השוק

פייסבוק חטפה קנס פסיכי מסיבה פסיכית לא פחות

פייסבוק תיאלץ לשלם קנס נוסף בסדרה של קנסות שהוטלו עליה בשנתיים האחרונות בשל אותה סיבה מוזרה – אלא שנראה שהחברה מעדיפה את הקנסות על האלטרנטיבה
יאיר מור |  1
פייסבוק (צילום unsplash)
רשות התחרות והשווקים (CMA) בבריטניה הודיעה ביום שישי כי היא מטילה על מטא (פייסבוק לשעבר) קנס נוסף בסדרה של קנסות. סכום הקנס הנוכחי שהוטל על החברה הוא מיליון וחצי ליש"ט – מעט יותר מ-2 מיליון דולר, שהם בקושי 0.005% מההכנסות השנתיות של ענקית הרשתות החברתיות ב-2021, שעמדו על כ-39 מיליארד דולר.
הסיבה להטלת הקנס, לדברי הרשות, היא "כישלון לציית" לבקשות הרשות באשר להתנהלות החברה הרב-לאומית ברכישת Giphy, החברה הבריטית שכמעט כל אפליקציה ביקום כיום מציעה למשתמשים לשלוח תמונות מונפשות (גיפים) מהמאגר שלה.
 
פייסבוק הודיעה על רכישת Giphy ב-2020, תמורת סכום של כ-400 מיליון דולר. רשות התחרות הבריטית בדקה את העסקה, ובין היתר קבעה כי היא תפגע אנושות בתחרות, שכן בעלות של פייסבוק על גיפי תאפשר לה שליטה על השימוש של כל המתחרות במאגר. היא דרשה מפייסבוק מספר הבהרות – אך לדבריה, החברה פשוט מתעלמת מדרישותיה לחלוטין. לכן, היא החליטה בשנה שעברה להטיל על פייסבוק קנס בגובה 50 מיליון ליש"ט והודיעה כי היא אינה מאשרת את העסקה.
אך כעת מתברר שהצעדים הללו לא הרתיעו את פייסבוק, ששינתה בינתיים את שמה למטא, והיא ממשיכה להתעלם מהרשות, כאשר היא אינה מדווחת לה על חילופי בכירים בגיפי באנשים שמועסקים על ידי מטא או נמנעת ממינויים כאלה ללא אישור – הליך שנדרש מהחברה לפי החוק עד לאישור הרכישה.
לכן, החליטה הרשות להטיל על החברה קנס נוסף. הרשות הודתה בהודעתה כי "(הקנס) אינו חריג, ולא ישפיע על מטא באופן מהותי" – לכן, לא ברור מדוע היא חושבת שזה ירתיע את מטא, שכבר הוכיחה בשנתיים האחרונות שהיא מצפצפת על הרשות. בתגובה היחידה שלה להוראות הרשות, שיצאה בקיץ האחרון, ערערה פייסבוק על הקנס הקודם וטענה כי הניתוח של הרשות את העסקה לוקה ב"שגיאות בסיסיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הזוי
    הולך רגל 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות התחרות והשווקים (CMA) בבריטניה צריכה לפעול להוצאתה מחוץ לחוק של פייסבוק. נראה אם תמשיך להתעלם מהקנסות.
    סגור