השוק

האוצר: מאז שבוטל המכס על חמאה, הייצור בישראל רק גדל

שרי האוצר והחקלאות חתמו על צו שמבטל לחלוטין ובאופן קבוע את המכס על חמאה וזאת לאחר שלא מזמן הופחת המכס באופן זמני; האוצר: מאז שבוטל המכס, המכירות של היצרנים הישראלים גדלו ב-13%
ניצן כהן |  1
רם בלינקוב (צילום מתוך אתר gov)
שרי האוצר והחקלאות חתמו היום על ביטול המכס על חמאה באופן מוחלט וקבוע, כלומר ללא מגבלת זמן. באוצר אומרים היום שמבדיקה שביצעו עולה כי מאז הופחת המכס על חמאה באופן זמני, המכירות של היצרנים הישראלים עלו בשיעור חד של 13%, כלומר החשש הגדול של החקלאים שפתיחת ישראל ליבוא של מזון שההכנסות שלהם יקטנו - הוא חשש שווא - בדיוק המצב שהתיאוריה הכלכלית מתארת.
הצו כולל ביטול מלא וקבוע של המכס על מוצרי חמאה לצרכן, ופטור זמני עבור חמאה לתעשייה עד לסוף שנת 2022.
 
נזכיר כי בעקבות המחסור במוצרי חמאה, בוטל המכס על חמאה ומוצריה בחודש מרץ 2020 באופן זמני עד לסוף 2021 ובהוראת שעה שהתוקף שלה יפוג בעוד שלושה ימים. ביטול המכס הפסיק את המחסור בחנויות והגדיל את צריכת החמאה בישראל בכ-50%. "בנוסף לכך", אומרים באוצר, "ביטול המכס הגדיל את מגוון מוצרי החמאה על מדפי החנויות ב-30%, והפחית את רמת המחירים בכ-13%.
"באשר לחקלאות המקומית, בתקופה שבה חל הפטור ממכס הייצור המקומי לא נפגע, ואף ייצור החמאה המקומית גדל בכ-11%.
"ביטול המכס הקבוע יבטיח אספקת החמאה סדירה לצרכנים וימנע מחסור, לצד צפי להרחבת מגוון המוצרים ולהמשך ירידת מחירים החמאה. במקביל, באחרונה בוטל פיקוח המחירים על החמאה".
שר החקלאות, עודד פורר אמר כי: "אנו רואים כיצד בהסכמה מלאה, ניתן לבטל את המכס על יבוא החמאה ולפתור את בעיית המחסור  במוצרי החמאה, לצד הגדלת הצריכה וירידה במחיר. אנו נמשיך לפעול כך, בדרך של הסכמות בכל ענפי החקלאות, למען החקלאים ולמען כל אזרחי מדינת ישראל״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין ירידת מחיר בחמאה
    אופה בחמאה 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש חוסר חמאה ישראלית קבוע!!!!!!. לא מבין מי הכתב שנותן נתונים שגויים. מחיר החמאה המיובאת בשמנת מפוסטרת גבוה מאוד !!! מחיר החמאה מעורבת בשמן גם הוא גבוה. היכן מתבטא הורגת המיסוי. מחרטטים את האזרחים ללא סוף !!!!°
    סגור