השוק

מוטי בן משה ממשיך: דור אלון זינקה פי 4 ברווחים

דור אלון של איש העסקים מדווחת על מחצית מוצלחת, עם רווח נקי של 78 מיליון שקל בחצי הראשון של 2021 ו-37 מיליון שקל ברבעון השני בלבד. ההון של הרשת עומד על 1.15 מיליארד שקל בסך הכל
כפיר אדר | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן, Magma Images)
דור אלון מקבוצת אלון רבוע כחול של איש העסקים מוטי בן משה, מדווחת על חצי שנה מוצלחת עם רווח של כ-78 מיליון שקל - זינוק של פי 4 ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של דור אלון ברבעון השני של 2021 הסתכם בכ-37 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה גדל בכ-19% ברבעון והסתכם בכ-268 מיליון שקל, לעומת כ-226 מיליון שקל, ה-EBITDA ברבעון צמח בכ- 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-131 מיליון שקל. מדוחות דוח אלון עולה עוד, בין השאר, כי: במכירות חנויות הנוחות של דור אלון נרשם גידול של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהשוואה לשנת 2019 (לפני מגיפת הקורונה) נרשם גידול של כ-16%. במכירות רשתות הסופרים ו-am:pm נרשמה יציבות, על אף מגמת הירידה בשוק הקמעונאות ברבעון ורשת am:pm אף הציגה שיפור ברווחיות בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. 
ההון העצמי של דור אלון ביום 30.6.21 הסתכם לכדי כ- 1.15 מיליארד שקל. לחברה יתרות נזילות ומסגרות אשראי בהיקף של כ-920 מיליון שקל ובמהלך הרבעון השני של 2021 השלימה דור אלון , גיוס מוצלח של אגרות חוב מסדרה ח' בסך של כ-200 מיליון שקל.

יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב, מציין כי: "התוצאות משקפות את ההתאוששות שחלה בתחומי הפעילות השונים במשק ואנו מציגים גידול במכירות הדלקים בהשוואה לכמויות הדלקים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2019, טרום מגיפת הקורונה ואף מעבר למגמות השוק. אין ספק שאסטרטגיית גיוון המקורות של דור אלון הוכיחה את עצמה במהלך תקופת מגיפת הקורונה  ובאה לידי ביטוי גם במחצית הראשונה של השנה בה ניכרת מגמה של חזרה לצמיחה. אנחנו ממשיכים לפתח את הפעילות העסקית שלנו בכל שלושת הנדבכים עליהם מושתתת כיום הקבוצה - אנרגיה, קמעונאות ונדל"ן, והחברה ערוכה - הן פיננסית והן תפעולית,  לתרחישים האפשריים השונים, בעטיה של מגפת הקורונה".
מנכ"ל דור אלון, עמית זאב, מדגיש כי "על בסיס האיתנות הפיננסית והנזילות הגבוהה אנו ממשיכים בפיתוח עסקי – הכולל המשך הסבה של סניפי אלונית לפורמט החדש "מיני סופר אלונית", מהלך שכבר הניב צמיחה משמעותית בסך המכירות של חנויות הנוחות וכן בהמשך התרחבות רשת  am:pm באזור תל אביב ומחוצה לה לכדי 100 חנויות בשנים הקרובות. בתחום ההסעדה, ניכרת התאוששות מהירה במכירות רשת המסעדות של קבוצת BBB ועמידה ביעדי רווחיות התואמים את ציפיותינו". זאב ציין כי דור אלון מפתחת בשותפות עם אפקון, רשת ארצית להטענה מהירה לרכב המונע בחשמל, כשדור אלון היא החברה היחידה כיום בישראל שמציעה ללקוחותיה פרישה ארצית של  עמדות טעינה והיחידה המפעילה מטענים אולטרה מהירים, כל זאת לצד גידול משמעותי במכירות הדלקים.
ההתאוששות במכירות הדלק הסילוני עם הגידול בהיקף הטיסות בשילוב אספקת דלקים באופן סדיר לרשות הפלסטינאית, פעילות אשר החלה בחודש ינואר השנה הביאו לשיפור ניכר ברווחיות מגזר השיווק הישיר. פעילות תחנת הכוח בקרית גת, של בהספק של 75MW , ממשיכה לייצר תזרים יציב ובזמינות של כ-99% בתקופה.
לדור אלון נדל"ן מניב של כ- 22 אלף מ"ר ביותר מ- 30 אתרי נדל"ן ביניהם מתחם "אלון עין שמר". שווי הנדל"ן בספרי דור אלון, ליום 30.6.2021, עמד על כ-800 מיליון שקל. שיעור התפוסה של נכסיה המניבים המהותיים של החברה עומד על כ-100%, כאשר במהלך מרץ 2021 חזרו הנכסים להנבה מלאה. החברה ממשיכה בפיתוח הפרוייקטים המרכזיים שלה, כ- 140 אלף מ"ר נדל"ן בהקמה - אלוני ים בהרצליה פיתוח ואלוני כפר סבא וממשיכה להשביח את שטחי המסחר במתחמי התדלוק ברחבי הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה