השוק

רציו פרעה שליש מחוב האג"ח, תתחיל לחלק רווחים בשנה הבאה

מתחילת השנה צמצה רציו שמחזיקה ב-15% ממאגר לוויתן, את החוב הפיננסי שלה ב-80 מיליון דולר נטו; ברבעון השלישי של השנה פרעה השותפות שליש מהחוב למחזיקי האג"ח ונותרה עם קופת מזומנים דשנה
ניצן כהן |  1
יגאל לנדאו (צילום יהושע יוסף)
רציו היא השותפה הקטנה במאגר לוויתן, היא מחזיקה למעשה ב-15% מהמאגר שהולך ותופס תפקיד מרכזי בחיים האנרגטיים של ישראל. לפני שניכנס למספרים כדאי להסתכל על השימושים של השותפות בקופת המזומנים הדשנה שלה. השימוש המרכזי שלה הוא פירעון מוקדם של חובות וכך למעשה פרעה החברה ברבעון השלישי שלי מהחוב לבעלי האג"ח ב-177 מיליון דולר. קופת המזומנים הדשנה של החברה מונה לאחר הפירעון 179 מיליון דולר.
מתחילת השנה צמצה החברה את החוב הפיננסי נטו ב-80 מיליון דולר וזה משמעותי עבורה ועבור מחזיקי האג"ח.
בסך הכל רשמה השותפות הכנסות רבעוניות שהגיעו לשיא של כ-81 מיליון דולר. מתחילת השנה ועד לסיום הרבעון השלישי נמכרו ממאגר לוויתן כ-8.3 BCM גז טבעי שהניבו לרציו הכנסות של כ-226 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-158 מיליון דולר. מתחילת השנה ועד מועד פרסום הדו"ח נמכרו ממאגר לוויתן כ-9.7 BCM גז טבעי.
כאמור, רציו, מחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן. הרווח התפעולי הרבעוני של השותפות עמד על כ-50 מיליון דולר, עלייה של כ-43% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי, בנטרול ההפרשה החשבונאית למיסים נדחים, עמד על 32 מיליון דולר לעומת 25 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-30%. בהתחשב בהפרשה למיסים נדחים, סיימה רציו את הרבעון עם רווח נקי של כ-8 מיליון. ההכנסות מתחילת שנת 2021 עד לסיום הרבעון עמדו על כ- 226 מיליון דולר לעומת כ- 145 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-56%. 
הגז הטבעי ממאגר לוויתן נמכר ללקוחות בישראל, ירדן ומצרים, כאשר ברבעון השלישי נמכרו כ- 2.8 BCM מתוכם כ- 1.1 BCM ללקוחות במשק הישראלי וכ-1.7 BCM לשווקי הייצוא, עלייה של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה ועד מועד פרסום הדו"ח נמכרו ממאגר לוויתן כ-9.7 BCM גז טבעי.
בכוונת השותפות להתחיל בחלוקת רווחים למחזיקי היחידות על בסיס תוצאותיה הכספיות לשנת 2022.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו: "מלבד רבעון של הכנסות שיא לרציו, מאגר לוויתן מוכיח את עצמו כנכס אסטרטגי למדינה בעת תקופה עולמית סוערת במגזר האנרגיה ומאפשר יציבות במחיר הגז הטבעי תוך אספקה אמינה ורציפה של גז טבעי ללקוחותינו במשק המקומי.
"בנוסף, אנו ממשיכים לזהות ביקושים חזקים המגיעים מלקוחותינו בירדן ובמצרים, ועובדים ביחד עם שותפי לוויתן על בחירת חלופה מתאימה לקידום שלב 1ב' שתאפשר הגדלה משמעותית של הפקה מהמאגר.
"מעבר לכך, הייצוא המוגבר גם תומך בקיומן של תועלות גיאופוליטיות ומחזק את מעמדה של מדינת ישראל. תרומתו של הגז הטבעי לישראל נרשמת אף בתחום האקלים ואיכות הסביבה, זאת מכיוון שהוא מצמצם משמעותית את השימוש בפחם בייצור חשמל ומאפשר הפחתה משמעותית של מזהמים וגזי חממה הנפלטים לאוויר". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבעיה התביעה המשפטית נגד רציו
    טאוסיידרל 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    745 מיליון זה יקרע את השות ץפות
    סגור