השוק

גוגל מכה את האנליסטים: אפל לא מזיזה לנו

אחרי שסנאפ ופייסבוק חטפו משינויי הגדרות הפרטיות של אפל, גוגל מראה כי לא רק שלא נפגעה אלא הרווחים וההכנסות עלו הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות; youtube הייתה היחידה שנפגעה משינויי המדיניות של אפל; גוגל גייסה ברבעון 6,000 עובדים חדשים
ניצן כהן | 
מה קרה למניה של גוגל? (צילום ויקיפדיה)
אם מגבלות הפרטיות החדשות של אפל עושות שמות במודל העסקי של פייסבוק הרי שגוגל מצליחה לחמוק מהן. אלפבית, החברה האם של גוגל סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווחים של 27.99 דולר למניה, רווחים גוהים הרבה יותר מהתחזיות בשווקים שצפו רווחים של 23.48 דולר למניה.
גם שורת ההכנסות של גוגל הפתיעה כשהחברה הציגה הכנסות של 65.12 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו הכנסות של 63.34 מיליארד דולר. ההכנסות של יוטיוב הסתכמו ב-7.2 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו 7.4 מיליארד דולר. ההכנסות משירותי הענן של גוגל הסתכמו ב-4.99 מיליארד דולר לעומת 5.07 מיליארד דולר - תחזיות האנליסטים.
גוגל היא מפלצת פרסום והמודל שלה, כמו זה של פייסבוק עומד כרגע למבחן בגלל עדכון הגדרות הפרטיות של אפל. אם כן, תחזיקו חזק, ההכנסות מפרסום של גוגל זינקו ב-43% לעומת השנה שעברה, טרם שינוי המדיניות של אפל, והסתכמו ב-53.13 מיליארד דולר לעומת 37.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
כאן כדאי לזכור שההכנסות מפרסום של גוגל לא נפגעו משינוי ההגדרות של אפל בעיקר בגלל השליטה שלה במערכת ההפעלה המתחרה - האנדרואיד. רות' פורת, סמנכ"לית הכספים של גוגל אמרה בשיחה עם אנליסטים כי גוגל פועל בעקביות כדי לשמור על פרטיות המשתמשים ולכן ההשפעה של המדיניות החדשה של אפל היא שולית עבור החברה. יחד עם זאת, אמרה פורת, ההשפעה היא גדולה יותר על יוטיוב.
ההכנסות של גוגל מ"פעולות אחרות" שכוללות את הרכב האוטונומי שלה ועוד פעילויות יחסית קטנות, הסתכמו ב-182 מיליון דולר לעומת 178 מיליון דולר בתקופה המקבילה כשההפסדים מהפעולות האלה גדלו ל-1.29 מיליארד דולר לעומת 1.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.
עוד נתון מעניין שעולה מהדוחות של גוגל הוא העובדה שגוגל גייסה ברחבי העולם עוד 6,000 עובדים והיא צפויה להמשיך לגייס עובדים גם ברבעון הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה