השוק

זו העיר שהכניסה 7 מיליון דולר בחודש מקריפטו

בזמן שמטבעות הקריפטו הבולטים הציגו חודש לא טוב, עיר אחת שהשקיעה במטבע ייחודי הצליחה להרוויח בגדול – והיא מתכוונת לבטל לטובתו מסים
יאיר מור | 
חוף במיאמי, פלורידה (צילום People photo created by wirestock / freepik)
העיר מיאמי שבפלורידה גרפה לקופתה 7.1 מיליון דולר בחודש האחרון בזכות מטבע קריפטו חדש, כך חושף הוושינגטון פוסט.
המטבע, ששמו MiamiCoin, הושק באוגוסט כחלק מפרויקט נסיוני בשם CityCoins, שמבטיח שערים יוכלו לממן את אחזקתן ממטבעות קריפטו מקומיים שאזרחיהן "יתרמו", וכך יוכלו לבטל מסים. כפי שדיווחנו אז, המטבע נכרה על ידי כל אדם – תושב העיר או סתם זר שרוצה "להשקיע" בה – על ידי הורדת התוכנה שלו למחשב. התוכנה מתבססת על פרטפורמה בשם Stacks שמשתמשת ברשת הבלוקצ'יין של ביטקוין, וכל מטבע שנכרה באמצעותה מתחלק כך שמי שיצר אותו מקבל 70% והעיר מקבלת 30%. העיר הבאה שתשיק מטבע מקומי היא סן פרנסיסקו.
ראש העיר מיאמי, פרנסיס סוארז, מעריך כי העיר תכניס 60 מיליון דולר בשנה הקרובה מ-MiamiCoin. "כשחושבים על האפשרות לתחזק ממשלה מבלי שהאזרחים יצטרו לשלם מסים – זה מדהים", הוא אומר. התוכנית שלו, כרפובליקני שמתנגד להעלאות מסים ותרומות מחברות פרטיות שעשויות לנסות להכתיב לעיר איך להשתמש בהן, היא לאפשר לעיר להרוויח כסף ללא צורך באופן שבו גם האזרחים מרוויחים – לפי החישוב הנוכחי, אזרחים שכרו את המטבע גרפו כ-17 מיליון דולר.
המטבע סחיר בבורסה בשם Okcoin, כאשר שוויו התחיל ב-25 באוגוסט מ-0.95 סנט, עלה תוך חודש ב-225% ל-3.09 סנט וכעת, לאחר ירידה קלה, עומד על 2.75 סנט. Okcoin הודיעה לפני כשבוע על פתיחת משרדים במיאמי, כפי שעשתה גם חברת המסחר הישראלית eToro, וארנק הקריפטו Cryptowallet.com הודיע ביוני כי יסגור את המשרד הראשי שלו בניו-יורק לטובת מעבר למיאמי – כך שנראה כי תוכניותיו של סוארז להפוך את העיר ל"בירת הקריפטו העולמית" עובדות. בנוסף לחברות קריפטו, גם ענקיות הפיננסים גולדמן זקס, סופטבנק ובלקסטון פתחו משרדים בעיר בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה