השוק

דירוג הבנקים: מי הבנק הגדול בישראל ומי הרווחי ביותר?

המערכת הבנקאית חוותה רבעון חלומי והמשיכה לחלק דיבידנדים בנדיבות; אבל בכל זאת, רגע לפני המפץ הגדול בענף זה דירוג הבנקים בישראל; לאיזה בנק שילמתם הכי הרבה עמלות ואיזה בנק השיגה את התשואה על ההון הגבוהה ביותר; הדירוג המלא
ניצן כהן |  7
בנקים (צילום Magma Images)
המערכת הבנקאית חוותה ברבעון השלישי, רבעון חלומי. ברבעון הזה חזר הציבור לחיות ב"נורמלי החדש", כלומר מינימום מגבלות, תחושת שחרור והרבה כסף בכיס שיוצא ויוצא בגדול כאן בישראל (כי כמעט לא טסים לחו"ל).
תעשיית הבנקאות נמצאת רגע לפני מה שאמור להיות המפץ הגדול. כניסה של בנק חדש למשחק (הבנק הדיגיטלי), מעבר כמעט חופשי מבנק לבנק שבשורה התחתונה מעביר את הכוח ברגע אחד מהבנק ללקוח.
 
אם כל הכוכבים יסתדרו בשמיים עבור הפיקוח על הבנקים הרי שאנחנו צפויים לראות תחרות של המערכת הבנקאית בסדר גודל שראינו בתחום הסלולר - רק במונחים בנקאיים - ולכן כדאי לרגע לעצור ולראות איך נראית המערכת הבנקאית רגע לפני התחרות.
אם כן, הבנק הרווחי בישראל והוא גם כנראה הגדול בישראל (תלוי איך מודדים גודל של בנק) הוא בנק לאומי שהרוויח ברבעון השלישי 1.2 מיליארד שקל ויחלק דיבידנד של 1.4 מיליארד שקל. לקוחות לאומי, אגב, שילמו עמלות ברבעון השלישי, בהיקף כספי כולל של 846 מיליון שקל.
הבנק השני בישראל הוא "הפועלים" שהרוויח ברבעון השלישי 838 מיליון שקל ולכן יחלק דיבידנד של 867 מיליון שקל. במקום השלישי נמצא בנק מזרחי טפחות עם רווחים של 845 מיליון שקל ודיבידנד של 752 מיליון שקל.
בנק דיסקונט סיים במקום הרביעי עם רווחים של 722 מיליון שקל ויחלק דיבידנד צנוע של 144 מיליון שקל. הבינלאומי הרוויח ברבעון השלישי 364 מיליון שקל ויחלק דיבידנד של 320 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אין על מזרחי
    אמיר_72 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא משנה מה תגלו, אין כמו השירות של מזרחי. אחרי שעברתי כמה בנקים סוף סוף מצאתי בנק שנותן שירות כמו שצריך ולא צריך להמתין שעות לבן אדם שיעזור לך
    סגור
  • 4.
    יחסית לגודלו, לפועלים תוצאות הכי חלשות ברבעון זה
    כלכלן 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם להנהלת הבנק ולדירקטוריון יש הסבר לכך?
    סגור
  • 3.
    בנק מזרחי הכי טוב
    יונתן אורן 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הכל טוב ויפה אבל בסופו של דבר מה שחשוב הוא השירות ועל זה אין עוררין שלבנק מזרחי אין מתחרים. גם הדו"ח השנתי של הפיקוח על הבנקים לשנת 2020 מעיד על זה.
    סגור
  • נכון. שירות מעולה.
    רז 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    90% מעובדי בנק מזרחי אדיבים ביותר. בנק הפועלים מחוויה אישית גרוע ביותר.
    סגור
  • 2.
    אולי כדאי לנרמל גם שאר המדדים ,לא רק תשואה על ההון. (ל"ת)
    אחד העם 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אין תחרות
    מחכים לבנק הדיגיטלי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ברור שהרווחים יהיו כל כך גדולים.. סוגרים סניפים מצמצים קופות ולא פועלים לשפר את השירות. מחכה לבנק הדיגיטלי שיהפוך את השוק הזה ויכניס לו קצת חיים
    סגור
  • אשמח להבין את הפרדוקס
    ערן 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מצד אחד אתה מתלונן על סגירת קופות אבל מצד שני אתה ממתין לבנק הדיגיטלי. הרי הבנק הדיגיטלי כשמו הוא, דיגיטלי, אז מה השמחה הגדולה? אם העניין זה עמלות אז אפשר גם. בבנקים הגדולים להוזיל אותם. בסופו של דבר את רוב הפעולות הלקוח יכול היום לעשות בצורה דיגיטלית כולל פתיחת חשבון. בסניפים נשאר רק תחום הייעוץ (השקעות, פנסיוני ומשכנתאות) ומכירת הלוואות
    סגור