השוק

רני צים מתפוצץ: ביקושים מטורפים להנפקה, אך כמה לקח?

ברני צים מרכזי קניות מיחזרו חוב והחליפו למעשה חוב יקר בחוב זול יותר ופרסו טוב יותר אותו; אבישי אברהם מנכ"ל החברה: "הגיוס ישפר את הגמישות הפיננסית של החברה"
ניצן כהן | 
רני צים (צילום מאיר אדרי, pexels, unsplash, pixabay)
רני צים מרכזי קניות מצטרפת למבול ההנפקות של החודש האחרון ופורסת טוב יותר את החוב שלה תוך שהיא מפחיתה את הוצאות המימון. המוסדיים אוהבים הנפקות מהסוג של רני צים והזרימו ביקושים של 535 מיליון שקל להנפקה. רני צים מרכזי קניות החליטה לקחת 345 מיליון שקל "בלבד" בריבית צמודה של 0.94% במח"מ של 5.9.
הריבית שתשלם רני צים מרכזי קניות נמוכה משמעותית מהריבית המקסימלית שעמדה למכרז ברמה של 1.95%. יש לציין שריבית קרובה ל-1% צמודת מדד נחשבת לריבית טובה עבור המוסדיים מאחר והם מקבלים הצמדה מלאה למדד (בתקופה בה יש חשש להתפרצות אינפלציונית) עם ריבית של 1% שזה משמעותי בתקופה הזו. צריך לזכור שמדובר בחברת מרכזי הקניות של רני צים שפועלת בתחום שנחשב לבטוח למדיי.
 
אבישי אברהם, מנכ"ל צים מרכזי קניות: "אנו רואים (בביקושים של המוסדיים, נ"כ) הבעת אמון בהנהלת החברה ובפעילותה העסקית. כמחצית מכספי תמורת ההנפקה ישמשו לפירעון סדרה א', תאריך את מח"מ ההתחייבויות של החברה, תפחית את הריבית, ותחזק את גמישותה הפיננסית.
"רני צים מרכזי קניות נמצאת בתנופת. בשבוע החולף דיווחנו על מזכר הבנות  להכנסת שותפים (50%) אסטרטגיים לפרויקט שלנו בכפר סבא כחלק מקידומו ופיתוחו, ועם השלמת העסקה  ירשם רווח של כ-31 מיליון שקל.
"במקביל אנו מאיצים את פעילות החברה ונמצאים ערב פתיחת המרכז השכונתי בגני תקווה והמרכז המסחרי בטירה. נמשיך לפעול לפיתוח והרחבה של פורטפוליו הנכסים של החברה תוך קידום תוכניות להשבחת נכסים, המשך תהליך הצמיחה בתחומי הליבה וחיזוק המותגים צים ו-SEVEN". 
כאמור, במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב צמודות למדד, במח"מ של כ-5.9  שנים. איגרות החוב עומדות לפירעון בין השנים 2022 עד 2029 עם תשלומי ריבית חצי שנתיים בחודשים ינואר ויולי. איגרות החוב מדורגות על ידי חברת הדירוג S&P מעלות בדירוג 'BBB+'. את ההנפקה הובילה חברת ווליו בייס, ולצידה קונסורציום חתמים הכולל את רוסאריו חיתום ואר. אי חיתום.   
'רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת שינוי תרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 7 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם וירכא, וכן סיימה הקמה של 2 מרכזים מסחריים נוספים בגני תקווה וטירה אותם שווקה באופן כמעט מלא, ואשר נמצאים לקראת פתיחה לקהל בינואר 2022.
בנוסף החברה מקדמת את פרויקט כפר סבא ופרויקטים מסחריים בחברה הערבית, בישוביה החברה  מקימה ומתכננת החברה 5 פרויקטים נוספים:  טמרה, טייבה, אום אל פאחם (שלב ב') ורהט, וכן החלה בפעילות פיתוח מגזם ייזום למגורים שבשלב זה כולל פרויקט בפאראדיס. רני צים, המכהן כיו"ר הדירקטוריון, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.
רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים,  ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית), בתחום הפיננסים, והאשראי והפינטק באמצעות וואליו קפיטל וואן, שהינה בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות, ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו והפעילות בדיוטי פרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה