השוק

ישרוטל ומשפחת דיין לקראת עסקת ענק מחוץ לישראל

ישרוטל והאחים דיין נכנסו למו"מ על רכישת רשת בתי מלון ביוון וקפריסין בסכום ענק של 1.2 מיליארד אירו; אם המו"מ יצליח תהיה זו הפעילות הראשונה של ישרוטל מחוץ לישראל ותחייב את החברה לצאת לגיוס הון
ניצן כהן |  1
מלון ישרוטל אילת (צילום Getty images Israel)
ישרוטל והאחים דיין מנהלים מגעים לרכישת רשת בתי מלון בקפריסין ויוון בסכום ענק של 1.2 מיליארד אירו. אם הרכישה תצא לפועל הרי שזו תהיה הפעילות הראשונה של רשת בתי המלון מחוץ לישראל והיא תחייב את החברה לצאת לגיוס הון משמעותי, בתקופה בעייתית לתחום האירוח והמלונאות.
רשת בתי המלון מחזיקה ומתפעל 60 בתי מלון ביוון וקפריסין והיא נמצאת בבעלות גוף פיננסי שהחליט לצאת מההשקעה והעמיד את הרשת למכירה. בשל העובדה שמדובר ב-60 בתי מלון ובשל העובדה שהתקופה היא בעייתית בתחומי האירוח והמלונאות הרי שכרגע מסתמן, שהאחים דיין וישרוטל משחקים לבד במגרש של הרכישה הגדולה.
 
נזכיר שמדובר ברכישה בהיקפים גדולים שיחייבו את ישרוטל לצאת לגיוס הון (או חוב) משמעותי בתקופה בה חוזרים לדבר על מגבלות תנועה ומגבלות בתחומי האירוח והמלונאות. ככל הידוע, אם תתבצע העסקה הרי שהאחים דיין וישרוטל יחזיקו כל אחד מחצית מהמניות של הרשת החדשה.
יחד עם זאת, צריך לזכור שרכישה של רשת בתי מלון בתקופה כזו יכולה להיות מעניינת בשל העובדה כי המוכרים לחוצים לצאת מהרשת בשל ההתפשטות המחודשת של הקורונה מה שמתפתח למשבר האומיקרון שבטווח הקצר פוגע בעסקי בתי המלון והאירוח אבל לטווח הארוך, במחיר הנכון, זו יכולה להיות עסקה מעניינת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשתות פתאל ובראון כבר שם (ל"ת)
    עיריתר 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור