השוק

הטלטלה בשיכון ובינוי: גל עזיבות מפתיע של בכירים בקבוצה

אלון רווה שמונה רק בחודש מאי לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, מהפעילויות הצומחות והמרשימות של החברה שהייתה אמורה לצאת להנפקה כבר השנה, התפטר במפתיע מתפקידו; בתוך כך פרש גם אהוד דנוך מנכ"ל סולל בונה
ניצן כהן | 
נתי סיידוף, אלון רווה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, רמי זרנגר, pexels)
מה קורה בשיכון ובינוי? 4 חודשים בלבד לאחר שאלון רווה מונה למנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה הוא מתפטר מהתפקיד. שיכון ובינוי לא מוסרת פרטים אודות נסיבות עזיבתו את התפקיד אולם גורמים המעורים בנושא אמרו שיש קשר הדוק להתפטרות עם העובדה כי הנפקת שיכון ובינוי אנרגיה לא יצאה לפועל ונראה כי היא מתמסמסת. בתוך כך הודיע מנכ"ל סולל בונה ואחד האנשים החזקים בקבוצה, אהוד דנוך, על פרישה מפתיעה.
רווה שימש עד למינוי לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה (מונה בשנת 2020) ויש לו ידע רב בטיפול בזכיינים של הקבוצה (יש לה פעילות גדולה בתחום הזכיינות) שחלקם היו אמורים להוביל את פעילות האנרגיה המתחדשת מחוץ לישראל ולכן מינוי לתפקיד המנכ"ל של שיכון ובינוי אנרגיה הייתה תפורה למידותיו של רווה.
שיכון ובינוי אנרגיה הייתה אחת המועמדות להתמזג עם פז ולמעשה להפוך למפלצת של אנרגיה וחנויות נוחות. מיזוג של שיכון ובינוי אנרגיה (לפחות על פי התוכניות של שיכון ובינוי) היה אמור להפוך את החברה הממוזגת לחברה עם שתי זרועות: זרוע העתיד בתחום האנרגיה המתחדשת וזרוע ההווה (והעבר) שנמצאת באנרגיה הפוסילית וכמובן חנויות נוחות (yellow).
 
בפז חשבו למעשה אחרת והעדיפו להפוך לחברה קמעונאית (חנויות נוחות) ולהרחיב את הפעילות באמצעות רכישת "סופר יהודה" והמיזוג עם פרשמרקט שלמעשה לוקח את פז למקום אחר ממה שחשבו בשיכון ובינוי (והיו מוכנים לשלם על זה).
בסופו של יום חזרה אופצייית ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה לשולחן אבל שיכון ושינוי פספסה חלונות של הזדמנויות כך שתהליך של שנה (של הכנות להנפקה) ירד לטימיון. שיכון ובינוי התחילה את תהליך ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה בתחילת השנה אבל אז לחברה לא היה מנכ"ל וקשה לקחת חברה אסטרטגית כזו להנפקה ללא מנכ"ל קבוע (ורצוי שוחה בענייני החברה) וגם לקבל שווי טוב ולכן למעשה נבחר רווה למנכ"ל.
רווה החל לעבוד במלוא המרץ על התוכניות האסטרטגיות של שיכון ובינוי אנרגיה אבל נראה ככל הנראה, התמסמסות המהלך של ההנפקה ריפה את ידיו ונראה שיהיה קשה מאוד היום לקדם את ההנפקה של החברה בפרקי זמן סבירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה