השוק

איתן יוחננוף: המחירים ברשתות סבירים, אנחנו מרווחים 2%

איתן יוחננוף אומר היום כי צריך לשנות את שיטת המיסוי לאורך זמן כדי להוזיל את העלויות, בנוסף קרא יוחננוף לשר האוצר לפתוח את הכלכלה הישראלית לייבוא; "הייצור המומי לא עומד בביקושים, וזה ילך ויחמיר"
ניצן כהן |  1
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
נושא יוקר המחיה עלה לאחרונה לכותרות עם הניסיון של יצרניות המזון והיבואניות הגדולות להעלות מחירים. בפאנל כלכלי שעוסק ביוקר המחיר בכנס של "בשבע" אמר ארז וינר, מנכ"ל ויליפוד ואחד מיבואני המזון הגדולים בישראל כי "אתגר יוקר המחיה הוא לא חדש. הפתרון לא פשוט אבל ניתן להסברה ולמימוש. מצד אחד הצד הרגולטורי, הממשלה היא האחראית המרכזית ליוקר המחיה בארנונה, חשמל, מיסים, מכסות, בעיות בנמלים וכו'.
"היא האחראית לזה שלוקח לי שבועיים לשחרר מכולה של יוגורט מהנמל. צריך לפתור את זה לא בסיסמאות. ומן הצד השני של יוקר המחיה ניצב הצרכן הישראלי. הוא בסוף הולך וקונה מותגים ולכן הוא יכול להאשים רק את עצמו. בכל רשתות השיווק יש היום מגוון והוא יכול להצביע בידיים, ברגליים או בעגלה ולקחת את המחיר היותר משתלם.
 
"לצערנו מדינת ישראל הרגה את החקלאות. מעדיפים מכולות שמגיעות לנמל חיפה ואשדוד במקום חקלאות מקומית. כולם מייבאים. אנחנו היום נותנים אלטרנטיבה מביאים את המוצר מארץ המקור במחירים אטרקטיביים, אני מביא גבינה טובה מהולנד והיא מתחרה מול גבינה של תנובה ונותנת מחיר יותר משתלם. הכח נמצא בידיים של שר האוצר וממשלת ישראל. המיסים, המכסות, הבעיות בנמלים הכל חונה שם. הם יכולים להוריד את המחירים מחר בבוקר. לא אני".
איתן יוחננוף מנכ"ל רשת יוחננוף אמר כי "רוב הצרכנים לא מבינים כלכלה ולכן לא מבינים מה המשמעות של שוק חופשי או שוק סגור. אני מאמין שמומלץ בכל תחום לפתוח ולראות איך השוק מסתדר.
"מניסיוני לאורך השנים ממשלות שתקועות באיזשהו מצב ולא מצליחות להניע את השוק, מחפשות שעיר לעזאזל על מי לזרוק את האשמה. מחיר רשתות השיווק הם סבירים. הרווח הנקי הוא בין 2-3 אחוזים, האמינו לי שלא כדאי לציבור לראות חברות לא רווחיות. 
"באותו הזמן דווקא בממשלה אנחנו לא רואים התייעלות. צריך לשנות את שיטת המיסוי לאורך זמן. הורדה של מס עכשיו באופן נקודתי ואחריו עליה במקום אחר לא ישנה כלום. אני קורא לשר האוצר: פתח את השוק! הייצור המקומי מתקשה לייצר את הביקוש בארץ. כל מוצרי הבסיס היום הם כמעט מיובאים, אחוזי הייצור המקומי הם נמוכים מאוד. וזה רק ילך ויחמיר". 
יוחננוף התייחס למצב כיום על המדפים ואמר: "אנחנו כבר היום מורידים מחירים ומלחיצים את השוק והספקים שלנו. הצרכן לוחץ מאוד על הורדת מחירים ואני חושב שאנחנו הקמעונאים הצלחנו יחד לעשות את זה. יש מלא מבצעים כדי לתת מענה לצרכן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה ציפתם
    אלי 02/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש בדרן 2% היה סוגר מזמן בשביל סכום כזה ראינו בדיוק בכמה הוא קונה פירות וירקות ובעמה מוכר,מה נראה למר יוחננוף שאנחנו מטומטמים,חוצפן
    סגור