השוק

רני צים מתרחב: זו עסקת הענק שהשלים בגני תקווה

לאחר סיום ההקמה ולקראת פתיחת המרכז בגני תקווה, רני צים מרכזי קניות וריט 1 רוכשות קרקע להרחבת הפרויקט. שתי החברות ירכשו תמורת כ-124.5 מיליון שקל קרקע סמוכה למרכז שהקימו, לצורך הרחבתו בתחומי המסחר והמשרדים
מערכת ice | 
רני צים (צילום מאיר אדרי, איתי שליין)
חברת 'רני צים מרכזי קניות' ממשיכה בתנופת פעילותה ומרחיבה באופן משמעותי את נוכחותה בגני תקווה. היום מעדכנת החברה כי היא רוכשת יחד עם קרן ריט 1, קרקע בגני תקווה תמורת כ-124.5 מיליון שקל באמצעות חברה משותפת. רני צים מרכזי קניות תחזיק ב-55% ממניות החברה המשותפת, וריט 1 תחזיק ביתרת המניות בשיעור של 45%.
הקרקע הנרכשת סמוכה למרכז המסחרי 'צים אורבן גני תקווה' שבבעלות משותפת של רני צים מרכזי קניות וריט 1, והפרויקט המתוכנן יהווה למעשה הרחבה משמעותית של הפרויקט הקיים וישרת את תושבי בקעת אונו כולה ואף מעבר לכך.
על הקרקע הנרכשת ניתן להקים מרכז מסחרי ושטחי משרדים בהיקף של כ-25,000 מ"ר, מתוכם כ-20 אלף מ"ר מסחר ועוד כ-5,000 מ"ר משרדים. הקרקע הנרכשת ממוקמת, כאמור, בסמיכות למרכז המסחרי "צים אורבן גני תקווה" שבבעלות החברה וריט 1, המתפרס על שטח כולל של כ-9,200 מ"ר. בנייתו של המרכז הושלמה בחודש אוגוסט 2021, והוא שווק כמעט במלואו.
בד בבד התקשרו רני צים מרכזי קניות וריט1 בהסכם שבו נקבעו הוראות הנוגעות להקמה, ניהול, אחזקה ומימון הפרויקט שיוקם על המקרקעין וכן הוראות בנוגע לבונוס לו תהא זכאית צים במקרים בהם תשואת הפרויקט תעלה על התשואות המפורטות בהסכם בעלי המניות.
כמו כן נחתם בין הצדדים הסכם אופציה במסגרתו זכאית ריט 1 לרכוש מניות נוספות של החברה המשותפת באופן שתחזיק 50% מהן. צים מציינת, כי מימון רכישת הקרקע יתבצע באמצעות מקורותיה העצמיים ובאמצעות מימון בנקאי. את העסקה ליוותה עו"ד זהבית שחף, היועצת המשפטית של רני צים מרכזי קניות, בליווי משרד עו״ד גרוס ושות׳. את ריט 1 ייצג משרד פישר בכר ושות'.
בחודש שעבר דיווחה צים על מכירת 50% מהמתחם בכפר סבא לשותפות קרדן-גבע תמורת כ-165 מיליון שקל. עסקה זו, המשקפת שווי של כ-330 מיליון שקל למתחם, עשויה להניב לצים מרכזי קניות רווח של כ-31 מיליון שקל. על המתחם מוקם פרויקט, שיכלול שטחי מסחר, לוגיסטיקה, חוות שרתים ומשרדים.
כמו כן, בסוף חודש דצמבר האחרון השלימה רני צים מרכזי קניות הנפקת סדרה חדשה של איגרות חוב, וגייסה כ-345 מיליון שקל. איגרות החוב הונפקו למח"מ של כ-6 שנים ונקבע להן שיעור ריבית שנתי של כ-0.94%.
חברת 'רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת שינוי תרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 7 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם וירכא, וכן סיימה הקמה של 2 מרכזים מסחריים נוספים בגני תקווה וטירה אותם שווקה באופן כמעט מלא, ואשר נמצאים לקראת פתיחה לקהל בפברואר 2022.
 
כמו-כן, החברה מקדמת את פרויקט כפר סבא ופרויקטים מסחריים בחברה הערבית בטמרה, טייבה, אום אל פאחם (שלב ב') ורהט, וכן החלה בפעילות פיתוח מגזר ייזום למגורים בחברה הערבית שבשלב זה כולל פרויקט בפאראדיס. רני צים, המכהן כיו"ר הדירקטוריון, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.
קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים, ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית), בתחום הפיננסים, והאשראי והפינטק באמצעות וואליו קפיטל וואן, שהינה בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות, ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו והפעילות בדיוטי פרי.
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אזור גני תקווה מצוי בתנופת פיתוח משמעותי, ואנו מזהים בו פוטנציאל עסקי רב עבורנו. האזור, המתאפיין באוכלוסייה מחתך סוציו אקונומי גבוה, מושך אליו ביקושים ערים, ובהתאם גם מתפתח צורך גובר להקמת מתחמי מסחר ומשרדים כדי לשרת את קהילת האזור. לכן, קיבלנו החלטה להרחיב את הפרויקט הקיים שלנו ביישוב, ולהעמיק את מגוון העסקים והשירותים שיוצעו לתושבי האזור."
אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "רכישת הקרקע בגני תקווה הינה חלק מהאסטרטגיה להרחבת פעילותנו בתחום המרכזים השכונתיים. על הקרקע הנרכשת נקים מתחם שיהווה הרחבה מהותית של פרויקט 'צים אורבן גני תקווה' שבנייתו הושלמה לאחרונה, ושייפתח במהלך התקופה הקרובה. עתה, בכוונתנו להקים כ-25 אלף מ"ר נוספים של מסחר ומשרדים לטובת תושבי בקעת אונו, כך שהמרכז בגני תקווה יהפוך למעשה למוקד קניות ובילויים מרכזי ומשמעותי עבורם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה