השוק

ביידן חתם על תכנית טריליון הדולר, מי יוביל את הפרויקט?

נשיא ארה"ב חתם רשמית בטקס חגיגי בבית הלבן, שאיחד לכמה רגעים את הרפובליקנים והדמוקרטים, על תכנית התשתיות הלאומית שאמורה להביא למהפך בתעסוקה וברמת התשתיות במדינה. ראש עיריית ניו אורלינס לשעבר יפקח על הפרויקט השאפתני
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום freepik, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם הלילה (אור לשלישי) על הצעת חוק התשתית בסך טריליון דולר בטקס בבית הלבן ביום שני. הצעד נועד ליצור מקומות עבודה ברחבי המדינה על ידי פיזור של מיליארדי דולרים לממשלות המדינה והמקומיות כדי לתקן גשרים וכבישים מתפוררים ועל ידי הרחבת גישה לאינטרנט בפס רחב למיליוני אמריקאים.
טקס חתימת החוק, שנערך במזג אוויר קריר במדשאה הדרומית של הבית הלבן כדי להכיל קהל רב, היה רגע נדיר יותר ויותר שבו חברי שתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית היו מוכנים לעמוד יחד ולחגוג הישג דו-מפלגתי אחרי השסע הגדול שנגרם בבחירות האחרונות.
ביידן, שדירוג האישור לעבודה שלו ירד בגלל הטיפול שלו בכלכלה ובנושאים אחרים, שמע קריאות תומכות של "ג'ו, ג'ו, ג'ו" מכמה מהקהל וקיבל מחיאות כפיים סוערות כשניגש למיקרופון. ביידן אמר כי העברת הצעת החוק הראתה כי: "למרות הציניקנים, הדמוקרטים והרפובליקנים יכולים להתאחד ולהביא תוצאות". קראתי להצעת החוק "מתווה צווארון כחול לבנות מחדש את אמריקה".
 
"לעתים קרובות מדי בוושינגטון, הסיבה שאנחנו לא עושים דברים היא בגלל שאנחנו מתעקשים להשיג את כל מה שאנחנו רוצים. עם החוק הזה, התמקדנו בביצוע דברים", אמר ביידן. הרפובליקנים שהשתתפו כללו את הסנאטור רוב פורטמן מאוהיו, הסנאטור מיט רומני מיוטה ומושל מרילנד לארי הוגאן. ביידן חתם על צו ביצוע לפני הטקס המורה כי חומרים המיוצרים בארצות הברית יקבלו עדיפות בפרויקטי תשתית, אמר הבית הלבן.
במקביל, לטובת ביצוע הפרויקט הענקי הוקם צוות משימה המורכב מבכירי ממשלה כדי להנחות את יישום החקיקה, בראשות ראש עיריית ניו אורלינס לשעבר, מיץ' לנדריה. הצעת החוק הפכה למכת ברק מפלגתית, כאשר הרפובליקנים התלוננו על כך שהדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים עיכבו את העברתה כדי להבטיח תמיכת מפלגה במדיניות החברתית ובחקיקת שינויי האקלים של ביידן בסך 1.75 טריליון דולר, שאותה דוחים הרפובליקנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה