השוק

המניה הזו זינקה ב-15% ביום אחד, זו הסיבה למה

אנרג'ין זינקה היום בכמעט 15% תוך שהיא מרכזת מחזור של פי 5 מהממוצע; בשוק ההון העריכו היום שהחברה הזו הסתובבה יותר מידי זמן מתחת לרדאר ואנליזה מעניינת של חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן העלתה אותה על הרדאר של המשקיעים
ניצן כהן |  1
גיל רונן ואסף לוי (צילום שי בראל)
אנרג'ין היא אחת החברות המעניינות בבורסה של תל אביב. החברה לא הייתה המרכז העניינים של הבורסה בשנה האחרונה, אבל עבודה שביצע חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן עליה, העלתה אותה על הרדאר של המשקיעים והיא זינקה ב-15% ביום אחד תוך שהיא מרכזת מחזור של פי 5 מהמחזור הממוצע שלה.
אנרג'ין עוסקת בחקירה והשבחה של גנים מהצומח ומהחי. כלומר, החברה למעשה מפענחת באמצעות כלי בינה מלאכותית את הגנום של צמח, ומציעה כיצד ניתן להשביח אותו כך שיניב יבול גדול יותר, איכותי יותר ובפרק זמן קצר יותר. כך למשל אם החברה חוקרת מספר זנים של תירס (שנחשב לאחד הגידולים החקלאיים הגדולים בעולם) היא יכולה להרכיב זן של תירס שיהיה עמיד יותר לתנאי מזג האוויר המשתנים, אולי יהיה זקוק לפחות מים ויניב פרי שיגיע לשוק מהר יותר.
 
באופן עקרוני, אנרג'ין "מתלבשת" על מאגרי המידע המחקריים של חברות הזרעים ושם היא פועלת. לאחרונה הרחיבה החברה את המודל העסקי שלה כך שבמקום תשלום עבור השירות שלה היא מקבלת פרויקטים גם בתימחור של תמלוגים מהצלחה בפיתוח זנים חדשים ובהצלחה של השיווק שלהם.
חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן בחנה את החברה בתקופה האחרונה ואתמול הוציאה את מסקנות העבודה שלה מהן עולה כי החברה מעניקה לאנרג'ין מחיר יעד של 30.9 שקל למניה בעוד המחיר של המניה בבורסה עומד, נכון להיום, על 13.29 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פחחחח
    DDD 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.google.com/search?q=nrgn+stock&rlz=1C1GCEB_enIL831IL831&oq=nrgn+stock&aqs=chrome.0.69i59.4984j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    סגור