השוק

הדו"ח של האוצר קובע: רווחי יבואני המזון והטואלטיקה סבירים

באופן מוזר למדיי, ניתוח הכלכלנית הראשית של האוצר מגלה שבשנת 2019 יבואני המזון והטואלטיקה הרוויחו לפני מס 12.5% מהמכירות; באוצר נתנו כותרת לנתון הזה: "רווחיות גבוהה"
ניצן כהן |  4
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יוסי אלוני)
אחרי האיומים המוזרים של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה, אורנה ברביאי, על יבואני ויצרני המזון שאם יעלו מחירים הם יאלצו לפעול, הנה מגיע ניתוח של הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ומגלה נתונים מדהימים, הרווחיות של היבואנים סבירים לגמרי למרות שבאוצר רצו כנראה להשביע את רצונם של הבוסים ונתנו כותרות שמסמנות את המטרה - "הרווחים גבוהים".
כמובן שהדו"ח של הכלכלנית הראשית מפותל ומתפתל, אבל בסיכומו של יום הדו"ח מגלה שבשנת 2019 (לפני עליית מחירי חומרי הגלם, עלויות התובלה הימית וכן הלאה) הרווח של יבואני המזון והטואלטיקה לפני מס היה של 12.5% שהיא לטענת הכלכלנית, רווחיות גבוהה ביחס לענפי המסחר.
 
עוד כותבת הכלכלנית הראשית באוצר כי בין השנים 2017 ל-2019 נרשמה ירידה ברווחיות של יבואני הטואלטיקה והמזון ואחת הסברות על השחיקה ברווחים שלהם היא הרפורמה של היבוא המקביל.
עוד נתון מעניין של הכלכלנית הוא שיבואני המזון והטואלטיקה מעסיקים 32 אלף עובדים בשכר חודשי ממוצע של 9,800 שקל. היבואנים הגדולים בענף העסיקו 4,000 עובדים בשכר חודשי של 12,100 שקל לחודש.
אין מה להמשיך ולנתח את הדו"ח של הכלכלנית הראשית באוצר כי יש הבדלים משמעותיים בין הכותרות שניתנו לנתונים, לנתונים עצמם ולכן אם שירה גרינברג (הכלכלנית הראשית) מעוניינת לספק לליברמן את מבוקשו הרי שעשתה זאת, אבל אם רוצים להתמודד עם יוקר המחייה ועם המחירים הגבוהים תפתחו את השוק לתחרות, תעודדו ותעניקו הגנות ליבואנים קטנים (בדיוק כמו שעולה ממצאי המחקר של הכלכלנית הראשית) אבל אם כל זה נועד כדי להטיל פיקוח על המחירים באמצעים בולשביקים - אז חבל שהכלכלנית הראשית נגררה למצב הזה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אל תמרחו אותנו
    נחמן 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעייה היא לא ברווחי היבואנים. הבעיה היא ברווחי היצרנים המקומיים, וברווחי שרשרת השיווק עד למכירה. כמו הבירבורים על הפקקים בכבישים כאשר רק רכבת תחתית מגדרה עד חדרה תפתור את הבעייה, כך הבירבורים על יוקר המחייה ופתרונות עקומים לא יפתרו כלום. רק הורדת מכסים לאפס, ביטול מכסות ייצור לחלב ביצים ומי יודע מה עוד וסבסוד החקלאים, ומענקים נדיבים לכל יזם שמתחייב לפתוח רשת חנויות למכירת מזון כדי לשבור את מונופול הרשתות הגדולות, יורידו את יוקר המחייה.
    סגור
  • 2.
    הכתבה נשמעת כמו בוט יחצני של יבואני המזון (ל"ת)
    רון יוד 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שקרנית למה פה משחת קולגייט 30 (ל"ת)
    ובאירופה 8 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קולגייטי
    קולגייט 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פי 5 מבאירופה ורווחיות 22 אחוז לפני מס
    סגור