השוק

התקדמות בפיתוח תרופה לסרטן מקפיצה את המניה הזאת

חברת קנבוטק, המפתחת תרופות מבוססות קנאביס, תפתח תרופה בוטנית לסרטן - לאחר שניסוי שנערך באוניברסיטת חיפה הוכיח יעילות בהרג של תאים סרטניים. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-63 מיליון שקל

איתמר כהן | 
אלחנן שקד, מנכ"ל קנבוטק (צילום יחצ, unsplash, freepik)
חברת קנבוטק, העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות מבוססות קנאביס, הודיעה היום (ראשון) כי קיבלה אישור בלעדי כלל-עולמי לשימוש בפטרייה מסוג ציאטוס סטריאטוס, הנחקרת במעבדתו של פרופ' פואד פארס, מומחה לביולוגיה מולקולרית ולחקר הסרטן מאוניברסיטת חיפה. בתגובה להודעה, מניית קנבוטק מזנקת בבורסת תל אביב ב-20.4%.
בהתאם להסכם שנחתם בין קנבוטק לבין כרמל - החברה הכלכלית של אוניברסיטת חיפה - קנבוטק תפתח תרופה בוטנית לסרטן הלבלב ולסרטן המעי הגס, המבוססת על שילוב קנבינואידים וטרפנים מצמח הקנאביס ביחד עם מיצוי אחד מרכיבי הפטרייה הנחקרת במעבדתו של פרופ' פארס.
לדברי החברה, הפטרייה הראתה תוצאות רפואיות טובות ביחס לחומרים בוטניים אחרים שנבדקו - ונמצאה יעילה בהרג של תאי סרטן לבלב והקטנת היקף הגידול הסרטני בחיות, לצד אי-פגיעה ברקמות הבריאות. בקנבוטק מעריכים כי אבטיפוס של התרופה יוצג במחצית הראשונה של 2023.
 
ד"ר אלכס וייסמן, מומחה לכימיה אורגנית ולשעבר מנהל המו"פ במפעל חומרי הגלם הפעילים של חברת כימאגיס, וד"ר יצחק אנג'ל, פרמקולוג מומחה בעל יותר מ-15 שנות ניסיון בהובלת תהליכי פיתוח תרופה, יסייעו לקנבוטק בהליך המחקר.
לפני כמה ימים דיווחה קנבוטק - הנסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-63 מיליון שקל - על תוצאות מחקר שלפיו מוצר ה-CannaboBreast שלה לטיפול בסרטן השד, המבוסס על שילוב של קנבינואידים וטרפנים מצמח הקנאביס בשילוב עם כימותרפיה נפוצה, הביא לשיפור ביעילות של עד פי שישה בהרג התאים הסרטניים ביחס לטיפול הקיים.
מנכ"ל קנבוטק, אלחנן שקד, מסר כי "קנבוטק ממשיכה להתקדם בהתאם לתוכנית העסקית שלה. לצד מוצרי הרפואה המונעת שלנו שזמינים כבר כיום, אנו פועלים בטווח הבינוני-ארוך במגוון מחקרים קליניים, כאשר המשמעותי שבהם הוא פיתוח תרופה בוטנית לסרטן".
פרופ' פארס הוסיף: "אנו מרוצים מהתוצאות שהושגו עד כה בחיות ומההפחתה הקריטית בהיקף הגידולים הסרטניים, לצד שיפור בהרג תאים סרטניים. שיתוף הפעולה עם קנבוטק יאפשר לנו להאיץ את הליך המחקר והפיתוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה