השוק

המיליארדר היהודי בגיוס מטורף: מהפכת הנכסים הדיגיטליים בספורט?

אחרי אינספור ניסיונות המיליארדר היהודי סטיב כהן הצליח להיכנס לקריפטו. כהן המשמש כבעלים של קבוצת בייסבול תומך בפלטפורמת נכסים דיגיטליים שבעזרתה סלבריטאים יתקשרו עם הקהל, אך מסתבר שהקריפטו לא הלך יד ביד עם עולם הספורט. ההימור יצליח?
מערכת ice | 
מטבעות קריפטו (צילום Pixabay)
התופעה החדשה של סבב הגיוס מבוסס נכסים דיגיטליים בספורט גדול מתמיד ונמצאים בשלבי הגיוס A. חברת Recur, פלטפורמת הקריפטו בבעלות התאומים ווינקלוווס, גייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 333 מיליון דולר והיא עם ביטחונות של המיליארדר היהודי סטיב כהן, הבעלים של קבוצת הבייסבול הניו יורק מטס, גרי וויינרצ'וק, ג'ייסון דרולו וחברת הקריפטו ג'מיני. 
המיליארדר היהודי סטיב כהן, מוערך בכ-16 מיליארד דולר לפי המגזין הבינלאומי של פורבס ונמצא במקום ה-128 בעולם. כהן השקיע לא מזמן ב-Recur, מפתחת פלטפורמת נכסים דיגיטליים שמתחברים למותגים ולקהל ומאפשרת לחברות, ידוענים וספורטאים ליצור קשר עם הקהל דרך חוויית NFT (אסימון חסר תחליף). החברה נוסדה על  ידי צח ברוך וטרבור ג'ורג' שאחראי על הרישוי הדיגיטלי. כעת החברה מנסה לשבש את מחזיקי ה-IP מלנסות להרוויח מהנכסים שלהם.
הגיוס סבב A של 50 מיליון דולר הובלה בדיגיטל ומגובה על ידי המשרד המשפחתי של סטיב כהן. הבעלים של מטס ומיליארדר קרן הגידור הנודע שנתן השראה לדמות הראשית של תוכנית הטלוויזיה האמריקאית המצליחה "מיליארדים" שניסה להיכנס לשוק טכנולוגיות הבלוקצ'יין כמה פעמים מאז 2018.
ב-2018, חברת Point72 שבבעלותו השקיעה ב- Autonomous Partners, קרן גידור מבוססת קריפטו. השנה, כהן שכר ראש קריפטו לניהול נכסים בחברה. Point72 השקיעה גם בחברת ניתוח קריפטו כהן משקיע ב- Recur באמצעות הקרן החדשה שלו מבוססת הבלוקצ'יין/דיגיטלית. כהן הסכים לגמרי עם התזה לפיה טכנולוגיות הבלוקצ'יין יהיו במקומן בעולם.
בלוקצ'יין וספורט
ישנם שלושה סוגים של דרכים לשלב את הספורט והבלוקצ'יין: 
החל מליגות המניעות רווחים מהתוכן שלהם וכלה בשחקנים בודדים המניבים רווחים משמם, תדמיתם ודמיונם, הנכסים הדיגיטליים מאפשרים בעלות דיגיטלית על נכסים אנלוגיים באופן מסורתי. חלק גדול מהיתרון נובע מהעקבות. בפורמטים מסורתיים, הנכסים האלה קיבלו צורה של סרטוני YouTube וכרטיסי מסחר. בבלוקצ'יין, אותם נכסים הופכים לאספנות אישית שניתן לעקוב אחריה באופן קבוע ולאמת אותה בבלוקצ'יין. ליגות ושחקנים יכולים להפוך בקלות נכסים בלתי מוחשיים לצורת הכנסה.
בנוסף, הפיכת כרטיסים לנכסים דיגיטליים מאפשרת למנפיקים להרוויח תמלוגים על עסקאות משניות. בכל פעם שכרטיס נסחר בשוק משני, המנפיק יכול להמשיך לייצר רווחים בשל העובדה שכל עסקה מאוחסנת בבלוקצ'יין. במרץ, הבעלים של דאלאס מאבריקס, מארק קובאן, רמז על האפשרות שהמאבריקס תציע את הכרטיסים שלהם כ- NFTs כדי ללכוד חלק מהערך של העסקאות.
אפשרות נוספת, היא נכסים חברתיים. היה באז ענק סביב העברתו של כוכב ברצלונה לשעבר ליונל מסי למועדון הצרפתי פ.ס.ז', חלק מהעסקה כללה תשלום במטבעות PSG. מטבעות אלה הם עוד יישום בלוקצ'יין שהוכנס למערכת האקולוגית של הספורט. הם מייצגים צורה היברידית של מטבע ונכס חלופי. מצד אחד, ניתן להחליף אסימונים בסחורות ושירותים כמו מטבע רגיל ויגדילו או ירדו בערך על סמך כוחות השוק. מצד שני, האסימונים מעניקים למחזיקים פריבילגיות מיוחדות כמו בחירת מוזיקת החימום לפני משחק או הצבעה על עיצוב אצטדיון חדש.
כרגע השוק בעולם הספורט לא צמא כל כך לקריפטו. פלטפורמות ה-NBA Top Shot ו-Sorare היו המובילות בתחום הנכסים הדיגיטליים בעיקר בחודשים פברואר ומרץ - החודשיים הללו מכרו 224 מיליון דולר ו-208 מיליון דולר בהתאמה.
מאז השיאים בפברואר, טופ שוט עמד בממוצע על מכירות של 45 מיליון דולר בלבד. אפילו במהלך הזינוק של הטרנד של הנכסים הדיגיטליים, שבהן נפח עסקאות של יותר מ-5 מיליארד דולר (לעומת 342 מיליון דולר בפברואר), NBA Top Shot פיגרה מאחור, שכן נכסים דיגיטליים הקשורים לספורט עברו בעיקר פרויקטים אמנותיים ויישומי משחקים. לאחר שחידושו הראשוני פג, Top Shot לא הצליחה לספק למשתמשים שלה יישומים לנכסים הדיגיטליים שלהם.
סטיב כהן מתכונן להשקה של המוצר החדש של Recur, פלטפורמה חדשה שתצא בשנת 2022 ותהיה משווקת לאוהדי ספורט שנהנים בעיקר מהז'אנר של הספורט במכללות. הציפייה היא, שקהל כל-כך שבוי לנישה מסויימת יהפוך לריווחי. 
יש לכהן פוטנציאל להצליח בגדול אם ספורטאים בוחרים להרוויח כסף בנכסים דיגיטליים. לאורך ההיסטוריה, הימורים על כך היו רווחיים עבור חלק והרסניים עבור חלק. פרויקטים הצליחו, מבחינה היסטורית, כאשר לבסיס המשתמשים יש חיבור אייקוני לפרויקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה