השוק

אקוואריוס מקבלת השקעה של 20 מיליון דולר לחברת הבת

ההשקעה משקפת שווי של 100 מיליון דולר לחברת הבת היפנית; במסגרת ההשקעה חתמו TPR ואקוואריוס על הסכם לשיתוף פעולה לפיו TPR תוכל לייצר מוצרים של אקוואריוס שישווקו על ידי חברת הבת היפנית
ניצן כהן | 
גל פרידמן (צילום רמי זרנגר)
חברת TPR היפנית הודיעה על השקעה של 20 מיליון דולר בחברת הבת של אקוואריוס. ההשקעה משקפת שווי של 100 מיליון דולר לחברת הבת, אקוואריוס יפן. הצדדים פועלים לגיבוש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול את ההשקעה האמורה, לצד שת"פ עסקי בין החברות בנוגע לייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני.
גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס: "אנו ממשיכים לקדם את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם TPR, שהינה שחקנית משמעותית בתעשיית הרכב ביפן, ובמסגרת זו גם צפויה TPR לבצע השקעה משמעותית בחברת הבת, אקוואריוס יפן, ולסייע באמצעות מעמדה וקשריה את פעילותנו ביפן. ל-TPR יכולות ייצור, שיאפשרו את קיצור פרקי הזמן הנדרשים לאקוואריוס כדי להטמיע את מוצריה בשוק היפני, לצד קשרים עסקיים וניסיון רב בשוק זה, שיאפשרו לנו נגישות גבוהה ללקוחות משמעותיים ביפן".
TPR היא חברה ציבורית יפנית ויצרנית בינלאומית של מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים. לפי ההסכם המתגבש בין הצדדים, תשקיע, TPR היפנית בהון המניות של אקוואריוס יפן סך כולל של 20 מיליון דולר כנגד 20% ממניותיה של חברת הבת, וזאת לפי שווי של 100 מיליון דולר. ההשקעה תתבצע בשני חלקים זהים, כאשר ביצוע החלק השני של ההשקעה יהיה כפוף לקבלת הזמנה ראשונה של מוצרי החברה בהתאם לתנאי המזכר.
במסגרת הסכמי השת"פ וההשקעה, סוכם עוד, כי TPR תהיה זכאית למנות דירקטור אחד בדירקטוריון אקוואריוס יפן, וכן נושא משרה בכירה אשר יכהן במשרה שתוסכם בין הצדדים.
 אקוואריוס תיתן ל- TPR ולחברות קשורות לה זכות בלעדית לייצור מוצרי החברה ביפן, כשמכירתם והפצתם תתבצע על ידי אקוואריוס יפן וזאת ללקוחות הממוקמים ביפן בלבד. יובהר, כי ההסכם אינו מונע מאקוואריוס מנועים לייצר את מוצריה ולמכור אותם באמצעות אקוואריוס יפן ללקוחות שאינם ממוקמים ביפן.
בנוסף, הסכימו TPR ואקוואריוס לשתף פעולה לקידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן, לרבות בנושאים הבאים: הקמת מרכז מחקר ופיתוח למנוע מבוסס מימן ביפן; קידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן ביפן על ידי TPR, לרבות בתחומי פיתוח עסקי, קשרים עסקיים, מכירה, שיווק ומחקר ופיתוח; שיתוף פעולה לצורך איתור והעסקת עובדים מומחים ביפן, לרבות עובדיה של TPR, להם הניסיון והכישורים לתרום לקידום פעילותה של אקוואריוס יפן.
מזכר ההבנות הנוכחי הינו בהמשך להשקעתה של TPR בחברה מחודש ספטמבר 2020 וכן בהמשך למזכר ההבנות הראשוני, שנחתם בין הצדדים במרץ 2021, במסגרתו דובר כי TPR תוכל להשקיע 5 מיליון דולר באקווריוס יפן.
כאמור, עתה, עם התקדמות המגעים בין הצדדים, עשוי סכום ההשקעה לגדול ל-20 מיליון דולר. נושאים נוספים לגביהם עשויים הצדדים לשתף פעולה, בין היתר הינם: יצור ואספקה של חלקים בהם תעשה אקוואריוס שימוש לצורך ייצור מוצריה; ייצור והרכבה של מנועים וגנרטורים על ידי TPR.
בחודש מאי האחרון אקוואריוס עוד הודיעה על התקדמות טכנולוגית משמעותית שהוגדרה על ידה כפריצת דרך בתחומה. המנוע הלינארי שפיחתה החברה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו ע"י חברת AVL האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה