השוק

מס הכנסה סגר עסקה עם אלביט: דיווידנד גדול בדרך?

תיקון חוק ההסדרים הביא את אלביט לסגור עסקה עם מס הכנסה לקראת חלוקת דיווידנד בשיטת המיסוי החדשה בתמהיל בין רווחים פטורים ממס. זה הסכום שתשלם החברה 
מערכת ice | 
אלביט מערכות (צילום ויקיפדיה)
אלביט מערכות מנצלת את תיקון החוק לעידוד השקעות ומחלקת דיווידנדים במיסוי מופחת. החברה תרשום בדו"חות הכספיים לרבעון המסכם של שנת 2021 הוצאה חד פעמית בסך של 80 מיליון דולר, מה שיגרור מצב בו רישום ההוצאה לא ישפיע על רווח החברה.
מדובר בהחלטה של אלביט לנצל את תיקון חוק עידוד השקעות ההון בחוק ההסדרים לפי חברות שבין אחזקותיהן קיימים מפעלים פטורים ממס לצד רווחים שלא נכללים בהטבות דומות מהמדינה, ייחשבו כחברה שחילקה דיווידנד משני סוגי ההכנסה – הפטורות ממס ואלה שלא. הדיווידנד יחושב לפי החלק היחסי שמקורות ההכנסה מרכיבות בחישוב ההכנסות והרווחים שמועדים לחלוקה בחברה.
עד לתיקון החוק, גם רווחים שמקורותיהם פטורים ממס, שיועדו לחלוקה כדיווידנד, חוייב במס חברות כשנכנסו לסכום שחולק. העניין הזה גרם לחברות לא לחלק כלל את הרווחים מהמקורות שפטורים ממס, ולהשאיר אותם בקופת החברה, מה שנקרא "רווח כלוא".
 
החוק שתוקן משחרר למעשה את הרווחים הכלואים בכך שמוציא את החיוב במס על הדיווידנדים שמקורם מטור ממס (לפי יחסם בהכנסות החברה). התיקון הזה טוב לכל הצדדים: החברות מחלקות את הרווחים, והמדינה מרוויחה עוד הכנסות.
לתיקון הזה יש שתי תצורות בפועל: האחת מאפשרת לשלם מס מופחת על הרווחים של 10% במקום 23% - זה מיועד לחברות שישלמו את מס החברות על הרווחים שפטורים ממס. במקום קיזוז לפי יחס – מס מופחת על הכל.
האפשרות השניה קובעת שחלוקת דיווידנדים תמיד כוללת באופן יחסי רווחים פטורים ממס, מה שמחייב את החברות לחלק את אותם רווחים ולא מאפשר להמשיך לכלוא אותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה