השוק

ממשלת קניה תקזז לשיכון ובינוי 33 מיליון דולר

חברה בת של שיכון ובינוי קיבלה הודעה שמס הכנסה בקניה דורש ממנה 33 מיליון דולר ולכן הורה לחברה ממשלתית שלא לשלם לה חוב או לקזז לה את ה-33 מיליון דולר הנטענים
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
מכה לשיכון ובינוי. חברה ממשלתית בקניה קיבלה הודעה ממס הכנסה המקומי לקזז לה 33 מיליון דולר מתשלום שהיא חייבת לה בשל חוב מס. שיכון ובינוי הודיעה שתבדוק את החוקיות של הקיזוז הזה ובכלל את החוקיות של החיוב הזה.
יש לציין כי שיכון ובינוי אינטרנשיונל פועלת במדינות רבות באפריקה ששם, איך נגיד זאת בעדינות, קשה לגבות חובות מהממשלה ומלקוחות ואחד התרחישים הפחות נחמדים בפעילות במדינות מסוג זה הוא סכסוך עם הממשלה שיעמיד את החירות של העובדים הישראלים שנמצאים שם בסימן שאלה ואת הכספים המגיעים לחברה בסכנה עוד יותר גדולה.
 
שיכון ובינוי הייתה אמורה להנפיק בשנה שעברה את שיכון ובינוי אנרגיה, חברה בת שמרכזת את פעילות האנרגיה המתחדשת שלה. אחרי תסבוכת לא פשוטה של מו"מ עם פז למיזוג שתי החברות (שיכון ובינוי אנרגיה ופז) החליטה פז לסגת מהמו"מ עם שיכון ובינוי, להתמזג עם פרשמרקט ולחלק את מניות בית הזיקוק כדיבידנד בעין לבעלי המניות שלה.
המהלך של פז הותיר את שיכון ובינוי מול שוקת שבורה שמשמעותו להניע מחדש את ההנפקה העצמאית של שיכון ובינוי אנרגיה אולם מאז השתנו תנאי השוק (לפחות נכון לעכשיו) ונראה שלקבל את השווי שיכלה לקבל החברה בשנה שעברה יהיה קשה עד בלתי אפשרי.
בינתיים הסתבכה החברה עם ממשלת קניה עד כדי שמס הכנסה המקומי הודיע לחברה הממשלתית לקזז סכומים פסוקים שהיו צריכים לעבור לחברה הבת של שיכון ובינוי יופחתו ב-33 מיליון דולר - סכום משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה