השוק

החלטה דרמטית של ביידן: האם מצלמות ערוצי החדשות יוחרמו?

ממשל ביידן צפוי להכריז על הוספת חברות חדשות לרשימה השחורה של מחלקת האוצר – ביניהן אחת שהציוד שלה משמש כמעט כל ערוץ טלוויזיה בעולם

יאיר מור | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
ממשל ביידן צפוי להוסיף מחר שמונה חברות סיניות לרשימת החברות האסורות בהשקעה מצד אזרחים וחברות רשומות בארה"ב, בנוסף לכ-60 שכבר נמצאות בה, כך מדווח פייננשל טיימס. אחת מאותן חברות היא DJI, יצרנית הרחפנים וציוד ייצוב הצילום הגדולה בעולם.
 
הרחפנים מסדרת Phantom וציוד ייצוב המצלמות מסדרת Ronin של DJI נמצאים בשימוש של רוב ערוצי הטלוויזיה בעולם, ובפרט הרחפנים, המשמשים לצילום אווירי של זירות אסון וכדומה. כרגע, ההוספה של החברה אינה מונעת מכירה של הציוד שלה בארה"ב, אלא רק השקעה בה, אך היא צעד בדרך לאיסור המוצרים עצמם, ובוודאי פוגעת ביכולת של DJI לפתח דורות עתידיים שלהם.
יחד עם DJI יתווספו לרשימה חברות העוסקות בפיתוח מערכות ענן ובינה מלאכותית לזיהוי פנים מתוך צילומי אבטחה וכדומה, במטרה לרגל אחרי אזרחים. הסיבה להוספת אותן חברות לרשימה היא שלפי ממשל ביידן, היכולות הללו "אפשרו פגיעה רחבה בזכויות אדם בתוך סין באמצעות איסוף וניתוח גנטי פוגעני או מעקב (באמצעות) טכנולוגיה מתקדמת". כוונת הממשל היא באופן ספציפי למעקב שמטרתו דיכוי המיעוט המוסלמי האויגורי במחוז שינג'יאנג.
כאמור, החברה, וכל אלו שיתווספו לרשימה יחד איתה, כבר נמצאות ברשימה אחרת של מחלקת האוצר, המונעת מחברות אמריקאיות למכור להן טכנולוגיות אלא אם קיבלו אישור מיוחד מהממשל.
במקביל, אתמול אישרו בית הנבחרים והסנאט הצעת חוק לאיסור ייבוא ממחוז שינג'יאנג, אלא אם החברות יוכיחו שהמוצרים שהן מביאות לארה"ב לא יוצרו על ידי עובדי כפייה אויגורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה