השוק

אפולו תשתתף עם פולקסוואגן בתכנון רכב עם טכנולוגיה סולארית

אפולו פיתחה יריעה שמשמשת כקולטן עבור ייצור אנרגיה באמצעות קרני השמש; בתכנון יניב לאפולו הכנסות מינוריות של כמה עשרות אלפי אירו אך מדובר בשיתוף פעולה מעניין לחברה הישראלית
ניצן כהן | 
אפולו פאוור (צילום אפולו פאוור)
אפולו פאואר תשתף פעולה עם פולקסוואגן בפיתוח רכב קונספט שיעשה שימוש בטכנולוגיה של החברה שהיא למעשה קולטן קרני שמש על גבי יריעת פלסטית גמישה. אפולו משתפת כבר פעולה עם אאודי בפיתוח יכולות ייצור אנרגיה באמצעות הפיתוח שלה.
רכב הקונספט הוא למעשה כלי רכב יחיד שנועד להציג יכולת ספציפית והנחת העבודה כי אם יצליחו אפולו ופולקסוואגן להביא את הפיתוח המשותף למצב בר-קיימא, תעשה הטכנולוגיה של אפולו קפיצת דרך משמעותית לקראת הטמעה במוצר שנמכר.
באופן עקרוני, אפולו פיתחה יכולת גמישה לייצור אנרגיה באמצעים סולאריים. הקולטים של אפולו מותקנים על גבי יריעת פלסטית שניתן לקפל אותה ולהזיז אותה ממקום למקום. הטכנולוגיה של החברה מעוררת לא מעט עניין והיא אף יצרה קשר לפיתוח משותף עם התעשיה האווירית וכאמור גם עם אאודי וכעת היא לוקחת חלק בתכנון של רכב הקונספט של פולקסוואגן.
מניית אפולו עולה מהבוקר ביותר מ-10% והיא משלימה ראלי של יותר מ-160% מאז תחילת השנה. בין בעלי המניות של אפולו ניתן למנות את חברת הביטוח הפניקס שמחזיקה בכ-8% מהחברה וקופות הגמל של מור עם החזקה של כ-7% מהחברה.
אפולו פאואר מתפתחת בסה"כ יפה, אם כי ההכנסות של החברה מינוריות שלא לומר מינוריות מאד. אבל בכל זאת, ההכנסות של החברה הסתכמו בשנת 2020 בקצת יותר מחצי מיליון שקל, הכנסות בהיקף זהה לזה שהשיגה החברה במחצית הראשונה של השנה וזה מצביע על התפתחות חיובית של החברה, גם אם עדיין לא התפתחות פורצת דרך - עדיין.
צריך לזכור כי אמנם היריעות לייצור אנרגיה סולארית הן התפתחות יפה מאוד של תחום האנרגיה המתחדשת אך עדיין הצורך באגירה של האנרגיה הזו מהווה אתגר משמעותי כשאגירה המשמעות היא שבשעות שהיריעה פרושה וקולטת את קרני השמש היא משמשת לניצול שוטף של האנרגיה אבל יכולה לייצר מצב בו אנרגיה עודפת תיאגר ויעשה בה שימוש כשהיריעה מקופלת/ אינה בשימוש וזה האתגר הגדול של אפולו בשיתופי הפעולה בין אם אאודי, בין אם פולקסוואגן וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה