השוק

מחירי הדירות בעלייה מטורפת, מדד אוגוסט זינק ב-0.3%

מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור נמוך מהתחזיות המוקדמות אולם מחירי הדירות ממשיכים לעלות; מחירי הפירות והירקות ממשיכים לעלות מה שעולה בקנה אחד עם כוונות הממשלה לפתוח את השוק הזה לתחרות, באיזו עיר המחירים הכי עלו?
ניצן כהן |  1
בנק ישראל בתקופת הקורונה (צילום Magma Images)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.3%, זאת לעומת קונצנזוס תחזיות האנליסטים שצפה עלייה של 0.4%. מתחילת השנה עלה המדד ב-2.3% כשבנטרול רכיבי האנרגיה עלה במדד מתחילת השנה ב-2%.
עליות מחירים נרשמו כרגיל במחירי הפירות והירקות שעלו ב-2.6% המחירים של שירותי הבידור והפנאי עלו ב-1.6% כשמנגד נרשמה ירידה של 1.7% במחירי מוצרי ההלבשה וההנעלה.
נתון משמעותי נוסף שמתפרסם היום הוא מחירי הדירות שעלו בחודשים יוני ויולי בשיעור של 1.3% בהשוואה למחירים בחודשים אפריל ומאי. עליית המחירים הגדולה ביותר (של 3%) נרשמה בירושלים, לאחר מיכן עלו המחירים ב-2% באזור המרכז  ועלייה של 1.3% נרשמה במחירי הדירות בתל אביב.
כאן המקום לציין כי קצב האינפלציה ללא מחירי הדירות עומד על 3%, הקצה העליון של גבול יציבות המחירים כפי שהוגדר בימים אחרים על ידי העולם המערבי. כרגע בארה"ב לפחות מכוונים לכך שיכול להיות שהאינפלציה תחצה את הגבול העליון של יציבות המחירים מבלי לבצע פעילות מוניטרית מצמצמת, ואז נקבל את ההגדרה החדשה ל"יציבות מחירים" בימי מגפה עולמית שמשתוללת.
נזכיר כי בבנק ישראל כמו גם קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים בישראל מדברים על כך שעליית המדרגה האינפלציונית עד כדי חציית רף ה-3% היא זמנית ותהיה התכנסות מטה בהמשך השנה אולי אף בשנה הבאה אך אם משקללים את הלחצים להעלאות שכר כפי שהם נראים כרגע, לפני ההצבעה על התקציב בכנסת בקריאה שניה ושלישית הרי שההגדרה "אינפלצייה קצרת טווח" היא הגדרה נזילה מאוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעלי ההון הצליחו לחסל את "מחיר למשתכן" עכשיו המחירים
    יוסי 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב יעלו. מס דירה עשירית ירחיק את המשקיעים מהשוק.
    סגור