השוק

לייטריקס השלימה גיוס לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר

החברה הירשולמית גייסה 130 מיליון דולר במטרה לממן מיזוגים ורכישות; את הסבב הובילו Insight Partners ו-Hanaco Ventures; בגיוס לקחו חלק המשקיעים הקיימים, בהם גולדמן זאקס, כללטק, הראל ביטוח ופיננסים
ניצן כהן | 
לייטריקס (צילום אייל מרילוס)
לייטריקס הירושלמית (Lightricks), המפתחת כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי, השלימה סבב גיוס חדש של 130 מיליון דולר, לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר (לפני הכסף). סיבוב הגיוס, הרביעי של החברה, הובל על ידי Insight Partners ו-Hanaco Ventures. הסבב נערך בהשתתפות המשקיעים הקיימים, בהם גולדמן זאקס, כללטק, הראל ביטוח ופיננסים וגרייקרופט ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים בהם מגדל, אלטשולר שחם ושביט קפיטל. מתוך סכום הגיוס הכולל, 100 מיליון דולר ייכנסו לקופת החברה ו-30 מיליון דולר מהווים השקעת סקנדרי שמרביתה תגיע לעובדי החברה ובעלי המניות.
החברה צפויה לנצל את ההון שגויס כדי לבצע מספר רכישות ומיזוגים שיחזקו את המיקוד האסטרטגי שלה ביצירת ערך ליוצרי תוכן, במקביל להאצת מאמצי הפיתוח של כלים נוספים ליוצרים, ובמטרה לחזק מעמדה כפלטפורמה המובילה ליוצרי תוכן. חלק מעסקות אלה נמצאות בשלבי בחינה מתקדמים ועשויות להבשיל בחודשים הקרובים. במקביל החברה מתכננת כניסה לשווקים נוספים והרחבת הפלטפורמה שלה מכלים בלבד לשירותים שיתנו מענה הוליסטי ליוצרי תוכן באינטרנט.
לייטריקס הירושלמית הוקמה בשנת 2013 על-ידי ד"ר זאב פרבמן המכהן כמנכ"ל, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין, ירון אינגר ואיתי צידון. בשנותיה הראשונות פעלה החברה במתכונת של Bootstrap  וגיסיה סכום קטן לראשונה ב 2015. סבב הגיוס הקודם של החברה במחצית 2019 בוצע לפי שווי של מיליארד דולר ובסך הכל גייסה החברה מאז הקמתה סכום כולל של 335 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.
בניגוד להרבה חברות סטארט אפ ישראליות צעירות, ללייטריקס הכנסות גבוהות במיוחד, והשנה יחצו הכנסות החברה את רף 200 מיליון הדולר. לייטריקס מעסיקה קרוב ל-500 עובדים, 170 מהם היא גייסה בשנה האחרונה. החברה צפויה לגדול עד סוף השנה לכ-550 עובדים, רובם המוחלט בישראל.
לחברה יש כיום 10 אפליקציות, שמנגישות עריכה מתקדמת של תמונות ווידאו לכל משתמש – החל מחובבים ועד מקצוענים, לצרכים אמנותיים, לפעילות ברשתות חברתיות או לקידום עסקים קטנים. בין האפליקציות הבולטות של החברה: Facetune לעריכת צילומי פורטרט; Videoleap לעריכת סרטי וידאו ו-Motionleap לעריכה אמנותית של צילומי סטילס המשלבת בין היתר הנפשה ואלמנטים תלת ממדיים. האפליקציות זוכות לפופולאריות רבה בקרב משפיעני רשת רבים דוגמת קלואי קרדשיאן, כריסי טיגן, דוג'ה קאט והזמרת ליזו. סך ההורדות של אפליקציות לייטריקס עומד על יותר מחצי מיליארד הורדות ומספר המשתמשים הפעילים החודשיים עומד על כ-30 מיליון.
ד"ר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ"ל לייטריקס: "ההון שגויס יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמקד את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה כפלטפורמה המובילה ליוצרי תוכן. אנו מתכננים לחזק משמעותית את הצעת הערך שאנו נותנים ליוצרי תוכן, באמצעות רכישות שיעצימו את הפלטפורמה שלנו ובאמצעות המשך הפיתוח של הפלטפורמה באופן אורגני. הקריאטיביות, הקשב לצרכי המשתמשים והיכולות הטכנולוגיות שפיתחנו, מביאים את החברה באופן עקבי להשגת יעדי הצמיחה שלה ואנו ממשיכים לרוץ קדימה. בחרנו לכלול רכיב סקנדרי בעסקה מפני שאנו מאמינים כי העובדים שלנו הם הגורם המרכזי להצלחת החברה והם צריכים להרוויח ממנה בעקביות".
"אנו שמחים להשקיע בלייטריקס, ובכך לסייע להתמקצעות בעולם יצירת התוכן", מסר תילו סמלבאוור, Managing Director, ב-Insight Partners. "אנחנו מצפים בקוצר רוח לראות את לייטריקס משתמשת בהשקעה הזו כדי לבנות את עתיד התעשייה ולהמשיך לספק ליוצרים את הכלים הטכנולוגיים האיכותיים ביותר.  לייטריקס מספקת כלים לאנשים שרוצים להבליט את הייחודיות שלהם והמוצר שלהם ברשתות החברתיות – בין אם זה אדם פרטי או חברה גדולה".
"כלכלת יוצרי התוכן שינתה את האופן בו אנו כחברה מתייחסים לרשתות החברתיות. קהלים שונים צורכים מידע דרך ערוצי התוכן בדמות הרשתות החברתיות, באופן יומיומי. Lightricks מציעה ומאפשרת ליוצרים לקבל סט כלים רחב, מקצועי ואיכותי יותר המייעל את יצירת התוכן". אמר פשה רומנובסקי, שותף מייסד בHanaco Ventures. "בתקופה בה אנו רואים מעבר של יוצרי תוכן למוניטיזציה של התכנים שלהם במדיה החברתית – ברור כי לפלטפורמה של Lightricks עומדת היכולת לייצר one stop shop שתעמוד לרשות קהל המשתמשים שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה