השוק

אלביט תספק מערכות לוחמה נגד צוללות ב-56 מיליון דולר

אלביט תספק לחיל ים של אחת המדינות באסיה-פסיפיק מערכות ללוחמה תת-מימית; המערכות יסופקו תוך שנה; מניית אלביט מערכות עלתה מתחילת השנה בכ-15%
ניצן כהן | 
אלביט מערכות (צילום ויקיפדיה, דוברות אלביט מערכות)
אלביט מערכות נמצאת בתקופה מצוינת. החברה דיווחה היום שחתמה על הסכם למכירת מערכות ללוחמה תת-מימית בעסקה בהיקף כספי כולל של 56 מיליון דולר. המערכות יסופקו בשנה הקרובה.
מפרטי העסקה עולה כי אלביט תספק כלי שיט בלתי מאוישים (כשב״מ) מסוג SeagullTM וכן מערכות סונאר נגרר אקיטיבי-פסיבי מסוג TRAPS. על המערכות יהיו מותקנים סונארים טובלים לטווח ארוך למסוק/כלי שיט מסוג HELRAS והן תהיינה מצויידות בחליפה אוטונומית, במערכת לניהול קרב וביכולת תקשורת לווייניים, מתוצרת החברה.
מערכות ה-TRAPS אשר תותקנה על גבי ספינות הקרב של הלקוח, הן מערכות סונאר בתדר נמוך לעומקים משתנים, המיועדות לגילוי, מעקב וסיווג של צוללות, צוללות ננסיות, כלי שייט וטורפדו.
אורן סבג מנכ"ל משותף, אלביט מערכות מודיעין ול"א, אמר: "יכולות מתקדמות בתחום האוטונומיה והסונאר הנן מפתח להתמודדות עם האתגרים ההולכים וגוברים בזירה התת-מימית. אנו מאמינים כי פורטפוליו היכולות המוכחות שלנו בתחום הימי ממוצב היטב בכדי לתמוך בדרישות המבצעיות הגדלות של חילות ים ברחבי העולם". 
כאן המקום לציין כי מניית אלביט מערכות עלתה מתחילת השנה בכ-15% והמניה מתנהגת למעשה כמו אג"ח ולכן היא חביבה על המוסדיים שמחפשים השקעת עוגן לתיק ההשקעה ההשקעה שלהן. החברה נסחרת בבורסה במכפיל הון של 2.66 ובתשואת דיווידנד של 1.29% מה שמחזק את התיאוריה של מנהלי ההשקעות בקרב המוסדיים הגדולים שהמניה היא למעשה אג"ח ברמת סיכון נמוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה