השוק

שפיר הנדסה מתחזקת בשוק הגז הטבעי ומרחיקה את סופרגז

החברה סיכמה עם סופרגז על רכישת חלקה בחברת הבת המשותפת סופר אנ.ג'י שעוסקת בפריסת רשת חלוקת הגז הטבעי ותהפוך לבעלים מלאים של החברה, בתמורה ל-50 מיליון שקל
כפיר אדר | 
שפיר הנדסה (צילום פייסבוק שפיר הנדסה)

חברת שפיר הנדסה וחברת סופרגז הודיעו הבוקר (שני) על חתימת הסכם במסגרתו שפיר תרכוש את מלוא המניות של חברת סופר אנ.ג'י מידי חברת סופרגז. במסגרת העסקה שפיר תרכוש את כל זכויותיה של חברת סופרגז בחברות סופר אנ.ג'י, לרבות מניות, הלוואות בעלים ושטרי הון בבעלות סופרגז (באופן ישיר ועקיף).

עם השלמת העסקה תהפוך שפיר, לבעלים המלא של המניות בחברות סופר אנ.ג'י. בנוסף, במסגרת העסקה תרכוש סופרגז משפיר את מלוא זכויותיה בפעילות שיווק הגז טבעי המסופק באמצעות מערכת ההולכה ורשת החלוקה של חברות סופר אנ.ג'י, החברה לחלוקת גז טבעי המוחזקת ע"י שפיר הנדסה וחברת סופרגז.
שפיר מחזיקה במחצית ממניותיהן של חברות סופר אנ.ג'י לחלוקת גז טבעי; סופר אנ.ג'י חדרה והעמקים חברה לחלוקת גז טבעי; וסופר אנ.ג'י תפעול בע"מ (כאשר סופרגז מחזיקה במחצית השנייה באופן עקיף) וב-70% ממניותיה של חברת סופר אנ.ג'י הקמה בע"מ. השלמת העסקה העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים.
בתמורה לעסקת הרכישה תשלם שפיר לסופרגז תמורה בסך של 50 מיליון שקל ובכפוף להתאמות באמצעות קיזוז בסכום של 8 מיליון שקל בגין התחשבנות בין הצדדים לגבי השקעות ובגין רכישת פעילות שיווק הגז הטבעי ע"י סופרגז.
חברת סופר אנ.ג'י חיברה בשנים האחרונות עשרות מפעלים ובימים אלו פועלת לחיבורם של עשרות מפעלים נוספים. בנוסף,  חתמה החברה חוזים עם בתי החולים איכילוב ותל השומר  ובימים אלו מנהלת מו"מ לחיבורם של גופים רבים נוספים.
שפיר הנדסה מסרה: "רכישת חלקה של סופרגז בחברת סופר אנ.ג'י הינה במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה לחיזוק והרחבה של זרוע האנרגיה, תוך יישום ידע וניסיון בתחום התשתיות, ההקמה והזכיינות".
כפיר נבון, מנכ״ל סופרגז אנרגיה, אמר: ״אנו מממשים את אחזקותינו בפעילות תשתית חלוקת הגז. זאת, במסגרת יישום האסטרטגיה העסקית של החברה למקד את פעילותה בשנים הבאות בעיקר בתחומי ייצור החשמל והאנרגיות המתחדשות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה