השוק

ענקית הסלולר צנחה בעקבות חשיפה מביכה של המנכ"ל

חלוצת התקשורת הסלולרית השוודית אריקסון נקלעה לסערה רבתי, לאחר שהמנכ"ל שלה הודה בראיון לעיתון מקומי במה שעשוי להיות פרשת השוחד החמורה ביותר בהיסטוריה המודרנית
יאיר מור |  1
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
מניות אריקסון, אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם, שבנתה רבות מרשתות הסלולר בישראל וביניהן רשת הדור החמישי של פלאפון, קרסו ביומיים האחרונים לאחר ראיון של המנכ"ל לעיתון מקומי בשוודיה, שבו הודה בחצי-פה באחת ההתנהלויות המוקצות ביותר של חברה מערבית בהיסטוריה.
בּוֹרְיֵה אֶקְהוֹלְם אמר לעיתון Dagens Industri ("תעשיית היום" בתרגום חופשי) כי ענקית התקשורת הסלולרית זיהתה "הוצאות יוצאות דופן מאז 2018", שבמסגרתן "מה שאנחנו רואים הוא שמסלולי תעבורה נרכשו באזורים שנשלטו על ידי ארגוני טרור, כולל דאע"ש". במלים אחרות: החברה שיחדה ומימנה ארגון טרור, אחד האכזריים וההרסניים ביותר אי פעם, כדי להמשיך לנהל עסקים באזורים שבהם פעל.
 
אמנם, אקהולם ציין כי החברה טרם מצאה את היעד של כל אותן העברות, וכי "כל מה שאנחנו רואים הוא שהכסף יצא" – אך זה הספיק כדי להבהיל את המשקיעים עד כדי כך שמניית החברה צנחה בכ-15% מאז – הירידה הגדולה ביותר שלה מאז 2017.
ההודאה הזו שימשה, בעיני רבים, הוכחה לכך שהחברה מושחתת – האשמה שעומדת נגדה כבר שנים ארוכות מצד הרשויות במספר מדינות, ובראשן ארה"ב. ב-2019 חתמה אריקסון על הסכם פשרה מול מחלקת המשפטים של ארה"ב, במסגרתו שילמה קנס של מיליארד דולר על שחיתות בהתנהלותה באסיה ובמזרח התיכון. באוקטובר טענה מחלקת המשפטים האמריקאית כי החברה הפרה את הסכם הפשרה – ונראה שהראיון של המנכ"ל לעיתון הנישתי השוודי סיפק את ההוכחה לכך, שהביאה לבריחת משקיעים המונית.
דובר מטעם החברה סירב להגיב לשאלות מצד סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג בנושא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה לי
    שמ 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדבריו של המנכ"ל מעידים ששבדיה המשת"פית של גרמניה הנאצית לא שכחה דבר וגם לא למדה דבר מתקופת מלחמת העולם השניה.היום השבדים משת"פים של אירגוני טירור ושל מדינות טירוריסטיות.כנראה שרק הקב"ה יכול לחשב ולומר כמה בני אדם נהרגו ונפצעו בעזרת הסלולרייה השבדית שהופצה באיזורי טירור בעזרת כספי דמים ששילמה.
    סגור