננו, תגידו לנו לאן להגיע באזור המרכז ואז תראו כמה אזרחים טובים יבואו לקנות אצלכם
    סגור
  • 91.
    כמה רמי לוי שילם לך על הכתבה?
    אלישע 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בלי להיכנס לרזולוציה של חשבון ההוצאות של הרמי לויים, הוא מקבל מזומן על הסחורה שלו משלם 90 או 120 יום , פוסל משטחים בלי חשבון מקזז משקלים, בלי חשבון ועוד כהנה וכהנה ולא רואה אף אחד מסנטימטר.
    סגור
  • 90.
    אם זה נשמע כמו כתבה ממומנת ונקרא כמו כתבה ממומנת. ת
    שירית 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כנראה שזאת כתבה ממומנת. בלי קשר לנכונות או אי נכונות המלל אמלק
    סגור
  • 89.
    בפועל רמי לוי מוכר עגבניה במחיר של0.9ש"ח לק"ג מיבוא (ל"ת)
    ירושלמי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 88.
    מדויק. כל הכבוד! (ל"ת)
    איתן 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 87.
    כמה טמטום ....
    פיני 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותב מעודו לא פגש שדה ,מטעאו לול תרנגולות שדורש מאמצים של שנים. קיצר כתבה מוזמנת מטעם המשווקים.
    סגור
  • 86.
    עיתונאי שאין לו מושג
    גולן 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קישקוש של ממש. כל ההוצאות הנוספות שמוסיף העיתונאי כלולות במ3.1 ש"ח שמקבל החקלאי. הכל על חשבונו. האספקה לרשת היא בשער המרלוג וכל ההוצאות כולן כולל אריזה, הובלה, פחת, וכל היתר, כולן יורדות מה 3.1 ₪
    סגור
  • 85.
    כתב מטעם....
    שגיא 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה קשקושים בכתבה אחת. ועדיין, אם המחיר מתחלק 50% בין החקלאים לרמי לוי. למה לפעול דווקא נגד החקלאים ודווקא בעד רמי לוי?
    סגור
  • 84.
    לכותב אין שמץ של מושג
    חקלאי גאה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ל"רמי לוי" יש הוצאות, ואללה הפתעת את הקורא, חשבתי שלקמעונאים אין בכלל הוצאות. יש לך מושג מהן הוצאות החקלאי? יש לך מושג מי שולט בהוצאות החקלאי? שתי התשומות הגבוהות ביותר בחקלאות נקבעות על ידי הממשלה: כח אדם ומים. כח אדם- מדינת ישראל קבעה מכסות של עובדים זרים בחקלאות, כח אדם זה אינו מספק, כתוצאה מכך על מנת לא להקטין את שטחי הגידול החקלאי נאלץ לשלם שעות נוספות לעובדיו. בנוסף בגלל מכסת העובדים, שהמדינה קבעה, לאחר הגשת כל הבקשות לעובדים מתבצע קיצוץ רוחבי של כ30%, כלומר במקום 10 עובדים מקבל החקלאי רק 7 עובדים. בנוסף מדינת ישראל מכריחה את החקלאי להפריש כל חודש כסף לפנסיה ולפיצויים לעובד הזר, למרות שאם ירצה החקלאי להשאיר את העובד אצלו לאחר 5 שנים, הוא לא יוכל, הוא יהפוך לעבריין. מים- חלק ניכר מהחקלאות הישראלית מבוססת על השקייה במים מושבים, מים אלה הם באיכות שגורמת לחקלאי עבודה רבה יותר והוצאות גדולות יותר לשמירה על ציוד ההשקייה. אי שימוש חקלאי במים המושבים יגרום למדינה הוצאות גדולות ביותר, כיוון שהמדינה תצטרך לטהר את המים בשביל לשפוך אותם לים. למעשה המחיר נקבע על ידי המדינה ופה הבעיה
    סגור
  • 83.
    כמה שקר וטמטום יש בכתבה הכושלת של עיתונאי כושל
    חקלאי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בתור מגדל עגבניות ,יש מלא פרטים לא נכונים בכתבה וחבל שאתם מחזיקים מרמי לוי כזה צדיק...שורה תחתונה רמי לוי יכול לקנות חברות תעופה וחקלאי לא . חבל מאוד שאתם עסוקים בללקק לרמי לוי במקום לתמוך בחקלאים...אנחנו בסהכ רוצים להתפרנס בכבוד כמו כל אדם...
    סגור
  • 82.
    ניתוח יפה אבל מוטעה
    דב 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ההטעיה היא בכך שרמי לוי (שם קוד) דורש מהחקלאים לשווק את העגבניות או הפירות בסלסלות פלסטיק שהן מונחות בקרטון, ולהביא אותם למרכז השיווק של הרשת. הכל עד כאן ע"ח החקלאי.
    סגור
  • 81.
    שאר ירקות
    אזרח 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נראית כתבה מטעם. הכתבת היתה צריכה לעשות תחשיב שלתוצרת מיבאת. למה היום פירות מיובאים עולים יותר מ...
    סגור
  • 80.
    כמה בורות ושקרים
    ללא 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכתבה אחת
    סגור
  • 79.
    כתבה מגמתית ומלאה אי דיוקים בלשון המעטה
    ארז 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או דמי שכתב לא מבין מאום או שזה סוג של רמאות לכאורה בעטיפה של כתבה
    סגור
  • 78.
    אני עובדת בחברת שיווק של פירות וירקות
    אני 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החברה היא התיווך לרוב הסופרים והחנויות גדולות כקטנות שאין להם כח לכאב רב ראש לאסוף את מהחקלאים את הסחורה. החברת שיווק אוספת את כל הסחורה למרלוג ומשם מפיצה את הסחורה במרוכז לכל הארץ לפי ביקוש החניות. הפערי מחיר נובעים גם מחברת התייוך באמצע. אושר עד ורמי לוי הם גדולים אז פתחו לעצמם מרלוג כדי לחסוך את עליות התיווך. מה שאין לכל החנויות בארץ.
    סגור
  • 77.
    כחקלאי שעבד עם רמי לוי כתבה שקר...
    יוני 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    נתחיל בפירות החקלאי שותל עד 5 שנים העץ לא נותן כמעט פירות זה אומר השקיה ריסוסים קנית שתילים טיפולים... בלי הכנסה כמעט אח"כ מגיע העונה נזקי טבע תקלות מזיקים תחרות קשה וסוחרים שמבינים שכוח המיקוח שלך קטן ביותר הפירות לא מחכים ומבשילים ואתה חייב למכור וכן הלאה... שורה תחתונה החקלאות נסגרת בישראל מלבד אולי קיבוצים שיכולים להחזיק או חקלאים גדולים... סוחרים נולדים כל יום חדשים... ורמי לוי משקיע את הרווחים כל חודש באפיקים חדשים בנק, תקשורת... וכ"ו זאת התמונה האמיתית!
    סגור
  • למה ללוי אין הוצאות?
    ו 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארנונה חשמל שכירות ..חושב שכולם צריכים קצת להוריד מחיר..ככה נקנה יותר פירות וירקות טפחות אוכל מזובל
    סגור
  • 76.
    שקרים והטעיית הציבור!
    ירדנה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ניצן כהן, בדרך כלל כשכתב כותב כתבה שאין לו שום מושג לגבי הנושא הוא בודק אותו לעומק ולא מוכר שקרים לציבור ומטעה א. כנראה שלך יש סיבה אישית ביותר לכתוב את מה שכתבת. לא הרשתות הן שמשלמות על השינוע של הפרי ולא על הפחת שהולך לפח אלא החקלאי!!! הרשתות פשוט מודיעות לו שהורידו לו x קג כי לא היה איכותי". החקלאי משלם גם על המשקל של הארגז בו יושבות העגבניות שהוא שולח לרשתות של רמי לוי ודומיו. מועצת הצמחים זו שלא עושה דבר חוץ מלכפות על החקלאי לשלם לה בכפייה קופון על כל קג שהוא מוכר לא ממש עושה משהו בשבילו. בקיצור כולם רוכבים ההולך ומתכופף שלהחקלאי עד לכדי שבר. לבסוף, אתה "מאיר" עם מסקנה הזויה ולא הגיונית שהחקלאי יקבל 1 שח עבור 1 קג עגבניה שלא מכסה לו עלות גידול שינוע ופחת ושרמי לוי ודומיו ימכרו את אותו קילו עגבניות ב 5 שח? 500% יותר מהחקלאי שהשקיע וגידל וטרח ופירנס את כל מי שבדרך עד שנוצרה העגבניה?? אתה מציע לעשוק את החקלאי שיוציא מכיסו כדי שרמי לוי ירוויח 500% והמחיר לצרכן יירד...??? גאון אתה בטח לא. ואפילו לא חכם מספיק כדי לכתוב. אז בבקשה אל תטעה ציבור תמים רק כי מישהו "ביקש" ממך לכתוב שקרים!
    סגור
  • 75.
    החקלאים עצמם מובילים את הסחורה לשוק הסיטונאי
    חקלאי דם 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרבה מהמטלות שנכתבו כאן, נעשות על ידי החקלאי
    סגור
  • 74.
    אוי
    יוספוס 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שכחתם לציין "ממומן" על הכתבה
    סגור
  • 73.
    לא הבנתי מדובר בכתבה ממומנת? (ל"ת)
    ש' 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 72.
    לא מבין למה נפלו על רמי לוי
    בתיאמי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האמת שאני יוצא לי ליסתובב כסוכן מכירות כל היום בכל הרשתות השיווק והגעתי למסכנה שהמחירים אצל רמי לוי הכי זולים שיש רוב הרשתות השיווק יותר יקרים מירמי לוי ב20 עד 40 אחוז יותר יקראז מיאלה שחררו מרמי לוי כל פעם שהשם שלו עולה אנשים ננסים בו על כלום אל תישכחו שהוא הראשון שתאג שיהיה תחרות והורדת מחירים בכל הרשתות
    סגור
  • למה נופלים על רמי לוי?
    חקלאי גאה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי הוא נוכל. המחיר אצלו זול יותר כי את כל הפחת שלו הוא מפיל על החקלאי בניגוד למה שהכותב מטעם פרסם פה. אתה והכותב, שניכם חסרי הבנה, שניכם רפי שכל שצריך לסרס שלא תביאו ילדים רפי שכל כמוכם לעולם, זה מסוכן להמשך קיום המדינה
    סגור
  • 71.
    הטעית הציבור
    ניסקה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ההובלה, הקרטונים, המיון , הקומיסיון 20 אחוז, המשטחים לשינוע והתשלומים למשווקים למינהם הם על חשבון החקלאי עצמו ובדכ כשאומרים 3 שח לקג צריך להוריד עוד כ30 אחוז לפחות שבדכ זה טוח הרווח
    סגור
  • 70.
    חקלאות
    קסם 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה כבר חדש רמי לוי ודומיו משחקים וגורפים כסף לכיסם והאזרחים משלמים
    סגור
  • 69.
    סוד העגבניה
    יוסי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שכחת לספר שהחקלאי קם בבוקר (10:00) הציץ לשדה וראה עגבניות,הרים טלפון לשם קוד,בוא מהר יש פלא עגבניות.כבר בא שם הקוד,שם לחקלאי בוחטה כסף כמו שדרש החקלאי השמח ועכשיו היתחיל מסלול עלות יצור העגבניה.בושה לכתב ולעורך האתר.יום טוב.סליחה יש גם עגבניות שרי יקרות רוצו לקנות ביוקר את פריה פיתוח של הקוד.
    סגור
  • 68.
    קונים תוצרת הארץ.
    מאיר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני גר במרכז משלם מחיר גבוה על הפירות וירקות מי שעושק אותנו זה הסופרים ונגיד שיביאו מחו"אז הסופרים לא ישדדו אותנו לכן אני קונה פירות וירקות רק תוצרת הארץ.
    סגור
  • 67.
    הכתב: רמי לוי, רמה כתיבה כיתה א2 (ל"ת)
    הראל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 66.
    כמה טעויות,אי דיוקים וחובבנות עיתונאית בכתבה אחת
    חקלאי קטן 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם תרצה חומר רקע אובייקטיבי תדבר איתי
    סגור
  • 65.
    מחיר המים לחקלאים ומחיא כוח האדם התיילאניגי
    הפוך ביבי הפוך 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחיר המים לחקלאים ומחיא כוח האדם התיילאנידי העבודה הקשה כדי לייצר גידולים
    סגור
  • 64.
    לא צדיק.
    מאיר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רמי לוי לא צדיק אנשים טוענים שאחרי ששלחו לו סחורה הוא הוריד להם במחיר בטענה שמה שקיבל זה סוג ב' כך שאני חושב שמי שמצייר אותו צדיק טועה.
    סגור
  • 63.
    המשווקים העשירים ממנים לוביסטים כמוך.
    יוסי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המגדל מוביל למרלוג . תבדוק למה אגף ירקות ופרות הרווחי ביותר ברשת. איפה ההורדות הנוספות שהרשת גוזלת
    סגור
  • 62.
    אני היית פעם מוריד מחירים היום אתה אותו קו כמו כולם
    רפי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עופות דגים ירקות פרות לימים בשר אתה לא זול מהאחרים
    סגור
  • 61.
    איזו כתבה איומה
    אקס חקלאי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי שכתב אותה, אין לו מושג. לא בחקלאות ולא ברמי לוי. ערימות של מילים ובזבוז זמן על כלום. מילת המפתח הן יוקר מחייה, פרנסה בכבוד, וציונות. אם היינו הולכים בהגיון של הכותב, היינו משלמים סכומי עתק על עגבנייה וחצי לעשירים בלבד, כשבארץ לא הייתה למעשה חקלאות. מלחמה ארוכה אחת בלי סחורה שמגיעה מחו''ל, אסון טבע אחד ביבשת אחרת, וכל הבטחון התזונתי שלנו בפח. יש כתבות שעדיף לא לפרסם. ותהייה אם הכתבה ממומנת, ובידי מי.
    סגור
  • 60.
    למה לא כתוב שסו כתבה ממומנת?
    נגב מערבי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעל 100%פער תיווך? את הפחת משיתים על החקלאים בדרך כלל. המרלוג לא משלם על 100% סחורה. יש הורדות....בסיווג איכות ןובמשקל
    סגור
  • 59.
    רמי לוי
    אסי דוד 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכלל לא נכון !!!!! את ההובלה והמלגזן משלם החקלאי ועוד כמה דברים בדרך. ר י
    סגור
  • 58.
    התילאנדים הם החקלאים
    משה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפתוח הכל לייבוא גם ככה את הסחורה הטובה שולחים לחול ואנו עם הזבל חיים
    סגור
  • היו זמנים של יצוא-כמעט נעלם (ל"ת)
    יוסף המסביר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק
    חקלאי גאה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזבל זה אתה, רתה נשאר במדינה ומיטב המוחות בורחים ממנה. טעות של המדינה שלא הורידה לאבא שלך את החמינדוס ולאמא שלך את הרחם. הטמטום שלך עולה למדינה היום יותר מדי כסף, אולי תבלע כמה כדורים, אתה רק מבזבז חמצן.
    סגור
  • 57.
    כלכלה בגרוש
    אבי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חקלאות איננה טקסטיל, ולא אמזון. גבולות המדינה נקבעים לפי עקבות נעלי החקלאים. אם לא יגדלו עגבניות ופלפלים בעוטף עזה או בערבה, ולא יטילו ביצים בגבול הלבנון, החקלאים לא יגורו שם. תופעות השתלטות בדואים וערבים על אדמות כמו בנגב, כמו בואדי ערה יהיו יותר נפוצים ורמי לוי יצטרך למכור רק בתל אביב, כי בנגב ובגליל יגורו רק ערבים ורק פרוטקשן. ושם תהיה מדינת פלסטין!!!
    סגור
  • 56.
    כתב חצר
    איל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה 40 אחוז לא מספיק
    סגור
  • 55.
    הרצחת וגם ירשת
    מר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט בזיון לקרוא את הכתבה הזאת. בושה לאינטיליגנציה
    סגור
  • 54.
    לא לקנות יררות בסופרים
    משה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לרכוש ירקות ופירות בסופר ללכת לירקנים בשוק עדיף הסחורות בסופר נמצאות רוב,הזמן בחוץ בשמש הקופחת ונרכבת או מתבשלת ואז אתה מקבל עגבניה שיצאה מהמקרר ונשארת בשמש שעות והרי לך גועל של עגבניה
    סגור
  • 53.
    אין על רמי לוי מלך (ל"ת)
    מזל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    כתבה מטעם.רק עיוור לא רואה את האינטרס
    איריס 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רמי לוי קנה חב תעופה: אף חקלאי לא קנה.
    סגור
  • 51.
    כתבב לא מקצועית ותלושה מהמציאות.. הרבה אם ואם
    427 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לסבתה היו גלגלים לא היה לה בעיה לקנות עגבניות ב10 ש"ח פרימיום.. איזה בילבול שכל, אם חקלאי יוציא סחורה ( לאחר ששילם מים עובדים מיכון ועוד ועוד וגם צריך להיתקיים) במחיר נמוך נגיד עגבניה בשקל גמרתם לו את המקצוע והחיים וכניראה יכריז על פשיטת רגל. זה לעבוד הרבה הרבה מתחת לשכר מינימום בשורה תחתונה. שלא נדבר שיוקר המחירים נובע ישירות ובעיקר מהוצאות על מים שהיתייקרו מאוד בשנים האחרונות בייחוד לחקלאים!
    סגור
  • 50.
    סוף סוף אמת
    ראובן 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם החלקאים צריכים להפנים שהם קרטל וזו הבעיה
    סגור
  • רק טיפשים חושבים שזאת אמת
    חקלאי גאה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אתה טיפש וככזה אתה מסוכן להמשך קיום המדינה, צריכים לשלול את אזרחותך ולגרש מהארץ.
    סגור
  • 49.
    ומה עם הדלק לייבא את העגנייה מטורקיה בשקל
    גיל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם עלויות השינוע כל כך גבוהות שמצדיקות מכירת העגבנייה בדלושה שקלים יותר איך בדיוק זה מתיישב עם יבוא במטוס או באונייה מטורקיה בשקל לקילו?
    סגור
  • 48.
    אי אפשר להציג חקלאים כ" מסכנים" על הגב שלנו
    טל 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרבית החקלאים יושבים על קרקעות שקיבלו בחצי שקל במקרה הטוב..קרקעות לילדים ונכדים... אין סוף הטבות מס..למה?? ובסוף מחירי הפרות לעשירים בלבד???? הזוי!
    סגור
  • אתה בור וקנאי.
    יוסף שהיהחקלאי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לך מושג מהאתה מדבר
    סגור
  • 47.
    לא נכון
    שמוליק 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניצן כל מה שאתה כותב הוא בלופ אחד גדול כי אתה לא יודע מאחורי הקלעים איך מתנהל השוק החקלאי החקלאי משלם על ההובלה לשם הקוד אות נתת 130 שקל למשטח החקךאי משלם לסוחר הירקות מתווך כך קראת לו 25 אחוז ממחיר תקליט החקלאי כמו החנות משלם על העובדים שלו אצלנו במושב זה או תאילנדים או קבלניים בדואים בדרך כלל על התיילנדים החקלאי משלם למדינה מס שנקרא מס גולגולת שלא נשכח את הקרטונים וחומרי האריזה וכן את תנאי התשלום וחזרות ובלאי שחוזרים ואו מושמדים בטוענה כזו או אחרת על מנת לגדל צריך להשקות זה עולה כסף והרבה כי המדינה לוקחת את מי הביוב שלנו ומכשירה אותה להשקייה קוב חיים בערך 4 שקלים הנוסף לכך יש טרקטורים זה גם עולה יש טנדרים להוביל את העובדים לבדוק את השדות וכו גם זה עולה כסף סולר ביטוח טסט וכו יש גם ריסוס ודשן וניילונים שנקרעים רשתותומחלות שצריכים לטפל בהם ואחרי כל זה גם צריך שישאר משהו לחקלאי הכי קל זה לשפוט אתה כתב אני לא יודע כמה אתה מבין החקלאות לכתוב ולהציג את הדברים באור וורוד זה הכי קל אפשר להציג את הדברים באור וורוד החיים בתכלס מתנהלים אחרת.
    סגור
  • 46.
    בסופו רמי לוי
    יורי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסל הכי זול וירקות הכי זולים וזה מה שחשוב לנו האזרחים
    סגור
  • 45.
    איך אפרסק ואבוקדו חוצים את סף ה20 שח לקג?
    אמיר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יסביר המשורר
    סגור
  • 44.
    ממש לבכות
    ג.ש 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוכן הכתבה בא לי לבכות על מר גורלם של טייקוני רשתות השיווק, בעיקר על רמי לוי שבשארית הפרוטות שלו קנה חברת תעופה. אדון כתב, אני מקווה שקיבלת מספיק עבור השקרים שלך.
    סגור
  • 43.
    גיבורים בתקשורת...בוודאי...
    אבירם הרוש 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את השיטה של רמי לוי אתם מכירים נכון? להפיץ בזול רק מוצר אחד-אבל להשתמש בתקשורת כדי ליצור מצג של הורדת מחירים-כשמאחורה הוא שוחט אותך בכל שאר המוצרים...אז תודה גם ליוחננוף שהצטרף ששני מיליארדרים גדולים פה משתמשים עכשיו גם בחקלאים כדי להמשיך לשקר לתקשורת באותה צורה כדי להרוויח עוד מיליארדים מהציבור...בושה...
    סגור
  • 42.
    רמי לוי
    wiledson 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה ממומנת מטעם רמי לוי? למה לא בדקתם האם רמי לוי הקדוש לפי טענותיכם מתנהל כך בתחום הפירות? האם יש מגדלי ירקות ופירות שמובילים אליו למרלוג וסחורה המגיעה לשם הופכת בידיו לקלף מיקוח לדוגמה: אם אתה רוצה שנאכוש את הסחורה המחיר נמוך ממה שסוכם כי לדעתינו האיכות פחות טובה או יותר גרוע אין לנו צורך בסחורה . הברנש לא צדיק גדול ולא רובין הוד. הפערים הגדולים בעלויות נגרמים מהרשתות הגדולות
    סגור
  • 41.
    פשוט לא נכון
    אורי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה אי דיוקים אבל אתן רק דוגמא אחת מה שרמי לוי לא מכר היא מקזז מהחקלאי. אם העגבנייה הולכת לפח, החקלאי לא מקבל עליה כסף. זה נכון גם למוצרי חלב ולעוד המון מוצרים אחרים. לסופר אין כמעט סיכון. הכתבה הזאת די מביכה בחוסר המקצועיות שלה
    סגור
  • 40.
    לא הבנתי
    השתולים 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי אתה מקדם מכירות של רמי לוי
    סגור
  • 39.
    כמה חקלאים פשטו רגל וסגרו משקים וכמה רשתות שיווק?
    מפ 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשובה לשאלה מעלה, היא המדד למי צודק התשובה היא ברורה, 50% מהחקלאים פשטו רגל וסגרו משקים, הפסידו כל נכס שברשותם וחייבים הון למי? לבנקים כמובן. מאידך, רווחי רשתות השיווק נעים בין כמה עשרות מליונים לכמה מאות מליונים בשנה. רק גדלים, משלמים משכורות עתק למנהלים, בונוסים, חלוקת רווחים ועוד. אז עכשיו להגיד שהחקלאים, שמוסרים נפש ומיישבים את גבולות א"י ושומרים על הארץ, הם אלו שתאבי בצע? פשוט עליבות של כתבה מנותקת ולא מקצועית.
    סגור
  • 38.
    החקלאיםהיהודים שומרים על אדמות הלאום
    מזהה נוכלים 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי מספר שמחיר עגבנייה ממוצעת היא 3 שח ובין השורות אומרים שמה שמעלה את המחיר אלו זנים יקרים שבהם צריך להתמקד. אוךי גם הישראלים מוכרים עגבנייה פשוטה בשקל. רמי לוי עושק לפי הכתבה הממומנת הזאת. בושה
    סגור
  • 37.
    כן
    X 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין.מדינייות. ברורה מהממשלה.על החקלאות.והשיווק.כל.דאלים.גאבר.. רמי הוא ..הבריון התורני.והוא מחזיק ת'שוק. מחר יקום.משהוא אחר .אחר.וכן הלאה..זה השוק!אין מה לעשות.בהעדר מדיניות ממשלתית!
    סגור
  • 36.
    כתבה ממומנת על ידי הטייקונים
    יניב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתב נכנס לכיס של רמי לוי ולהוצאות שלו אבל מה עם ההוצאות של החקלאי? מים ,חומרים, תאילנדים, שתילים ,דלק ועוד המון הוצאות שיריעה קצרה מלפרט. החקלאי יכול רק לחלום מלקבל 3שקלים לקילו עגבניות. שקר וכזב רמי לוי עושק את החקלאים נקודה.
    סגור
  • 35.
    אין לך מושג על מה אתה כותב
    חרטטן 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך הדברים מתנהלים בפועל
    סגור
  • 34.
    עוד כתבה לא מקצועית
    עוזי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מה "ששכח" הכותב לציין עד המרלו"ג החקלאי מוביל על חשבונו. רמי לוי(שם קוד) לוקח קומיסיון של בין 25%-30% על פחת(אם יהיה או לא יהיה) על הנפצה הסידור על המדף המלגזה וכו' אז בפועל רמי לוי(שם קוד) לא משלם 3.1(על פי מועצת הצמחים) אלא בפועל במקרה הטוב 2.34. בלי קשר עגבניה/מלפפון דוגמאות לא טובות(זה לכתבה לא מקצועית אחרת) ה 2.34 זה לפני עלויות גידול וכו' אז כותב(שם קוד למטעם) לא יקר צא ולמד את החומר לפני שאתה מקליד על המקלדת במיזוג הנעים שלך. יש כאלו שימשיכו לישב ואחרים שימשיכו לא ליצור כלום. בהצלחה עם המשך הפייק.
    סגור
  • 33.
    קשקוש
    דני 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לא יודע מי הכתבת אבל ללא ספק היא לא יודעת על מה היא מדברת. אוסף של אי דיוקים .לא,בעצם שקרים.רמי לוי מחזיק את החקלאים בביצים.זאת האמת .כשיש לו עודף פוסל להם סחורה בכל מיני תירוצים.אבל בסדר. תעשו רפורמה. אני מציע שתצלמו את המחירים בסופר היום ונראה מה יהיה שנה אחרי שהרפורמה תצא לדרך . אני שם כסף שהמחירים לא ירדו.אבל חקלאי שיסגור את העסק כבר לא יחזור.
    סגור
  • 32.
    רהט
    יעקב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה לא מדברים על העלמות מס במיגזר הערבי
    סגור
  • 31.
    רהט (ל"ת)
    יעקב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    הונאה
    יעקב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רשאית כול הכתבה שיקרית ומגמתית לטובת העסקנים. . החקלאים על חשבונם משנעים את העגבניה למרלוגים.ולא רמי לוי . פיזור הסחורה מהמרלוג לסניפים לא עולה יותר מ 20 אגרות לקילו . סידור הסחורה על המדפים 20 אגרות לקילו . פחת מחושב מקסימום 5 אחוז 15 אגרות לקילו. סהכול עליות 65 אגרות לקילו רווח י של רמי לוי לפחות 35 אחוז הלואי על החקלאים הם במיקרה הטוב מרויחים 8 אחוז תבינו מי פה גוזר קופון על גב החקלאים .לשאלת התיעלות החקלאים זה גם הונא של פקידי האוצר. עד לפני הרפורמה החקלאות בישראל היא מהמץקדמות בעולם מה קרה פתאום תתעוררו ,,,,
    סגור
  • המתווכים החזירים
    יוסף 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המתווכים החזירים בין האיכרים לרשתות השיווק בשביל מה צריכים מתווכים בגללם החירים גבוהים
    סגור
  • נו באמת
    צרכן 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות החקלאות בדקה ומצאה כי "פער השיווק" הוא בדייה. אם החלקאות בישראל כה מצקדמתס אז מדוע פוחדים כל כך מיבוא?
    סגור
  • 29.
    מה כסף יכול לעשות
    איציק 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעית החקלאות נובעת מעסקנים מחוסר תמיכה ממשלתית אך אלה בעיות פשוטות הבעיה שרשתות השיווק הם גם השוק הסיטונאי שלא קיים בישראל בצורה אמיתית בעולם וטייקונים כמו סופרסל רמי לוי ביכורי שדה קובעים את המחירים בארץ ולא החקלאים הכוח המונופולי של הרשתות מוגזם ומסוכן והוא גורם ליוקר מחיה הטיפול צריך להיות רחב חקלאים ממשלה (מענקי פיתוח ושיפור טכנולוגי) מניעה או הגבלת כוחם של רשתות אין לקחת 30% מעל מחירה סופי בפועל ולא ממחיר תקליט כי חקלאי מקבל אולי במקרה הטוב 70% ממחיר תקליט ולא מדבר על תרגילי משקל ופחתים כן שאין פה אשם אחד יש פה כשל תכנוני וממשלתי ברמת מימון ופיקוח על השוק וכמובן מחירי מים ומחיר כוח עבודה זר ומצד שני רשתות שיווק חזירות שמנצלות חולשת הרגולטור ומנפחות מחירים וכתוצאה מכך אנחנו כול האזרחים פוגשים מחירים גבוהים וירידה בצריכה של פירות וירקות אז כדאי שבאוצר יעשו עבודה רצינית ולא רק טבלאות אקסל כיי בפועל רוב הנתונים לא נרשמים כפי שהם בבסיס נתונים של האוצר
    סגור
  • 28.
    הזוי
    ברק 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון יש עלויות של הובלה איחסון מכירה... עכשיו בוא נראה את העלות של החקלאי - הוא צריך למכור קרקע, צריך טרטורים לעיבוד, לקנות דשן, זרעים, לחרוש לזרוע - לכות שנה שלמה (לא שבוע), אם תהיה בצורת הוא בבעיה, עם יהיה חמסין עלול ללכת לו היבול, עם יהיה עודף יבול והמחיר ירד הוא יפסיד - ובדרך כלל אין לא עוד מגוון מוצרים כדי לאזן את אותו הפסד - לכן מוכר מוצלח יכול להפוך למיליארדר, אבל כמעט בלתי אפשרי למצוא חקלאי עשיר. יחי ההבדל.
    סגור
  • 27.
    כל מילה בכתבה שקר.
    עאלק רמי לוי מפסיד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כמה שטויות וחוסר אמת בכתבה אחת. כל מה שכתוב פה זה הפוך בפועל.
    סגור
  • 26.
    כמה רמי לוי שילם על הכתבה הזו
    יהודה 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני מציע לכתב שיוסיף שרמי לוי צדיק הדור יקבלאת פרס ישראל, ידליק משואה ויוקם פסל הודיה על שמו של רמי בכיכר המדינה
    סגור
  • 25.
    רמי לוי ואיתן יוחננוף הם הגיבורים בסיפור הזה...
    החקלאות הישראלית 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא לתת לכתבה לבלבל אותכם רמי לוי ואיתן יוחננוף הם הנבלים בסיפור הזה!
    סגור
  • 24.
    מועצות יצור
    נוקי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לחקור את מועצת הצמחים ולהבין מי דופק את החקלאים ואת מועצת הלול שלא עושים כלום ואוכלים חינם להב כנסו לתמונה ליברמן תסגור את המועצות ותן חופש לכל החקלאים
    סגור
  • 23.
    רמי לוי ויטחננוף
    משה לוי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה ממומנת זה שקוף כמו קריסטל .אתה יודע עיתואי קטן כשלא תהיה חקלאות ותשלם כמו ביפן אוסטרליה נורבגיה שבדיה ועוד לך תסתובב בעולם סע להולנד תראה איך שומרים על החקלאות לא בגללהחקלאים אלה בגלל בטחון מזון .אם לא היית בור וחסר ידע לא ההיית נאלץ לכתוב כתבות ממומנות עלוב .
    סגור
  • 22.
    שקר ענק
    חקלאי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי תזיין את רמי לוי בתחת נראה שאתה מאוהב
    סגור
  • 21.
    מלפפון
    עגבניה 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל מילה אמת .מעגבניה ומלפפון שיודעים דבר או שניים על התחום
    סגור
  • 20.
    כתבה ממומנת לא יכול להיות אחרת
    זיו חקלאי לשעבר 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. החקלאי משלם את ההובלה. 2. החברה הסיטונאיות שייכות לרשתות השיווק הגדולות והן גם קובעות את המחיר שמקבל החקלאי. והם גם גוזרות קומיסיון מהמחיר הזה כ 20%. 3. הם גם גוזרות רווח במחירה של התוצרת. 4. מי שמייבא את התוצרת מחול אילו אותן הרשתות. 5. המדינה מגינה בכסף ציבורי על היבואנים חלילה יוצף השוק וירדו המחירים שהם לא יפסידו. על החקלאים אף אחד לא מגן. 6. אם היה כל כך טוב לחקלאים הם לא היו הולכים ונעלמים...
    סגור
  • 19.
    כמה שקרים אתם מספרים
    מיכה חקלאי ט 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם ( רמי יוחננוף ודומהם) משלמים לכם הרבה כסף לכתבות תדמית ופרסום לכן אתם מעוותים את המציאות כל הזמן חשבתי שביבי מדבר שטויות אבל אני רואה שהוא צודק
    סגור
  • לכו תראו מי חי כמו מלך, שלא יעבדו עליכם
    האמת ורק האמת 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    החקלאים עובדים קשה ובקושי מרוויחים משהו. לעומתם הפקידים במשרדי הממשלה, בעלי רשתות השווק, חיים כמו מלכים. טסים לכל 3 פעמים בשנה, גרים בוילות, נוסעים במכוניות חדשות שלא יעבדו עליכם !!!
    סגור
  • 18.
    פשוט כתבה שקרית
    יהודה 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מיון נעשה ע"י החקלאי. הובלה על חשבון החקלאי. הפער ברמי לוי (שם קוד) גבוהה מהממוצע שמתבסס על שווקים סיטונים. ועל כל טיקון סופרים יש עשרות חקלאים כך שתנאי תחרות קימים בחקלאות יותר מאשר בסופר. נ.ב. הכתבה הסבירה את גלוגלה של עגבניה והסבירה שרמי לוי לא יכול לגדל אותה כי לביצים יש מכסות. עגבניות אין מכסות
    סגור
  • 17.
    ההובלה על חשבון החקלאי כתבה על הפנים (ל"ת)
    חקלאי מהערבה 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • שכחת את הפרוטקשן (ל"ת)
    יד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    נראה כמו כתבה ממומנת
    יוסף 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא אמינה לא נכונה מעוותת את נמציאות. כאילו העגביה יוצאת מהחקלאי בלחיצת כפתור. לחרוש לעבד את האדמה, להדביר את הקרקע ממזיקים לשתול להשקות לזבל לדשן ולטפח ( בעגבניות -להדלות) לקטוף למיין לארוז . ולהתפלל שלא יהיו מזיקים ביולוגייחם ולא נזקי טבע ועוד. ולספר לנו שהרשתתות צקיכות לשלוח רכב ועו... בדיחה עלובה שיכולה אולי לדבר לחסרי דעת ולהיכתב עי חסרי מצפון.
    סגור
  • שכחת את הפרוטקשן (ל"ת)
    יד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    כתבה של לקקן של רמי לוי (ל"ת)
    רמי לוי שודד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    כתבה מסולפת ורעה..פערי התיווך 400 אחוז לפחות (ל"ת)
    רמי לוי שודד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    שכחו
    א.ב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ציינו..כמה עולה לחקלאי לגדל...לזרוע..לעבד..לשלם לעובדים..לשלם על מיים וחשמל...במקרה הטוב נשאר לו שקל רווח על קילו
    סגור
  • 12.
    תנו לחיות לחיות
    אחד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יציל את הדרוזים מגניבת האדמות שלהם לטובת היהודים. שודדי האדמות הם פיראטים ממנהל מקרקעי ישראל. קקל .המנותא. ומקורות.
    סגור
  • 11.
    כתבה גרוע ולא נכונה
    חקלאי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרבה דברים שכתובים בכתבה הם לא נכונים. ובנוסף יש פער של לפחות 100 אחוז פער בין הצחיר שמועצת הצמחים מפרסמת לבין מה שהחקלאי מקבל
    סגור
  • 10.
    הכותב לא ציין אם קיים הבדל במחיר בין השדה למרכז החלוקה.
    אורח 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אצל רמי לוי לא שם קוד זה קיים, נקבע מחיר לאחר מיון ואריזה אצל המגדל, ובמרכז החלוקה נערך מיון חוזר, נקבע מחיר חדש וסיווג חדש לאיכות הפרי או הירק. כאן המגדל צריך לבחור או שהוא מקבל המחיר החדש הנמוך מהקביעה הראשונה או מחפש מישהו אחר למכור לו.
    סגור
  • 9.
    החקלאים המסורים
    גילי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה שאתה או אדיוט או מקבל כסף מרמי לוי(שם קוד).יבוא פירות לא משנה את המצב.בנוסף מדינת ישראל צריכה לשמור על עצמאות חומרי גלם לאוכל,ולשמור על הקרקעות בעיבודם של החקלאים
    סגור
  • 8.
    כתבה מעוותת
    אבי 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברור מהתוכן וצורת הכתיבה שזה מאמר מוזמן עי רמי לוי או דומה לו. הטייקונים יעשו הכל לשלוט בייצור ובייבוא של המוצרים הטריים. עוד שנים לא רבות הם ישלטו גם בייצור החקלאי אחרי שישימו יד על החממות והשדות
    סגור
  • 7.
    רמי לוי
    עודד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחיר שהחקלאי מקבל זה במרלוג טלפני שהורידו לו תיווך בין18 ל22 אחוז
    סגור
  • 6.
    נו
    יזהר 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמות הטעויות פה זהה כמעט לכמות המילים. בגדול ברור: מה כבר עושה החקלאי? כלום. מגדל עגבניות ומודיע לרמי לוי (שם גנרי) שיש עגבניות ושיבוא לקחת. אין לחקלאי הוצאות. אין סיכוני מזג אוויר. אין עובדים ונהגים. כלום. מה זה כבר לגדל עגבניות? הבעיה היא שהכל לא נכון: לרוב החקלאים מובילים בעצמם. אם רמי לוי (שם גנרי) לא רוצה לקנות מהחקלאי - החקלאימיזרוק את התוצרת. בעיה שלו. המצב כמובן הפוך: רמי לוי שולט בכמויות שהוא רוכש ובכמויות שהוא מוכר. החקלאי יכול רק לחלום על מצב כזה: מזג אוויר וגורמימטבע נוספים משפיעים על היבול. החקלאי ישתדל לייצר ולמכור את הטוב ביותר, אבל אם רמי לוי (שם גנרי) יחליט שהוא לא צריך את הסחורה - הוא לא יקנה. יחסוך חלק מההוצאה. האופציה הזו לא קיימת לחקלאי. וכן הלאה. אבל פרצופו האמיתי של רמי לוי נחשף במפגש עם רמי בר נס, חקלאי מבצרון: כמה הוא מגדל? אמר רמי לוי. כלום מכלל התוצרת שאני קונה. והוא צודק: חקלאי קטן לא יכול להתמודד עם המונופול של הסיטונאים (רמי לוי הוא גם סיטונאי). אני חקלאי. המשק שלי לא מוכר לרמי לוי. הוא סוחר רע לספקיו. אם יש ברירה, ולנו יש, רק לא רמי לוי. משואה או לא.
    סגור
  • 5.
    עסקנים הם נבחרי המגדלים.
    ששון מחולון 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוקר המחיה לא בחקלאות הוא זניח. אם יש מוצר חריג אפשר לדאוג בטווח קצר ליבוא. הבעיה היא מחירי הדירות. שיעורים פרטיים. גני ילדים. החזקת רכב. תעזבו את המגדלים שגרים בפריפריה.
    סגור
  • 4.
    מדינצ כל עסקניה
    דור שני שלא המשיך 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    טוב, כל מילה בסלע. אנחנו משפחה שנטשה את החקלאות ואת המושב, בגלל עסקני מועצת החלב, מועצת הביצים, מועצת הצמחים ועוד מיני מועצות כאלו (שלא בהכרח נקראת 'מועצות' אהל זה שם כללי) מסחרה במיכסות מים, במיכסות חלב ובמיכסות ביצים.פוליטיקה מלוכלכת (מועצת האיכרים)
    סגור
  • 3.
    שטויות במיץ עגבניות, תלמד את הנושא, ואחר כך תכתוב
    דוד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    קצת הגיון. וקצת עובדות.... 1. אם הממוצע הוא 3.1 ש"ח רמי לוי לא משלם את זה. הוא משלם אולי 1 ש"ח. שאל את החקלאים איזה תרגילים עושה להם. שיתחייבו לו לסחורה, ומתחייב להם ואחר כך עושה כרצונו - ולך תתמוד עם סוללת עו"ד. 2. אכן רצונו להרוויח וסבבה. והוריד את המחירים בשוק אחלה. 3. אתה מנסה להכריח את החקלאים לפתח זנים חדשים - מה שיקרה זה שרוב החקלאים יתמוטטו. בוודאי הקטנים (מי שנשאר בכלל) לגמרי. פיתוח זן לוקח הרבה זמן. וממש לא כל חקלאי מסוגל לזה, בודדים. זה עושים במחקר לא החקלאי. תעודד את המחקר בחקלאות סבבה. זה משהו אחר לגמרי!! 4. כל מדינה, בטח אנחנו, חייבת להשאיר לה אחוז מסויים של המצרכים הבסיסיים בתוצרת עצמית. מה שעושים עכשיו זה ההפך. כאילו כל העולם שוק אחד גדול. וזה לא נכון במוצרים בסיסיים של אוכל. כל יומיים יכול להגיע משהו חדש שיעצור את זה. אם קורונה , אם טרור על ספינות ישראליות\לישראל ועוד. אפשר להמשיך, אבל נקודת המוצא פה שגויה לחלוטין. אז חבל
    סגור
  • 2.
    הכתבן המדופלם
    בן לולו 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תגיד,אתה בוגר בית ספר למפגרים?
    סגור
  • 1.
    90 אחוז מהסחורה מגיעה על חשבון החקלאי (ל"ת)
    הרצל 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור