השוק

קבוצת גאון רוכשת את השליטה בחברת הברזים שגיב

לאחר השלמת העסקה, גאון תאחד את תוצאותיה של שגיב - וצפויה לרשום רווחי שערוך של כ-11 מיליון שקל. הכנסותיה של שגיב הסתכמו בשנה שעברה בכ-56 מיליון שקל
איתמר כהן | 
גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון (צילום סיון פרג')
קבוצת גאון, המתמחה בתחום תשתיות המים והזורמים בישראל, עידכנה הבוקר (ראשון) כי רכשה את השליטה בחברת הברזים שגיב תמורת כ-28.8 מיליון שקל. הקבוצה, שמחזיקה כיום ב-50% ממניות שגיב, תעלה לאחזקה של 74%. לאחר השלמת העסקה, גאון תאחד את תוצאותיה של שגיב - וצפויה לרשום רווחי שערוך של כ-11 מיליון שקל.
חברת שגיב - המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים בתחום מערכות הבניין, הכוללים ברזים כדוריים, אביזרי אינסטלציה, אביזרים ומחברים - היא אגודה שיתופית חקלאית שהוקמה ב-1971 כמפעל קיבוצי בנגב. החברה מוחזקת, לפני העסקה הנוכחית, בחלקים שווים על ידי גאון אגרו, חברה בת של קבוצת גאון, ועל ידי משאבי שדה אגודה שיתופית חקלאית.
שגיב מחזיקה ב-50% מחברת פל-ים - חברת שיווק והפצה המתמחה בשיווק סיטונאי לתחום מערכות בניין, אינסטלציה וגינון. לפל-ים מערך לוגיסטי בפרישה ארצית עם מרכז לוגיסטי חדש הממוקם בפארק תעשיות עמק חפר בשטח של כ-60 אלף מ"ר. בין לקוחות פל-ים נמנים ACE, טמבוריות, סיטונאים, חנויות מקצועיות לבית, מפעלי תעשייה ועוד.
 
הכנסותיה של שגיב הסתכמו בשנה שעברה בכ-56 מיליון שקל, והרווח היה כ-10.5 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של כ-55 מיליון שקל, ורווח של כ-5.5 מיליון שקל ב-2019. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו בכ-46 מיליון שקל, והרווח הסתכם בכ-11.4 מיליון שקל.
קבוצת גאון, חברה בת של גאון אחזקות, פועלת בתחומי התשתיות והתעשייה, מערכות בניין ומערכות בקרה ומדידה, ובין לקוחותיה החברות פלסים תשתיות, צינורות המזרח התיכון, פלגל תעשיות פלסטיק, הכוכב, מדי ורד, ותשתיות הדרום. מנכ"ל קבוצת גאון וגאון אחזקות הוא גיא רגב, ויו"ר הקבוצה הוא הראל בית און, שותף-מנהל בקרן ויולה צמיחה.
גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון, מסר כי "העסקה צפויה לחזק משמעותית את מגזר מערכות הבניין של הקבוצה - מגזר שצפוי לצמוח מאוד בשנים הקרובות עם התעוררות שוק הבנייה, וכן לחזק את מעמד הקבוצה כספקית בכל שרשרת הערך של תשתיות הזורמים, ולחזק את יכולות הקבוצה לספק פתרונות קצה משולבים, ביחד עם שאר חברות הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה