השוק

טבע לא מתאוששת: הפחיתה את החוב ב-1.5 מיליארד דולר

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-3.9 מיליארד דולר; הרווח 59 סנט למניה לעומת התחזיות שצפו לרווח של 65 סנט למניה תזרים המזומנים של החברה היה חזק והסתכם ב-795 מיליון דולר; החוב של החברה ירד בכ-1.5 מיליארד דולר
ניצן כהן |  4
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
טבע דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה שהיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות. החברה השיגה ברבעון החולף הכנסות של 3.9 מיליארד דולר ורווח של 59 סנט למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לרווח של 65 סנט למניה. טבע חזרה על התחזיות לשנת 2021 כולה והיא צופה כי ההכנסות ינועו בטווח של 16 עד 16.4 מיליארד דולר, הרווח ינוע בטווח של 2.5 עד 2.7 דולר למניה ותזרים המזומנים החופשי ינוע בטווח של 2 עד 2.3 מיליארד דולר.
קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר: "אני שמח מאוד מהביצועים היציבים שלנו ברבעון השלישי לשנת 2021, במיוחד מתזרים המזומנים הגבוה והמשך המומנטום של המוצרים המובילים שלנו. התוצאות מונעות מביצועים חזקים של AJOVY®  בארה"ב, באירופה וביפן, וכן ממכירות בארה"ב של AUSTEDO®, הטיפול החדשני שלנו בחולים המתמודדים עם מחלת הנטינגטון ודיסקינזיה מאוחרת.
"כמו כן, אנו נרגשים מהרחבת פורטפוליו המוצרים שלנו עם תרופות המצויות בפיתוח קליני ומיועדות להפרעות בתנועה, כמו מחלת ניוון רב מערכתי ומחלת פרקינסון, וזאת באמצעות שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת MODAG, עליו הכרזנו אתמול".
שולץ הוסיף כי "אנו גאים מאוד בהשקתן של אגרות חוב צמודות ליעדי קיימות (Sustainability-Linked Bond), שממחישה פעם נוספת את המחויבות שלנו לסביבה ולהנגשת תרופות במדינות בעלות רמת הכנסה נמוכה ובינונית, שניים מהאתגרים הגדולים ביותר של ימינו. טבע היא החברה הגנרית הראשונה שהנפיקה אגרות חוב מסוג זה, ובכך מחזקת את מובילותה בהנגשת תרופות לחולים ברחבי העולם".  
הכנסות הרבעון השלישי של השנה הסתכמו כאמור בכ-3.9 מיליארד דולר ירידה של 2% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. בטבע אומרים שהירידה בהכנסות נובעת מהתגברות התחרות בשוק הצפון אמריקאי וירידה חדה במכירות הקופקסון (ירידה של 44%) ובמכירות המוצרים הגנריים שקוזזו בחלקם בעלייה במכירות באירופה בעיקר של ה-AJOVY וה-AUSTEDO.
הוצאות המימון של החברה ירדו ברבעון השלישי והם הסתכמו ב-235 מיליון דולר לעומת 241 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 
נתון מעודד בדוחות של טבע הוא המשך הפחתת החוב המפלצתי שלה כשבתום הרבעון השלישי של השנה הסתכם החוב שלה ב-23.7 מיליארד דולר, ירידה של קצת פחות מ-1.5 מיליארד דולר בהשוואה לחוב בתום חודש יוני אז הוא הסתכם ב-25.1 מיליארד דולר.
נתון מעניין נוסף שעולה מהדוחות של החברה הוא שהיא מתכוונת לרכוש אגרות חוב של עצמה בשווקים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר כשאת הרכישה היא מעוניינת לממן באמצעות הנפקה של אג"ח חדשות בהיקף של 4 מיליארד דולר וזאת בהתאם לעמידה ביעדים שהציבה לעצמה.
נזכיר כי מעבר לביצועים העסקיים של טבע היא מתמודדת עם נטל חוב משמעותי ועם תביעות משפטיות ולכן לתזרים המזומנים החופשי של החברה יש משמעות גדולה וכך נראה שהפחתת החוב של החברה נמשכת בקצב משביע רצון כמו הכוונות רכוש אג"ח חזרה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בדרך להמראה
    אילן אלכסי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שהחברה יצאה ממשבר ענק והיא עכשיו בדרך הנכונה בקרוב מאוד החברה תימכר לפי שווי של מאתיים מיליארד דולר כן כן אתם בטח אומרים עכשיו לעצמכם מי זה ההזוי הזה שחושב ככה אז קצת סבלנות ונראה כמה ההזוי הזה צדק
    סגור
  • 3.
    שוק ההון
    אבי 1 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניה מקוללת את כל הפיצויים הפסדתי בשלבים משער 21.000 ירדה לשער 2180 . העיקר הבריאות . ש . טוב ובהצלחה
    סגור
  • 2.
    תכתבו שטבע ירדה 90 אחוז מהשיא ותסתכלו
    אבי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההמלצות שלכם היו.
    סגור
  • 1.
    חשוב
    משקיע 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי הכתבה הכול ורוד . המציאות שונה. חוב ענק תביעות ללא סוף. למרות זו מנית טבע תעלהלסביבות 11 - 12 דולר
    סגור