השוק

הון הטבע מוכרת מניות אלקטריאון ונותנת זכות סירוב באוגווינד

הון הטבע ניסתה לצאת להנפקה לפני מספר חודשים אך זו לא צלחה; הרוכש ומקבל זכות סירוב הוא ירון יעקובי שמחזיק במניות של אוגווינד ואלקטריאון; הון הטבע תנסה להיפגש עם מזומנים 
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
הסיפור הזה נפיץ למדיי ולכן נלך בשביליו בזהירות המתבקשת. חברת הון הטבע הוקמה כמעין חממה טכנולוגית שנועדה להשקיע בחברות טכנולוגיה שהיא חושבת שהן מחזיקות בפיתוחים יוצאי דופן. בין בעלי המניות של הון הטבע קיימים שמות מעניינים כמו אלביט, רפאל וביטוח ישיר.
להון הטבע יש מספר החזקות שקיבלו שוויים גבוהים ונראה שכרגע, לאחר שההנפקה לא יצאה לפועל, החברה מבקשת לממש את ההשקעות שלה. החברה הגיעה להסכמים עם ירון יעקובי למכירת ההחזקות שלה באלקטריאון ובמקביל נתנה ליעקובי זכות סירוב לרכישת מניות שלה באוגווינד. הון הטבע התחייבה גם שלא לחלק את המניות שלה באוגווינד כדיווידנד בעין לבעלי המניות שלה בטרם יפוג תוקף ההסכם שלה עם יעקובי (90 יום).
עכשיו נרד ללב העניין. אלקטריאון היא חברה שעוסקת בפיתוח של "כביש חכם". כלומר, לחברה יש טכנולוגיה שיכולה להטעין מכוניות חשמליות תוך כדי נסיעה על "הכביש החכם". באופן עקרוני, ומבלי להיכנס לליבת הטכנולוגיה, מדובר ברעיון מעניין. הרי הבעיה המרכזית בכל הנוגע לכלי הרכב החשמליים הוא נושא הטעינה של הסוללות וכך גם ניתן להאריך את טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמלי וניתן לנצל טוב יותר את הזמן שהמכונית על הכביש כדי להטעין לה את הסוללה.
עד כאן הכל טוב. אלקטריאון נמצאת בשלבים שונים של פיתוח ופיילוטים במספר מקומות וביניהם במקטע כביש קצר בתל אביב (בקרבת האוניברסיטה) אם כך, לחברה אין כל הכנסות ומכיוון שהשלב בו היא נמצאת הוא שלב המחקר והפיתח, הרי שהיא נמצאת בסיכון גבוה (כפי שהיא גם כותבת בדוחות הכספיים שלה) ויכול להיווצר מצב בו הפיתוח לא יצליח, הפיילוטים לא יצליחו וכן הלאה ולמעשה ההשקעה במו"פ של החברה תרד לטימיון.
אלקטריאון הגיעה בשיא שלה לשווי של יותר מ-2 מיליארד שקל ואפילו לכמעט 3 מיליארד שקל ונזכיר מדובר בחברה שנמצאת בשלבי המו"פ ואינה מוכרת ולו בשקל אחד. 
כאן המקום לציין שאחד האתרים הכלכליים הפחות חשובים הכתיר את ירון יעקובי כ"קוסם" שמהלך קסם על המשקיעים בשוק ההון מה שפגע בביטחון העצמי של חלק מהמשקיעים בחברה, הרי שאין כל קסם בשוק ההון והחלטות השקעה של גופים רציניים מתבצעות באמצעות תהליך מסודר מאוד של ניתוח שווקים, ניתוח חברות ומגמות, דיונים ארוכים ולעיתים שימוש בכלי אנליזה חיצוניים. אבל בכל מקרה שיקולים מיסטיים אינם חלק מתהליך קבלת ההחלטות. ואם פונים לאפיקים מיסטיים, הרי שיכולה להיווצר כאן בעיה לגוף השקעות רציני.
ההחלטה של הון הטבע למכור מניות באלקטריאון לערן יעקובי ולתת לו זכות סירוב לרכישת מניות באוגווינד נשמעת על פניה כמימוש מעניין של החזקה שהושקעו בה סכומים נמוכים יחסית והן נמצאות בשווי של 1.8 מיליארד שקל מבלי למכור ולו בשקל אחד בלבד. בקיצור "מימוש דלוקס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה